Gå till innehåll

2 månader med Windows 7


Mats H

Recommended Posts

Får väl gratulera mig själv och många andra till en bra programvara. Har nu kört i 7:an i 2 månader, inte ett fel ännu!

Kommer ju aldrig att glömma Vista, men tack vare den och en väldigt bra Beta testning sitter jag och antagligen många andra och är nöjda.

Så till alla XP-die hards, dax att uppgradera! B)

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört W7 sedan v6801, dvs långt före betastadiet och är otroligt nöjd med den.

Fast jag kommer inte att fullständigt radera ut min XP eftersom jag har x64 på W7 och då finns det programvara som inte fungerar riktigt bra, även om de installeras utan felmeddelanden etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört W7 sedan v6801, dvs långt före betastadiet och är otroligt nöjd med den.

Fast jag kommer inte att fullständigt radera ut min XP eftersom jag har x64 på W7 och då finns det programvara som inte fungerar riktigt bra, även om de installeras utan felmeddelanden etc.

Samma här, jättenöjd med W7.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja efter att migrerat fr XP HOME till W7 64 på 3,5 år gammal burk, kan jag bara gratulera M-soft till ett riktigt bra jobb!

Dock hänger väl övriga leverantörer inte med riktigt. T.ex Lexmark skrivare fick jag hämta Vista 64 driver fr USA för att få det att funka. Den svenska versionen av samma fil gick inte hur jag än försökte. Men det funkar nu & t.o.m med svenska menyer i skrivarprogrammet!

Därefter har jag nyligen skaffat en "super-fjärrkontroll" till TV/Video/Hemmabio/digitalboxen. En Logitech Harmony one. Mjukvaran som medföljde på CD funkade att installera men funkade inte få igång. Hämtade hem senaste mjukvaruversionen & efter lite labbande med kompabilitet & välja att installera & köra som i XP SP2 (!) fick jag in den i burken iaf. Sen började konstigheterna. Klicka på genväg eller direkt på exe-filen verkade starta pgmt, men det visades aldrig upp. Dock om jag kopplade in fjärrkontrollen till datorn, hoppade pgmt igång & kunde användas. Kontakt med Logitech support gav "svaret". "Med W7 funkar det visst så här". Motfrågan blev naturlig: " Varför inte lägga ut den infon på era supportsidor/ FAQ"?. Svaret blev "Tycker jag med, men de är rätt slöa på att skriva ut aktuell info på support-sidorna".

Så jag tror att det rätt många kan uppleva som negativt med W7 faktiskt inte är M-softs fel utan ibland de som levererar mjuk/hårdvara till våra burkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl gratulera mig själv och många andra till en bra programvara. Har nu kört i 7:an i 2 månader, inte ett fel ännu!

Kommer ju aldrig att glömma Vista, men tack vare den och en väldigt bra Beta testning sitter jag och antagligen många andra och är nöjda.

Så till alla XP-die hards, dax att uppgradera! cool.gif

Mvh

Mats H

Hmm det låter bra speciellt om man tittar på min hotfix listan :)

http://www.alltomxp....ows-7-hotfixar/

Redigerad av Adrian_se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan bara instämma med föregående talare. har win 7 home premuim och det går som tåget.

dock har jag en äldre bärbar dator som inte ville vara med om windows 7.

det är grafikchipet som det inte finns några drivrutiner till windows 7.

hade vart kul att kunna använda windows 7 till den med,men man kan ju inte få allt.

tycker mycket ansvar ligger på hårdvarutillverkarna,som måste ligga i och få fram drivrutiner.

annars är ju risken stor att man köper ett annat märke nästa gång man skall byta dator.

men som sagt, windows 7 är det bästa operativsystemet som finns :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan lovordat Windows 7 i flera liknande trådar här känns det som men gör gärna det igen då jag är så otroligt nöjd med det.

Det är snabbt, smidigt och känns stiligt och fräscht. All min hårdvara har funkat direkt efter Windows installationen utan några extra drivrutiner. Men jag har ändå valt installerat de senaste från tillverkaren för grafikkortet, ljudkortet och musen då de ger tillgång till lite extra finesser.

Vad gäller program har jag väl haft problem med en handfull (då är tiden med betaversioner av Windows också inräknad) men det har programtillverkarna löst efterhand, inte Windows 7's fel. Just nu är det nog bara Hyperterminal/Telnet i GNS3 som jag inte riktigt får ordning på men det känns som ett ganska speciellt program så det får man kanske räkna med. Men löser nog det också med tiden.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...