Gå till innehåll

Samråd efterfrågas


Opptokoppter

Recommended Posts

Hej gott folk.

Skulle vilja be om lite vägledning omkring något som jag känner mig förbaskat trött på vid detta laget.

Det är säkerligen allmänt känt här på forumet vad jag syftar på och nu har problemet blossat upp igen trotts att vissa ansträngningar gjordes i samförstånd med Stenis.

Tydligen har detta inte riktigt gjort verkan och därför finner jag själv ingen annan råd än att föra upp denna diskusion i ljuset så problemet en gång för alla kan finna ett slut.

Igår fick jag nedanstående meddelande i inkorgen här på forumet som ett svar angående inlägg jag skrivit till tråd som kan återfinnas via länken i samma meddelande (längre ner).

Som en ressumé kan återberättas att detta är inte den första händelsen där Cecilia ser mig som ett hot och som ett irritationsmoment. Vill också understryka att jag inte har haft för avsikt att såra eller på annat sätt sabba för denne medlem, inte heller är tillkomsten av denna tråd något sådant utan ett rop på hjälp.

Vid förra tillfället då Stenis blev inkopplad, även då framhölls en tuff linje från hennes sida från första skrivelsen där hon frånskriver sig i stort sett alla skyldigheter genom att rentvå sig själv och skylla på att allt beror på mig enbart utan en tanke på den andres syn på situationen. Vid tidigare tillfället (med Stenis) fann jag ingen bättre idé än & få till en slags lösning som jag trodde skulle fungera genom med en gest skicka Cecilia en vänskapsförfrågan som skulle visa på att jag vill vara shysst mot henne och inte hålla på och bråka. Jag har även efteråt i anslutn. till ovanstående skrivit samman ett par meddelanden där jag bett om ursäkt för eget agerande om nu något tagits på fel sätt mot förmodan och hoppades att allt var ur världen.

Trotts att Cecilia har försäkrat att allt var ok så tycks nu en liknande irritation fått nytt liv igen helt spontant och även denna gången har jag blivit anklagad över att smutskasta en medlem trotts att mitt inlägg aldrig varit riktat mot någon person.

Det låter i mina öron nästan som att Cecilia försöker åtnjuta sig egen imunitet här på forumet beskyddad av andra medlemmar, jag säger detta därför jag också sett Cecilia få nyanser av särskilt beskydd ett flertal gånger och speciellt i frågan detta ämnet berör och som vi hade behövt få lösa på ett betydligt tidigare stadie.

Jag tycker det är ytterst anmärkningsvärt att det ska kunna få gå till på detta sättet.

Verkar nästan som man kan förvänta sig i fortsättningen att om man yppar något kritiskt generellt ifråga om rensningsmetoder och Malwarebytes så löpar man risken att åka på storstryk som mindre värd medlem.

När jag läser nedanstående meddelande som ett svar ifrån tråden som näms, så ser jag en person som endast är ute efter att söka bråk och meddelandet får mig nästan att känna som man vore under psykisk undersökning där en läkare letar efter symptom utan en tanke på var som döljer sig under hennes egen panna med problem och brister.

Kanske börjar bli dags för ett lyckopiller Cecilia!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Jag skriver här gällande tråden

http://www.alltomxp.se/forum/index.php/topic/18404-iobit-security-360%26%238482%3B/page__pid__143117__st__40entry143117

för att skriva hur jag upplever det.

Tråden heter IObit Security 360 och handlar om det programmet i drygt två sidor inkl. att JoWa tar upp den eventuella stölden kvällen den 2 november. Du framför dina åsikter i två inlägg på kvällen/natten 3-4 november, vilket naturligtvis inte är något fel i att du gör. Sedan framför jag mina åsikter eftersom jag tycker att du verkar ha missuppfattat en del saker. Jag hoppas att du tycker att jag har rätt att framföra mina åsikter?

Jag är ju inte precis ensam om dem för i så fall skulle ju knappast det som JoWa skriver i inlägget 4 november 8:49 ha inträffat.

Därefter så lämnar du helt trådens ämne och börjar mer eller mindre racka ner på mig för vilka program jag använder när jag hjälper till och rensa datorer.

Det har inte det minsta med IOBit (trådens ämne) att göra vilket gör att jag föreslår att den diskussionen tas i en annan tråd.

Då verkar du bli arg på mig för det och jag blir ändå mer ledsen .

Sedan i ditt sista inlägg så börjar du undra om varför du inte får diskutera konflikten mellan Malwarebytes och IOBit, men det har jag ju inte protesterat mot utan det var ju när du började skriva om vad för program jag använder för datorrensning. Så jag blir nu dessutom väldigt förvirrad.

