Cecilia Posted May 25, 2023 Share Posted May 25, 2023 Eftersom @bengt 429 föreslog att det borde finnas ett forum för frågor om hemelektronik så tänkte jag att en ny tråd där vi kan samla förslag och andra önskemål kan vara bra att ha. Det betyder ju inte att alla förslag och önskemål kommer att genomföras utan det är ju helt upp till @Andreas Stenhall att avgöra hur han vill ha det. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 25, 2023 Author Share Posted May 25, 2023 Det börjar bli många frågor om lamparmaturer och annan el i Café-forumet varför jag håller med @bengt 429 om att ett forum för det är önskvärt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
X-Men Posted May 25, 2023 Share Posted May 25, 2023 Hemelektronik omfattar frågor om TV och TV-installation. Frågor rödande ljudapparater samt eventuella reparationer av ljudapparater. Frågor som berör hushållsapparater kanske också skall vara med. Ämnen som ligger utanför Windows och sådant som berör Windows. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 25, 2023 Author Share Posted May 25, 2023 Just nu, X-Men sade: Hemelektronik omfattar frågor om TV och TV-installation. Frågor rödande ljudapparater samt eventuella reparationer av ljudapparater. Frågor som berör hushållsapparater kanske också skall vara med. Ämnen som ligger utanför Windows och sådant som berör Windows. Ja, det får ju vara ett brett forum som täcker in det mesta som rör el i någon form förutom när det passar in i något av de befintliga forumen som datorer och mobiler. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted May 26, 2023 Share Posted May 26, 2023 "El & Elektronik" täcker ju in ganska mycket. Kommer kanske att postas sånt som bättre passar i "Hårdvara och kringutrustning" men då får de flyttas dit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbgtmari Posted May 26, 2023 Share Posted May 26, 2023 Jag tycker också, precis som bengt 429, att den som levererar en lösning på ett problem ska kunna premieras med ett lösningspoäng. Forumet Hemelektronik skulle kunna placeras i Avdelningen Hjälp och support: Allmänt för där har man rätt att markera lösning. I Eforum fanns det ett forum som hette Hemelektronik & elfrågor så det skulle det kanske kunna heta här också om det blev ett sådant. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristerE Posted September 25, 2023 Share Posted September 25, 2023 On 2022-07-11 at 09:53, Mikael63 sade: Några fler emoji. Tumme upp och Oops åtminstone. Ibland blir jag förvirrad, kanske oftare än endast ibland. Men här i forumet är det emojin "Confused" jag avser, som förvirrar mig. Det är inte alltid lätt att förstå om det är det någon skrivit som anges vara förvirrande eller om det är det som någon skrivit om. Är det det som någon skrivit skulle det vara bra om det framgår så det går att förtydliga, om denne någon skulle vilja göra så - förtydliga. Det är kanske inte realistiskt att kunna få till någon sådan distinktion, men kom att undra över några inlägg - vad som där avses med "Confused", så därav denna förvirrade kommentar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 26, 2023 Author Share Posted September 26, 2023 Gissningsvis förekommer båda fallen och kanske det finns ändå fler anledningar att känna sig förvirrad. Det är ju trots allt känslor det handlar om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts