Gå till innehåll

IObit SmartDefrag 1.50 [Defragmentering]


JoWa

Recommended Posts

IObit SmartDefrag har lämnat betastadiet, och släpptes i version 1.0 2008-09-10.

Uppdateringshistorik:

Smart Defrag Update History

1.0 (Sep 10, 2008)

+ The 1st official version released

Information och nedladdning

Gå direkt till Major Geeks för att ladda ned

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Hur får man tag i språkfilen ??

LB

HEjSann!!!

Språkfilen finns redan med i programet. Det finns en uppdaterad fil att ladda ner i andra inlägget i denna tråd. Som du med utforskarens hjälp får kopigera till rätt plats i programkatalogen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man tag i språkfilen ??

LB

Hej,

Hur har det gått? Är språkfilen på plats?

Annars, klicka på Svenska.lng i mitt andra inlägg och ladda ned filen. Den skall sedan läggas i C:ProgramIObitIObit SmartDefraglanguage.

Om SmartDefrag redan är igång, måste det startas om för att hitta den nya språkfilen. Du väljer språk under menyn Alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är den uppdaterade svenska språkfilen som ställer till det för Lasse B så kan han strunta i den.

Den svenska språkfilen som ingår i programmet "automagiskt" duger, jag märkte ingen skillnad.

Ta hem installationsfilen, installera, allt klart och på svenska. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är den uppdaterade svenska språkfilen som ställer till det för Lasse B så kan han strunta i den.

Den svenska språkfilen som ingår i programmet "automagiskt" duger, jag märkte ingen skillnad.

Ta hem installationsfilen, installera, allt klart och på svenska. ;D

Har du bytt språk från Swedish till Svenska? Att det är skillnad vet jag jag har gjort båda, och den som medföljer programmet är den jag gjorde för beta 6.00. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar knöligt, jag tror jag fortsätter att använda Diskeeper på mina datorer, åtminstone dom 2 äldsta. Den nya laptopen från Toshiba kör jag den inbyggda defragmenteraren i Vista, tror det blir bäst så och den verkar ju funka i bakgrunden, har man ställt den, så slipper man ju öppna programet, såvida man inte vill byta tiden när den ska gå.

Jag använde alltid tidigare PerfectDisk men den har blivit sämre och är alltfför avancerad för diskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar knöligt, jag tror jag fortsätter att använda Diskeeper på mina datorer, åtminstone dom 2 äldsta. Den nya laptopen från Toshiba kör jag den inbyggda defragmenteraren i Vista, tror det blir bäst så och den verkar ju funka i bakgrunden, har man ställt den, så slipper man ju öppna programet, såvida man inte vill byta tiden när den ska gå.

SmartDefrag har ju både automatisk defragmentering (av systemdisken) och schemalagd defragmentering (av valda diskar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bytt språk från Swedish till Svenska? Att det är skillnad vet jag jag har gjort båda, och den som medföljer programmet är den jag gjorde för beta 6.00. 

Där ser man.  :D

Det jag menade var att Lasse B inte skall avstå från att ta hem och installera med tillhörande "swedishska" språkfilen p.g.a. att han inte lyckas få den uppdaterade svenska språkfilen på plats. Skillnaden är väl "hårfin" sa den flintskallige.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa!

Naturligtvis såg jag det, att den går att schemalägga mm. Tycker den är alldeles för ny och obeprövad.

Diskeeper har jag erhållit gratis och tror ändå att Vistas inbyggda funkar någotsånär, men jag kanske slopar den framöver, men just nu får den gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag såg det också. Tycks vara en smärre korrigering.

- Changelog:

* Fixed a compatible bug for Windows 2000

Enligt versionshistoriken som medföljer programmet var det dock versionen från 17 oktober. ???

Filversionen är densamma (1.01).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny version, 1.02.

Smart Defrag Update History

1.02 (Oct 24, 2008)

* Fixed a compatible bug

* Fixed general bugs

1.01 (Oct 17, 2008)

* Optimized fragmentation analysis algorithm

* Improved GUI

* Improved multi-language support

* Fixed general bugs

1.0 (Sep 10, 2008)

+ The 1st official version released

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEjSann!!!

Hur är det språkfilen? Har Du fått med den senaste i "utrullningen" än? Varför har Du inte fått med "Svenska" i installationsdelen?

Det jag har sänt till IObit är en språkfil till programmet SmartDefrag, samma som är bifogad i denna tråd. De tycks dock alltjämt bifoga den första språkfil jag sände. neutral!! Installationsprogrammet har jag inte ens försökt att översätta. Vet ej heller hur det skulle gå till. ??? Till det finns ju ingen lös språkfil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Ett rätt positivt omdöme:

Our top recommendation for Vista users is Smart Defrag from IObit.Com - it combines many of the best features of its competition in a single product. Originally a simple utility to defragment your drive in the background during system idle time, the team at IOBit.Com has been busy developing a fully-fledged disk optimization utility. More than just a defragmentation tool, Smart Defrag also allows users to choose to optimize the placement of files on their hard drive during the operation. It still offers the "always-on" Auto Defrag, which can be further customized to kick-in after a set period of idle time and cut-out at a certain point of resource usage. Other options include a simple scheduling tool, a battery power setting for laptop users, the ability to skip files based on size and a range of startup options. While still in its infancy (it's only version 1.10), the product belies its age with its range of options and performance. IObit.Com has been extremely responsive to early concerns about initial defragmentation times on large drives, with the latest version offering "Fast Optimize" and "Deep Optimize" options.

Best Free Disk De-fragmenter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...