Gå till innehåll

Onödiga språk i Windows Update


Umeaboy

Recommended Posts

endel letar visst saker att störa sig på, men som sagt så finns det säkert folk som vill kunna använda ett språk och då är det väl väldigt smidigt att kunna ladda ner det via Windows Update, det man kan tycka är att man skulle kunna välja att dölja hela kategorin på engång och inte varje språk var för sig... men det är vekligen dagens i-landsproblem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför erbjuds man att ladda ner andra språk när man söker fram nya uppdateringar?

Löjligt om jag får säga så.

Dessa dagar är jag glad över att jag kör Mandriva Linux.

Du kan ju ladda hem bara språk filen om det är bara den du vill ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför erbjuds man att ladda ner andra språk när man söker fram nya uppdateringar?

Löjligt om jag får säga så.

Dessa dagar är jag glad över att jag kör Mandriva Linux.

Vad är det som är löjligt med valmöjligheter? Finns det inte valmöjligheter i Mandriva? Är det så du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är löjligt med valmöjligheter? Finns det inte valmöjligheter i Mandriva? Är det så du menar?

Saken är den att om jag installerar Mandriva på Svenska så får jag Svenska som språk tills jag väljer att installera ett annat & de kommer inte som uppdateringar som i Windows Update.

Jag tycker att det vore smidigare om jag kunde ta hem ALLA uppdateringar utan att behöva ta upp en massa onödigt utrymme med språk som jag inte tänker använda just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom tar inget utrymme om du inte laddar ner dom... men det är likväl bra att dom finns... det är kanske lite billigare ett skaffa en multilicens av en version en att gå och skaffa en för varje språk... (för företag bla)... alla anställda kanske inte vill ha samma språk om det är ett lite större företag med blandad kultur och invandrare... väldigt smidigt då att bara kunna ladda ner deras språk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att om jag installerar Mandriva på Svenska så får jag Svenska som språk tills jag väljer att installera ett annat & de kommer inte som uppdateringar som i Windows Update.

Jag tycker att det vore smidigare om jag kunde ta hem ALLA uppdateringar utan att behöva ta upp en massa onödigt utrymme med språk som jag inte tänker använda just nu.

Du tar inte hem några språk alls förrän du aktivt väljer ett språk. Dvs, du ska inte kryssa i några språk som du inte vill ha. Bra, eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att om jag installerar Mandriva på Svenska så får jag Svenska som språk tills jag väljer att installera ett annat & de kommer inte som uppdateringar som i Windows Update.

Jag tycker att det vore smidigare om jag kunde ta hem ALLA uppdateringar utan att behöva ta upp en massa onödigt utrymme med språk som jag inte tänker använda just nu.

Gå in i pakethanteraren så ska du få se på uppdateringar och ONÖDIGA program...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta?

Uppdateringar & onödiga program?

Så som VAD?

Linux är uppbyggt på en kärna plus en jäkla massa paket som man kan lägga till för önskade funktioner. varje paket har sin egen utvecklare. hur många uppdateringar blir inte det?

DVD contents Mandriva Linux Powerpack 2009 Spring

System

* Kernel Linux 2.6.29.1

* X.org 1.6.1

* Wifi drivers

* ATI, Intel, nVidia video drivers

* hydrid ISO

Graphical user interface

* KDE 4.2.2

* GNOME 2.26.1

* LXDE

In online contrib repository:

* XFCE 4.6

* Sugar

Major Apps

* Mozilla Firefox 3.0.8

* OpenOffice.org 3.0.1

* VirtualBox 2.2.0

* Elisa 0.5.35

* FileZilla 3.2.3

* Skype 2.0.0.72

* Opera 9.64

* Flash Player 10.0.22.87

* Google Earth 5.0

* Google Picasa 2.7

* GCompris 8.4.9

* Acrobat Reader 8.1.4

* VMWare 2.5.2

Trial versions:

* LightZone 3.6.1

* VariCAD 2009

* Cedega games

In online contrib repository:

* Songbird 1.1.1

Mandriva Tools

* Parental control

* Network control & config

* Interactive firewall

* Windows migration

* Hard drives management

* X server configuration

* Graphic installer

* Draksnapshot

Native Games

* Armagetron

* Cannon Smash

* Extreme Tux Racer

* Freeciv

* Frozen Bubble

* OpenArena

* SuperTux

* Tux Paint

* Wesnoth

* Wormux

* XMoto

Development

* gcc 4.3.2

* Qt 4.5

* Tcl/Tk 8.6

* Qt Creator

* Web servers Apache, lighttpd

* Perl, PHP, Python, Ruby (Rails)

* MySQL, PostgreSQL, SQLite

* and much more...

More than 70 languages

* German

* Spanish

* Spanish

* Danish

* Finnish

* French

* Greek

* Italian

* Norvegian

* Portuguese

* Russian

* Swedish

* Chinese

* and much more...

Detta får du med när du installerar Mandriva, hur många av de programmen kommer du att använda? 3 grafiska gränssnitt? och 70 språk? detta är bara vårens upplaga, om några månader kommer det en ny version. då blir det att formatera om igen!

edit: visst kan man välja bort funktioner som man inte vill ha. men vad dyker då upp i pakethanteraren? jo! paketen som man inte velat ha vid installationen. Gratulerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad Linux och Mandriva har med windows 7 att göra ,men jag vill veta hur jag tar bort alla dessa språk (32 st ) de följde med av bara farten när jag tog hem uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad Linux och Mandriva har med windows 7 att göra ,men jag vill veta hur jag tar bort alla dessa språk (32 st ) de följde med av bara farten när jag tog hem uppdateringar.

När du enligt e-sons tips har avinstallerat dem, så kommer de nästa gång att dyka upp i Windows Update. Där kan du dölja alla på en gång. Markera det första, håll inne Ctrl på tangentbordet och markera det sista. Då alla är blåmarkerade, högerklickar du och väljer 'Dölj uppdateringarna'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du enligt e-sons tips har avinstallerat dem, så kommer de nästa gång att dyka upp i Windows Update. Där kan du dölja alla på en gång. Markera det första, håll inne Ctrl på tangentbordet och markera det sista. Då alla är blåmarkerade, högerklickar du och väljer 'Dölj uppdateringarna'.

Dölja uppdateringarna gör ju att de fortfarande finns kvar som oinstallerade uppdateringar. Hahahahahahahahaha

Ja, jag säger då det.

Detta är en anledning till varför Microsoft minskar i folks prioriteringar & det finns flera bevis på det.

Förhoppningsvis så ska Ni väl lära Er någon gång också vad ett riktigt operativsystem är om Ni använder Mandriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dölja uppdateringarna gör ju att de fortfarande finns kvar som oinstallerade uppdateringar. Hahahahahahahahaha

Ja, jag säger då det.

Detta är en anledning till varför Microsoft minskar i folks prioriteringar & det finns flera bevis på det.

Förhoppningsvis så ska Ni väl lära Er någon gång också vad ett riktigt operativsystem är om Ni använder Mandriva.

Barnunge, typiskt folk som bara vill ha uppmärksamhet. Kommer in på ett Windows forum och börjar tjafsa om en pissig dist...?

Nädu, Linux är inget för skrivbordet än, och det lär dröja innan det blir ändring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barnunge, typiskt folk som bara vill ha uppmärksamhet. Kommer in på ett Windows forum och börjar tjafsa om en pissig dist...?

Nädu, Linux är inget för skrivbordet än, och det lär dröja innan det blir ändring

Håller med dig i att barnungar kan vara tysta här i forumet. Undrar vem sjutton som släppt ut dem från dagis?

Linux kan vi också sluta tjafsa om här, detta är ett forum för Windows och inget annat.

Linux blir aldrig något för skrivbordet lika lite som SCO en gång i tiden (1986-1990) försökte med Xenix 286 och SCO Unix 386.

Däremot kommer väl en del knasbollar använda det på servrar eftersom de vill ha så mycket som möjigt grats.

Generationen "GRATIS" i sin prydno.... ta bara Pirate Bay och annat skit runt omkring. (Ursäkta jag vet... helt off topic men kunde inte låta bli)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dölja uppdateringarna gör ju att de fortfarande finns kvar som oinstallerade uppdateringar. Hahahahahahahahaha

Ja, jag säger då det.

Detta är en anledning till varför Microsoft minskar i folks prioriteringar & det finns flera bevis på det.

Förhoppningsvis så ska Ni väl lära Er någon gång också vad ett riktigt operativsystem är om Ni använder Mandriva.

Antingen trollar du eller också har du en förbaskad otur när du tänker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux är uppbyggt på en kärna plus en jäkla massa paket som man kan lägga till för önskade funktioner. varje paket har sin egen utvecklare. hur många uppdateringar blir inte det?

Detta får du med när du installerar Mandriva, hur många av de programmen kommer du att använda? 3 grafiska gränssnitt? och 70 språk? detta är bara vårens upplaga, om några månader kommer det en ny version. då blir det att formatera om igen!

edit: visst kan man välja bort funktioner som man inte vill ha. men vad dyker då upp i pakethanteraren? jo! paketen som man inte velat ha vid installationen. Gratulerar!

Maila till cooker-18n@mandrivalinux.org om det så kan du få svar på dina frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...