Gå till innehåll

Visa upp ditt skrivbord (f.d. SkrivbordsTråden)


Recommended Posts

  • Svar 804
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Gäst Lasseska
Det matchar snyggt när jag startar GIMP. --!!

LA

Oj, det där har du fått till bra. Bland det snyggaste jag sett på bra länge.

mvh/ Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, det där har du fått till bra. Bland det snyggaste jag sett på bra länge.

mvh/ Lasse

Tack 8)

Enda problemet med snygga layouter är att man verkar tröttna på dem också, tids nog. ???

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med nöjet att presentera ett nytt Windows 7 Pack till XP det heter Seven Skin Pack 2.0 Ultimate heter den. Tog ned det förut och och följde instruktionerna hur det skulle installeras. Nedan en länk där det kan laddas ned ifrån.

http://hameddanger.deviantart.com/art/Seve...imate-107886427

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag tänker nu visa upp mitt skrivbord det var ett tag sen sist jag gjorde det och nu tyckte jag att det var dags igen. Har med ett enkelt icompack fixat till så att XP:s ikoner ser ut som Windows 7. Temat jag anävnder heter SevenXP3 About Windows ser ut som Windows 7 Ultimate, Har även fått till högerklickmenyn från Windows 7 i XP ni vet Screen Resolution/Gadgets & Personalize. För att underlätta visning av mitt senaste skrivbord så ska jag länka till en sida där ni kan se mitt senaste mästerverk.

http://pici.se/pictures/jrGyeRhiC.jpg

//DAson

Redigerad av Malou
Har sammanfogat inlägget med ursprungstråden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nytt skrivbord med Leopard-tema, även om det inte syns. Startknappen är ju Windows.

Det som är mest unikt är väl nLite-symbolen nere till höger. Temat hade ett förstoringsglas från början, men det ville jag inte ha. Detta tog jag därför bort genom att modifera msstyles-filen lite. Inte heller var det så kul med blankt utrymme (visste inte hur jag skulle flytta klockan längst till höger), så då lade jag in nLite-symbolen för att symbolisera att mitt Windows är nLite-fixat. :)

post-5607-1235414123_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt skrivbord med Leopard-tema, även om det inte syns. Startknappen är ju Windows.

Det som är mest unikt är väl nLite-symbolen nere till höger. Temat hade ett förstoringsglas från början, men det ville jag inte ha. Detta tog jag därför bort genom att modifera msstyles-filen lite. Inte heller var det så kul med blankt utrymme (visste inte hur jag skulle flytta klockan längst till höger), så då lade jag in nLite-symbolen för att symbolisera att mitt Windows är nLite-fixat. :)

Kunde du inte flytta CIS-ikonen till höger om klockan? ;)

Oväntat att se en Vista-boll som startknapp i ditt system… Mysko bakgrundsbild… :rolleyes: Du borde fälla upp startmenyn, om det nu är något kvar av den. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde du inte flytta CIS-ikonen till höger om klockan? ;)

Oväntat att se en Vista-boll som startknapp i ditt system… Mysko bakgrundsbild… :rolleyes: Du borde fälla upp startmenyn, om det nu är något kvar av den. :D

Nja, kan inte skyffla omkring grejerna sådär. :unsure:

Tro det eller ej, det finns saker med Vista jag gillar. Men de är nog enkom grafiska. :lol:

Ny bild: startmeny samt lite av hur knappar m.m. ser ut! Inga konstigheter, Leopard helt enkelt.

post-5607-1235415088_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, kan inte skyffla omkring grejerna sådär. :unsure:

Tro det eller ej, det finns saker med Vista jag gillar. Men de är nog enkom grafiska. :lol:

Ny bild: startmeny samt lite av hur knappar m.m. ser ut! Inga konstigheter, Leopard helt enkelt.

Ja, den menyn var inte så Vista-lik. Påminner mest om W2k.

Testade ett Mac-tema en gång, men minns inte vad det heter. :unsure: Men vad är det för fel på Luna? :rolleyes: De teman jag har testat har jag tröttnat på rätt snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den menyn var inte så Vista-lik. Påminner mest om W2k.

Testade ett Mac-tema en gång, men minns inte vad det heter. :unsure: Men vad är det för fel på Luna? :rolleyes: De teman jag har testat har jag tröttnat på rätt snart.

Jag tröttnar också på alla teman, men Luna har jag tröttnat på en gång för alla. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni missat det Officiella XP-temat "Embedded"? Helt klart det snyggaste av dom officiella, som kan installeras utan att patcha systemet först!

Testar. B) Bakgrundsbilden ryker nog snart, men temat kan man nog leva med. ;)

hWfEBfMPX.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...