Gå till innehåll

Hur håller ni i musen?


_.M

Recommended Posts

Hur håller ni i musen? När jag använder en faktisk mus så musar jag med höger hand och pekfinger på vänster knapp, långfinger på höger. Men min nya logitechmus verkar kräva väldigt lätt klick på höger knapp, så bara vikten av mitt finger trycker ned knappen. 

Jag märkte att jag faktiskt kan lägga fingret vid sidan om, men det känns ganska naturligt. Så jag måste liksom hålla fingret ovanför knappen så den inte trycks ned spontant. Och det är riktigt obekvämt. 

Någon annan som upplever denna dumhet med sin mus? Hur har ni löst det i så fall? 

  • Haha 1
  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser till att använda en "spelmus" som har lite bättre ergonomisk utformning. Krav när jag väljer är att det ska finnas "ett ställe" där ringfingret kan vila. Det gör att långfingret liksom får hjälp att inte ligga an mot höger musknapp.

Dock försöker jag att så mycket som möjligt använda en "riktigt" ergonomisk mus, en "Anirmouse", från början Norsk men nu uppköpt av 3M.

image.png.db85ad7b65ab0904e3115a6cbbe1a1df.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minutes ago, Mikael63 said:

Jag ser till att använda en "spelmus" som har lite bättre ergonomisk utformning.

Jag är ganska säker på att det är en spelmus och det kanske det som är problemet. Extra lättryckta knappar så man snabbt kan trycka på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...