Gå till innehåll

Lås upp den nya taskbaren i Windows 7!


Gäst al6

Recommended Posts

Vill du ha den nya taskbaren i Windows 7 är det bara att ladda hem och köra min patch.

Patch7.png

Du har möjlighet att låsa upp den nya taskbaren och om du inte gillar den, låsa den igen.

Ladda hem Patch7 (för både x86 och x64).

Detta meddelandet är ändrat en hel del sedan det först postades, så kommande inlägg kan verka lite konstiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var väl en nyhet här? Iaf så har jag små ikoner nu med röd taskbar, weeeee!

Har dock sett att man kan sätta på texten på ikonerna... vet du hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt  :)

Jag blir otroligt sugen på testa W7 mer och mer nu bara. Nån som vet var man kan få hem en fungerande version för testa lite ?  :)

http://www.ctforumgroup.com/forum/viewtopi...150&p=25229

Är den länk som ges i annan tråd.

För den som var betatestare av Vista förut och har kvar koden från den är det bara att använda samma kod :)

Annars är det 30 dagar som gäller, eller fifflande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja kanske men den fungerar tydligen inte tillräckligt bra så jag tar bort den igen. Den behövs ändå inte.

Har inte tid att fixa den helt och jag vill inte förstöra för andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta tipset hittade jag på nätet

Simply download a copy of a tool I whipped up for either x86 or x64 (untested thus far), drop it into your Windows directory and execute the following commands as an Administrator in a command prompt window:

        * takeown /f %windir%explorer.exe

        * cacls %windir%explorer.exe /E /G MyUserName:F (replacing MyUserName with your username)

        * taskkill /im explorer.exe /f

        * cd %windir%

        * start unlockProtectedFeatures.exe

finns ett annat verktyg också som heter Blue Badge som gör samma sak har jag gör mej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta tipset hittade jag på nätet

Simply download a copy of a tool I whipped up for either x86 or x64 (untested thus far), drop it into your Windows directory and execute the following commands as an Administrator in a command prompt window:

        * takeown /f %windir%explorer.exe

        * cacls %windir%explorer.exe /E /G MyUserName:F (replacing MyUserName with your username)

        * taskkill /im explorer.exe /f

        * cd %windir%

        * start unlockProtectedFeatures.exe

finns ett annat verktyg också som heter Blue Badge som gör samma sak har jag gör mej

Mycket enklare att använda Blue Badge, bara starta och klicka på en knapp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unlock Protected Features - x64-versionen - finns nu påhakad här som RARfil, bara att packa upp, och sen köra från Skrivbordet.

Kopierar själv sig till rätt DIR först.

SPAR den, så ni kan slå av Protected Features senare.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Al6!!! Hur ändrade du taskbaren till rött??mkt snyggt..

Ändra Window Color i

Control PanelAppearance and PersonalizationPersonalizationWindow Color and Appearance

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Control PanelAppearance and PersonalizationPersonalizationWindow Color and Appearance

Kan bara se personalization...hittar tyvärr inte window color..men jag är väl lite trött sen igår:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...