Hälsningar

Cecilia [/size

]~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Edit:

Hoppas du förlåter Cecilia för att jag hänger ut ditt meddelande här i tråden men fann ingen annan bot efter många funderingar fram & tillbaka på vad som är bäst i detta läget.

Det kan inte hålla på så här längre, dags & få ett slut på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju tillägga att jag aldrig någonsin har sett Opptokoppter som ett hot.

Jag har aldrig tyckt att jag har någon sorts immunitet eller skydd på forumet.

I den tråd som det gäller nu så har jag inte yttrat mig något om lämpliga rensningsmetoder eftersom tråden handlar om IOBit.

Om det är forumets eller ägarens åsikt att jag ställer till skada för forumet så har jag inget problem med att lämna forumet. Enda anledningen till att jag började vara på detta forum var att jag tyckte synd om dem som kommer till detta forum pga problem med infekterade dator och inte längre kunde få bra och effektiv hjälp efter att Malou lämnade forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den tråd som det gäller nu så har jag inte yttrat mig något om lämpliga rensningsmetoder eftersom tråden handlar om IOBit.

Vad som ska uppfattas vara ok att skriva i en tråd är väl ändå en Moderators uppgift att göra bedömning av tillsammans med forumreglerna och inte genom att enskilda medlemmar utövar egna diktamensarbeten i personliga förföljelsebrev.

Enda anledningen till att jag började vara på detta forum var att jag tyckte synd om dem som kommer till detta forum pga problem med infekterade dator och inte längre kunde få bra och effektiv hjälp efter att Malou lämnade forumet.

Reklam luktar oftast illa då man ger den om sig själv på detta sätt och du har även framhållit den på exakt samma vis vid vårt samråd vi hade med Stenis tidigare. En rättfärdig reklam gör sig oftast bäst genom att komma ifrån andra.

Jag måste bara säga att jag blir oroad över att höra någon prata om att "ta över en annan persons plats"

Malou kommer alltid vara Malou, liksom Mickilina, Manneman, Stenis, du själv och alla vi andra.

Ingen kan någonsin se sig själv verka som en ersättning av någon annan iaf så tror inte jag på den modellen då det kan medföra vissa risker och folk som hör sånt kan bli väldigt ledsna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu få du ge dig Opptokoppter! Cecilia har alltid varit fullständigt korrekt i detta forum. Ditt eget uppträdande i detta ärende börjar däremot mer och mer likna någon sorts personlig vendetta, som troligen ingen annan än du själv vet orsaken till. Åtminstone så sitter jag som rena frågetecknet här. Var nu snäll och lägg ner detta, innan vi förlorar ännu en välbehövlig och kunnig systemrensare.

//eson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nu snäll och lägg ner detta....

Instämmer!

Är det något otalt mellan Er så tar Ni upp det i PM mellan varandra alternativt en moderator... inte i en öppen tråd!

Magnus

Redigerad av Manneman
Förtydligande
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer!

Är det något otalt mellan Er så tar Ni upp det i PM mellan varandra alternativt en moderator... inte i en öppen tråd!

Magnus

Om detta strider mot forumreglerna borde du kanske i egenskap av moderator vidta lämplig åtgärd i stället för att uttrycka din åsikt här. Med det sagt håller jag helt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I nuläget ser jag inte att det strider mot forumreglerna. Vad mig anbefaller hör det till hyfs att inte lägga ut privata PM i en öppen tråd. Det är också i egenskap av medlem jag skrev mitt inlägg ovan... inte moderator.

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer!

Är det något otalt mellan Er så tar Ni upp det i PM mellan varandra alternativt en moderator... inte i en öppen tråd!

Magnus

Hej, det hör till saken att jag är rädd för att hålla en diskret brevväxling inte leder någon större vart.

Förövrigt är ju uppkomsten av ännu en ny irritation ett bevis på att försöken som gjorts tidigare inte hjälpte.

Jag har inte bett om att bli påhoppad av Cecilia och eftersom läget ser ut som det gör så varför inte radera mitt medlemskap så kanske alla blir gladare då.

Ledsen för att det behövde bli så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu få du ge dig Opptokoppter! Cecilia har alltid varit fullständigt korrekt i detta forum. Ditt eget uppträdande i detta ärende börjar däremot mer och mer likna någon sorts personlig vendetta, som troligen ingen annan än du själv vet orsaken till. Åtminstone så sitter jag som rena frågetecknet här. Var nu snäll och lägg ner detta, innan vi förlorar ännu en välbehövlig och kunnig systemrensare.

//eson

Gå inte omkring och känn misstro vad gäller Malou's beslut att lämna forumet.

