Guest al6 Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Vill du ha den nya taskbaren i Windows 7 är det bara att ladda hem och köra min patch. Du har möjlighet att låsa upp den nya taskbaren och om du inte gillar den, låsa den igen. Ladda hem Patch7 (för både x86 och x64). Detta meddelandet är ändrat en hel del sedan det först postades, så kommande inlägg kan verka lite konstiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Japp, fast tänk på att man ändå inte får alla godbitar som finns med i senare byggen, exempelvis förhandsgransning av fönstrena i förhandsgranskningen Källan kommer här också: http://www.withinwindows.com/2008/11/02/fl...eme-workaround/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Men det var väl en nyhet här? Iaf så har jag små ikoner nu med röd taskbar, weeeee! Har dock sett att man kan sätta på texten på ikonerna... vet du hur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Japp, genom att välja "never group". Dock är det inte det man helst vill. Jag skulle vilja se att det visas text samt grupperas... kan inte minnas om jag sett det eller inte men det visar sig väl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Så här kan det se ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Jag blir sugen på testa W7. Nån som vet var man kan få hem en fungerande version för testa lite ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Snyggt Jag blir otroligt sugen på testa W7 mer och mer nu bara. Nån som vet var man kan få hem en fungerande version för testa lite ? http://www.ctforumgroup.com/forum/viewtopi...150&p=25229 Är den länk som ges i annan tråd. För den som var betatestare av Vista förut och har kvar koden från den är det bara att använda samma kod Annars är det 30 dagar som gäller, eller fifflande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Får ju säga att den nya taskbaren verkligen är the shit! helt underbar att arbeta med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Får ju säga att den nya taskbaren verkligen är the shit! helt underbar att arbeta med. Håller med, och tänk då på att alla förhandsvisningfunktioner inte finns där i pre-betan ens med trixet ovan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Tror det var jag som postade den länken blev dock osäker om det var fake. Fick en länk via PM nu som jag tänkte prova med stället. Vad jag förstår så ska den fungera bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted November 4, 2008 Share Posted November 4, 2008 Snyggt! Vilka andra features låser man upp med den här funktionen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 jo 6801 och x32 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 jo men den fungerar bra nu=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Ja kanske men den fungerar tydligen inte tillräckligt bra så jag tar bort den igen. Den behövs ändå inte. Har inte tid att fixa den helt och jag vill inte förstöra för andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nodo Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Tanka ner denna och lägg den på desktopen: 32bit: http://rapidshare.com/files/160422438/unlo...eatures_x86.exe klicka så att den kör och då ser det ut så här: http://img90.imageshack.us/img90/3201/successgx9.png Det bildas fler filer på desktopen, dom har jag deletat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel82 Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hittade ett annat verktyg för att låsa upp detta. Mycket smidigt: http://www.sizzledcore.com/2008/11/11/unlo...ows-7-features/ Har kört Windows 7 ca 2 dagar nu och hittils är jag supernöjd. Windows vista släng dig i väggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 detta tipset hittade jag på nätet Simply download a copy of a tool I whipped up for either x86 or x64 (untested thus far), drop it into your Windows directory and execute the following commands as an Administrator in a command prompt window: * takeown /f %windir%explorer.exe * cacls %windir%explorer.exe /E /G MyUserName:F (replacing MyUserName with your username) * taskkill /im explorer.exe /f * cd %windir% * start unlockProtectedFeatures.exe finns ett annat verktyg också som heter Blue Badge som gör samma sak har jag gör mej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
billy Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 detta tipset hittade jag på nätet Simply download a copy of a tool I whipped up for either x86 or x64 (untested thus far), drop it into your Windows directory and execute the following commands as an Administrator in a command prompt window: * takeown /f %windir%explorer.exe * cacls %windir%explorer.exe /E /G MyUserName:F (replacing MyUserName with your username) * taskkill /im explorer.exe /f * cd %windir% * start unlockProtectedFeatures.exe finns ett annat verktyg också som heter Blue Badge som gör samma sak har jag gör mej Mycket enklare att använda Blue Badge, bara starta och klicka på en knapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Märkligt - vare sig första eller andra tipset verkar fungera. Jag märker ingen skillnad efter att ha försökt låsa upp taskbaren.... ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 lås upp taskbaren o dra alla ikoner till vänster.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 23, 2008 Share Posted November 23, 2008 Unlock Protected Features - x64-versionen - finns nu påhakad här som RARfil, bara att packa upp, och sen köra från Skrivbordet. Kopierar själv sig till rätt DIR först. SPAR den, så ni kan slå av Protected Features senare. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Har ändrat mitt första inlägg lite eftersom jag valde att lägga ut min patch igen. Kolla första inlägget om ni vill låsa upp taskbaren på simplast möjliga sätt. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=13851.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Al6!!! Hur ändrade du taskbaren till rött??mkt snyggt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Al6!!! Hur ändrade du taskbaren till rött??mkt snyggt.. Ändra Window Color i Control PanelAppearance and PersonalizationPersonalizationWindow Color and Appearance Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Control PanelAppearance and PersonalizationPersonalizationWindow Color and Appearance Kan bara se personalization...hittar tyvärr inte window color..men jag är väl lite trött sen igår:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts