Gå till innehåll

Pinout för frontuttag på moderkortet


Venoms

Vill ha anvisning för pinout  

3 medlemmar har röstat

  1. 1. Tycker du att det skulle vara bra med en anvisning i ämnet?

    • Ja
      2
    • Nej
      1


Recommended Posts

Är det bra med en anvisnig som handlar om hur de kopplas... för att fungera när man inte har en komplett frontpanel med helt kontaktstycke?

Antar att det är "bra" om man inte vet vilket stift som är vad.. är det det du menar?

Vill inte vara dum på något vis men det är nog ganska otroligt att den som inte kan ta reda på stiftbellägningende själv är samme person som skulle kunna dra nytta av guiden, men det är ju bara i mitt huvud kanske.

Redigerad av aok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också att en guide är bättre än ingen guide men jag får nog ändå hålla med aok här. Det brukar ju stå både på moderkortet, på kontakterna, i den tryckta manualen och i pdf manualen på tillverkarens hemsida hur man kopplar dem. Dessutom är det ju lite olika beroende på moderkort så att göra en idiotsäker guide blir svårt. Och som aok var inne på, de som inte klarar av att hitta det på annat sätt hittar nog inte denna tråden heller och skulle de hitta tråden så begriper de nog inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menar är som t.ex på mitt kort står det "Pin 1 MIC2 L" och i mitt chassie finns det ingen kabel som heter så, utan den heter "MIC Bias"... och det säger inte så mycket.

Kontaktstycket = På en "riktig" frontpanel, så finna alla kablar i ett kontaktblock som bara passar på ett sätt.

Frontpanelen = Den del som många köper till datorn för att konfigurera ljud från framsidan på datorn.

Moderkortet = En av de viktigaste beståndsdelarna i datorn.. det stora kretskortet.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den analoga kontakten på moderkortet är skapad så att du kan använda en frontpanel till ditt PC-system. Detta kommer att visa hur du ska koppla för att få Intels "HD audio" eller "AC'97"

OBS! Intel® High Definition ljudkontakt är pin-kompatibel med AC'97 kontakter och kabinett.

Om något är oklart, tveka inte att fråga.

Pinout.pdf

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...