Det ber jag verkligen om, för beslutet tror jag själv låg till stor del hos henne själv.

Förstår att ni tänker på diskusionen som fördes precis innan hon lämnade och kan begripa om det såg ut som att jag skulle varit orsak till detta men allt var en lång radda av dålig timeing och missförstånd som isåfall skulle vart orsaken.

Jag tog kontakt med Malou genast då jag förstod att hon verkade sårad och hoppades på att hon skulle förstå att det från mitt håll aldrig varit något menat som något personligt, dock svarade hon aldrig på meddelandet och någon dag efteråt så fick jag se i Caffédelen att hon hade bestämt sig för & lämna forumet.

Skulle det kännas bättre om jag lämnar också?

Jag har inget emot & släcka min lampa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här blir alla trampade på tårna någon gång eller flera .... Bara att gilla läget och inte ösa galla för det...

Om jag skulle älta allt skit som jag fått här så skulle jag dragit för länge sedan. (Fick skit i början när jag var här på forumet under alias naturguiden_pc, då kunde jag tydligen ingenting och jag skulle tydligen ha hållit mig i sandlådan tills jag visste bättre var väl kontentan av det hela)

Tror säkert att alla moderatorer inkl sajtägare har fått skit här både en eller två gånger... Ni får rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att detta löser sig på ett bra sätt.

Har haft nöjet o glädjen av att få god hjälp av både Opptokoppter och Cecilia.

Det skulle vara trist att se någon av de båda lämna detta forum, av vilken anledning som helst, där de bidrar på ett verkligen bra sätt.

Man kan alltid vara överens om att inte vara överens, och fortsätta med att göra ett bra saker.

Lägg detta till handlingarna!!

Ha det bra!!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas verkligen att detta löser sig på ett bra sätt.

Har haft nöjet o glädjen av att få god hjälp av både Opptokoppter och Cecilia.

Det skulle vara trist att se någon av de båda lämna detta forum, av vilken anledning som helst, där de bidrar på ett verkligen bra sätt.

Man kan alltid vara överens om att inte vara överens, och fortsätta med att göra ett bra saker.

Lägg detta till handlingarna!!

Ha det bra!!

Mvh

Mats H

Ja, jag tror många med mig sitter som frågetecken över huvudet kring detta...

Håller med... ingen av Er behöver lämna forumet oavsett vad detta handlar om. Lägg det till handlingarna, som ovanstående talare skrev!

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, det hör till saken att jag är rädd för att hålla en diskret brevväxling inte leder någon större vart.

Ledsen för att det behövde bli så här.

Hej Oppto.

Be inte om ursäkt, och lägg ner all PM -växling. Låt andra "ljuskygga" och diskreta hålla på med den biten.

Detta forum tål inte ljuset och den ytliga "vänliga" fasaden är viktigare än att folk trivs

I detta forum mår tydligen många ganska dåligt, mycket tissel & tassel bakom kulisserna märks ganska väl.

Detta berodde mycket på den stora beundrar-klubben som sedemera sargades i kanten,

men som nu kanske tycks växa till sig igen - i ren opposition mot user som värnar om det fria ordet.

Att tex. e-son med flera ber dig "lägga ner" och bara gilla läget, hade jag inte annat än förväntat mig, tyvärr.

Du gör helt rätt, ventilation, är ett ord som är underskattat.

Säg vad du tycker, be inte om ursäkt samt hota aldrig med ett "tårfyllt farväl". Kram på dig.

mvh

Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat på tråden som föranleder det här inlägget och kan inte se något annat än något som börjar som en konstruktiv diskussion mellan de två berörda men som urartar i en pajkastning. Allas åsikter skall givetvis respekteras av de andra medlemmarna och diskussioner får gärna hetta till så länge de är sakliga och håller sig utan påhopp på användare, eller på något annat vis strider mot forumets regler. Alla användare måste få säga sin sak och uttrycka sin åsikt utan att någon ska ta det personligt och jag ser absolut ingen anledning att någon av berörda parter skulle behöva lämna forumet på grund av detta och jag ber er att hålla framtida diskussioner sakliga och konstruktiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det var uppe i tråden som det här började med, så undrar jag hur ni i det här forumet brukar göra med trådar som blir off-topic och där diskussionen håller på att bli en helt annan än den som trådrubriken anvisar?

Jag har ju inte lust att lägga tid på att skriva svar till någon som sedan blir raderade för att de är off-topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte bett om att bli påhoppad av Cecilia och eftersom läget ser ut som det gör så varför inte radera mitt medlemskap så kanske alla blir gladare då.

Vad i ursprungstråden är det som du tycker är ett påhopp på dig personligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...