Gå till innehåll

Simple Port Forwarding


e-son

Recommended Posts

Simple Port Forwarding .... en helt suverän hjälp för den som har problem med portöppning i routern. Än så länge är listan över stödda routers inte jätteimponerande, men det tillkommer hela tiden nya, och vad jag kan se så finns många av dom vanligaste med! Senaste releasen är från 2008-10-20.

Simple Port Forwarding hemsida

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simple Port Forwarding v.2.0.2.... en helt suverän hjälp för den som har problem med portöppning i routern. Än så länge är listan över stödda routers inte jätteimponerande, men det tillkommer hela tiden nya, och vad jag kan se så finns många av dom vanligaste med! Senaste releasen är från 2008-10-20.

http://www.pcwintech.com/node/8

Smidigt program. Men vill man köra det manuellt så är denna sidan bra: http://portforward.com/

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-son!

Tack, men jag tror jag lättast gör detta direkt i routern så varför gå över ån efter vatten.   :)

Nu var detta tips kanske inte riktat till oss som gillar att pilla med datorn och därmed har en viss vana. Som gammal DC-räv vet jag att 99% av alla datoranvändare inte fattar ett jota när dom loggar in i en routers gränssnitt.... om dom överhuvudtaget lyckas komma in. Jag har suttit åtskilliga timmar genom åren, och försökt hjälpa folk med en enkel portöppning! Det var dom, detta tips riktade sig till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...
  • 4 veckor senare...

Jag har gjort en "proper" svensk översättning till det här programmet, eftersom jag tycker att den förtjänar bättre än det misserabla google-surrogat som den skeppas med. Det saknas en del strängar i referensfilen, så några objekt är forfarande på engelska, men programmet bör nu vara begripligt även för den som inte är så bra på engelska! Man kan ju hoppas att utvecklaren åtgärdar dom få oöversatta strängar som finns kvar! ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej e-son,

Du verkar vara en fena på det här med routrar och hur man ska få det hela att fungera.

Mitt problem är att jag inte får fart på uppladdningen från min Windows Home Server till mina döttrars m fl datorer (utanför huset). De kan enbart ladda ned med en hastighet på ca 80 kbit/s. Däremot när jag kör över routern till min andra dator inom huset ligger jag på ca 1 Mbit/s.

Jag har försökt lösa problemet genom en massa samtal med Telia, som är min bredbandsleverantör (mitt abonnemang är på 8 Mb), Zyxel som är modem leverantör (modem P-660 H-D1), D-Link som är routerleverantör (DIR-655) och med HP då jag har en MediaSmart Server. Alla bara hänvisar till de andra att det är där felet ligger. Nu såg jag dina kommentarer om Simple Port Forwarding så jag laddade ner programmet men jag blir inte så mycket klokare. Problemet ligger säkert hos mig då jag inte begriper det hela.

Har du möjligen rent spontant något råd vad jag kan göra så att jag får det att fungera med rätt hastighet.

Tackar på förhand för alla råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjligen rent spontant något råd vad jag kan göra så att jag får det att fungera med rätt hastighet.

Tackar på förhand för alla råd.

Hej Ola!

Ditt problem verkar snarare vara ett serverproblem, än routerproblem, och serverkonfiguration är dessvärre inte min starka sida. Vad gäller portforwarding så har jag tänkt göra en "HowTo" på svenska för SimplePortForwarding, så fort jag får tid och lust samtidigt, ;) ...men jag tror som sagt inte att portöppning löser ditt problem.

Kanske någon annan som är mer hemma på servrar kan hjälpa till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ola!

Ditt problem verkar snarare vara ett serverproblem, än routerproblem, och serverkonfiguration är dessvärre inte min starka sida. Vad gäller portforwarding så har jag tänkt göra en "HowTo" på svenska för SimplePortForwarding, så fort jag får tid och lust samtidigt, ;) ...men jag tror som sagt inte att portöppning löser ditt problem.

Kanske någon annan som är mer hemma på servrar kan hjälpa till!

Tack för rådet, jag får försöka på WHS-avdelningen.

Trevlig helg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 år senare...
  • 10 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...