Gå till innehåll

Mailprogram i Windows 7


Lasse B

Recommended Posts

e-son utveckla virushot på incredimail... har inte märkt av något sådant

Jo jag har sett åtskilligt med skit som har kommit den vägen... främst i samband med div. tillägg som smilies och liknande. Jag har själv aldrig användt programmet, men det är ju populärt bland ungarna, och sådana program brukar dra till sig skräp som dom beryktade flugorna på sockerbiten... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e-son utveckla virushot på incredimail... har inte märkt av något sådant

Incredimail använder väldigt många "effekter" och skal som virusmakarna har sett som ett perfekt sätt att få användaren att släppa in skräp i sina datorer... Detta är ett ganska känt faktum sen lång tid tillbaka.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på Thunderbird det verkar mycket bra, funkar det bättre än Windows Live Mail ??

Funkar det med Windows 7??

Att det funkar "bättre", tror jag inte man kan säga.... bägge programmen gör sitt jobb, men med Thunderbird får du ett renare gränsnitt och slipper Live-programmens alla "ads". Det finns dessutom mängder med valfria "plugins" för att skapa nya praktiska funktioner. Det fungerar utmärkt i Windows 7.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en fråga, står i valet och kvalet.

När det gäller skräppost, fungerar Thunderbird bättre än Windows Live Mail ???

LB

Njaee... det vill jag inte påstå! Thunderbird kräver en ganska lång inlärningsperiod för att fungera riktigt bra vad gäller spam. Jag tippar att du får bästa skyddet genom att aktivera spamfunktionen i ditt antivirusprogram.

Har du väldigt mycket spam, skulle jag förorda byte av mailadress... även om det innebär en del jobb och besvär!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förs ett stort tack till alla som har hjälp mig med alla konstiga frågor.

Mycket nöjd med Windows 7 nu , startar snabbt och jag tycker att det är turbofart på datorn nu.

Nu återstår bara frågan, Windows Live Mail, eller Thunderbird ???

Hörde talas om något som hette Eudora ?vad kan det vara.

Nu får jag sällan spam post, så tacksam för ett förslag, har svårt att bestämma mig.

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förs ett stort tack till alla som har hjälp mig med alla konstiga frågor.

Mycket nöjd med Windows 7 nu , startar snabbt och jag tycker att det är turbofart på datorn nu.

Nu återstår bara frågan, Windows Live Mail, eller Thunderbird ???

Hörde talas om något som hette Eudora ?vad kan det vara.

Nu får jag sällan spam post, så tacksam för ett förslag, har svårt att bestämma mig.

Mvh

Lasse B

En smaksak... Window Live Mail är enklare att lära sig.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En smaksak... Window Live Mail är enklare att lära sig.

Mange

Skyddar det bra ?? det program som finns i officepaketet, visserligen dyrt men är det okej.

Kanske skall skaffa mig ett lite större officepaket, får se

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... har du ett bra virusskydd och har sunt förnuft så är det en jättebra mailklient. Vad jag menar med sunt förnuft är helt enkelt att inte öppna mail eller bilagor från suspekta avsändare...

Outlook i Officepaketet är helt OK... men som du säger, det kostar ju en del. Är du inte en avancerad "mailare" så är det att ta i, enligt min mening.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... har du ett bra virusskydd och har sunt förnuft så är det en jättebra mailklient. Vad jag menar med sunt förnuft är helt enkelt att inte öppna mail eller bilagor från suspekta avsändare...

Outlook i Officepaketet är helt OK... men som du säger, det kostar ju en del. Är du inte en avancerad "mailare" så är det att ta i, enligt min mening.

Magnus

Då kommer det sista inlägget i debatten.

Finns inte office mailprogram att köpa separat ??

Ha en bra dag

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det bra

LB

Vad har du för krav på ett mejlprogram?

Jag tycker att Thunderbird fungerar mycket bra.

Men jag skulle tro att man kan säga det om Outlook och Windows Live Mail också. Outlook är ju det vanligaste på företag för det kan ju kopplas till en Exchange-server och då kan man få gemensamma kalendrar och annat som är trevligt i en företagsmiljö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu har jag nog bestämt mig, det får bli Windows Live Mail.

Office Outlook 2007 funkar det med windows 7?

Outlook 2007 fungerar utmärkt med Windows 7. Förutom att skicka/läsa mail använder jag Outlook 2007 för att synkronisera kalender/adressbok med mina mobiler.

Inte bara mailkonton via min ISP, utan jag har också konfigurerat Outlook 2007 för att ta emot GMail. Spam får jag aldrig.

Jag har också Windows Live Mail, som är ett måste för Microsofts nyhetsgrupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man nu sätter i Office Outlook, så koliderar välan det inte med Office Hem Och Studentgåva hoppas jag.

Jag har också Office Hem och studentutgåva och de kolliderar inte med varandra.

Numer använder jag inte den separata Outlook 2007 och Office Hem- och studentutgåva, då jag har hela Office 2007 paketet.

Köpa min Outlook 2007?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 månader senare...

Fråga.

Skall hjälpa en kompis med ett mailprogram till en ny dator.

Har läst någonstand att det tydligen skall finnas en ny version av Windovs Live Mail ??

Har kollat runt lite, men vet ej riktigt var man hittar den senaste, har någon ett tips.

Lasse B

Det går bra att få VANLIGA Windows Mail (som är i Vista) att fungera i Windows 7 länk: http://www.sevenforums.com/tutorials/5481-windows-mail.html

Annars är väl det tänkte alternativet "Windows Live Mail" -> http://explore.live.com/windows-live-mail

Andra alternativ kanske kan vara,

Thunderbird - http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/

(eller något annat program, finns ett antal omnämda här: http://en.wikipedia.org/wiki/Email_client#See_also ..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...