Gå till innehåll

...och lite politik


e-son

Recommended Posts

Skulle med största nöje göra ett inlägg e-sons intressanta tråd.

Mina åsikter grundat på kännedom om politikers leverne är omfattande.

Avstår vid närmare eftertanke.

Mina inlägg skulle antagligen ge mig ytterligare en varning av Stenis.

Härligt med åsiktsfrihet! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avstår vid närmare eftertanke.

Det var bra! Meningen var inte att starta någon form av politisk debatt... det finns bättre forum än ett datordito för det.

Eftersom bilden sparkar åt bägge hållen och dessutom inbjuder till skratt, så tyckte jag att det var okey!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Politik är som att gå på ett utedass! Det luktar **** vare sig man är H eller V. Det lovas & lovas, men inget händer efter valen.

Hej.

Det tror jag.

För övrigt har miljöpartiet samma åsikter som piratpartiet

när det gäller fra.

Infrias inte alla löften nu är dom rökta.

http://www.mp.se/templates/Mct_177.aspx?number=214357

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miljöpartiet skapades för sent! Dom skulle ha varit aktiv redan 2000 år fk. Nu, så har jorden befunnit sig i en cykel som alltid funnits sedan födelsen. Så ALLA tror att det är VI som skapat denna atmosfär med förstörelse. Ha, ha, ha säger jag. Ingen profet, men det har dock funnits sedan begynnelsen.

Skrivit tokigt/upprepat, så ber jag om ursäkt!

Men VI SKALL DOCK INTE SKYLLA PÅ DAGENS MILJÖ, för den har alltid funnits. TACK FÖR MIN SYNPUNKT PÅ DETTA. Det är POLITIKER & FORSKARE som bara är ute efter pengar från OSS vanliga dödliga/gamla / fattiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det var åsikterna om fra och ipredlagen

ja ville ha fram.

Det var inte menat som reklam för MP.

Men dom som tänker rösta på PP

kan med fördel rösta på MP.

Men ingenting kan väl vara för sent.

Funderar på 2012.

Det kanske ligger nåt i Mayafolkets tro.

Så mycket katastrofer som hänt den senare tiden

har det väl aldrig gjort tidigare.

Det är ju t.o.m.omnämt i bibeln..Huga.

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte menat som reklam för MP.

Men dom som tänker rösta på PP

kan med fördel rösta på MP.

Men nu blev det ju ändå reklam för MP på PP's bekostnad så då måste jag korrigera.

V och MP har visserligen sagt sig stå nära PP i många frågor men inga av dem lär driva frågorna efter valet. De hoppas kanske kunna få med sig några integritetsväljare för att sedan vända dem ryggen efter valet när de tvingas prioritera bort allt annat för att få fram någon av sina kärnfrågor.

Väldigt fult spel, men det är så samtliga traditionella partier arbetar, speciellt de små som måste förhandla mer om sina frågor än de stora partierna. Ligger man precis över strecket har man inte kraft att få som man vill i allt, då släpper man allt utom det som står en närmast om hjärtat. Väljare blir svikna men lik förbaskat röstar de likadant nästa gång. Politiker ser att det gör inget att de sviker väljarna och fortsätter säga ett och göra annat. Jäkla fint fungerande styre vi har i detta landet. Demokrati för döv-blinda.

Ett litet undantag är att C faktiskt nyligen öppet talade om att även om de fortfarande tycker likadant kring integritetsfrågorna så kommer de inte alls att driva de frågorna. Det är tråkigt men de ska iaf ha eloge för att de klargör det INNAN valet.

Med andra ord kan man INTE med fördel rösta på MP om man tycker PP's frågor är viktigast. Man kan däremot med fördel rösta på MP om man tycker MP's kärnfrågor är viktigast.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om PP haft makten hade ni inte haft några datorer att diskutera i detta forum. Vem skulle orkat ta fram operativsystem, mjukvara, patentskyddad hårdvara etc om de inte kunnat ta betalt? Visst, en del kan man plagiera och finansiera på andra sätt men PP:s syns på patent och copyright är minst sagt naiv. Ta bort dessa lagar och samhället går tillbaka till stenåldern. Jag vill då inte vara hänvisad till amatörmusik från My Space, filmer från Göstas 50-årskalas och grannens uppfinningar i framtiden...

Ps. Har ett förflutet som musiker och i skivbolagsvärlden så detta ämne får mig att se rött.

Redigerad av Ollie
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om PP haft makten hade ni inte haft några datorer att diskutera i detta forum. Vem skulle orkat ta fram operativsystem, mjukvara, patentskyddad hårdvara etc om de inte kunnat ta betalt? Visst, en del kan man plagiera och finansiera på andra sätt men PP:s syns på patent och copyright är minst sagt naiv. Ta bort dessa lagar och samhället går tillbaka till stenåldern. Jag vill då inte vara hänvisad till amatörmusik från My Space, filmer från Göstas 50-årskalas och grannens uppfinningar i framtiden...

Ps. Har ett förflutet som musiker och i skivbolagsvärlden så detta ämne får mig att se rött.

Jag säger inte att alla ska rösta på PP, det finns såklart de som tycker att det som är viktigt för dem lyfts fram bättre av andra. Men det är väldigt tråkigt när någons politiska val är baserat på okunskap, eller ännu värre "felkunskap".

Haha allt är relativt, men det finns ju definitivt de som ser värre ut i riksdagen. (valde medvetet att utelämna länkar ;) )

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu blev det ju ändå reklam för MP på PP's bekostnad så då måste jag korrigera.

V och MP har visserligen sagt sig stå nära PP i många frågor men inga av dem lär driva frågorna efter valet. De hoppas kanske kunna få med sig några integritetsväljare för att sedan vända dem ryggen efter valet när de tvingas prioritera bort allt annat för att få fram någon av sina kärnfrågor.

Väldigt fult spel, men det är så samtliga traditionella partier arbetar, speciellt de små som måste förhandla mer om sina frågor än de stora partierna. Ligger man precis över strecket har man inte kraft att få som man vill i allt, då släpper man allt utom det som står en närmast om hjärtat. Väljare blir svikna men lik förbaskat röstar de likadant nästa gång. Politiker ser att det gör inget att de sviker väljarna och fortsätter säga ett och göra annat. Jäkla fint fungerande styre vi har i detta landet. Demokrati för döv-blinda.

Ett litet undantag är att C faktiskt nyligen öppet talade om att även om de fortfarande tycker likadant kring integritetsfrågorna så kommer de inte alls att driva de frågorna. Det är tråkigt men de ska iaf ha eloge för att de klargör det INNAN valet.

Med andra ord kan man INTE med fördel rösta på MP om man tycker PP's frågor är viktigast. Man kan däremot med fördel rösta på MP om man tycker MP's kärnfrågor är viktigast.

Åja.

10,7% är ju inte precis över sträcket.

Okej,tråden kanske spårade ur

men den var bra ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mycket sugen på att rösta på SD iår...

Mest för dessa 2 anledningar:

1. Ett parti som rör om i grytan

2. Se Gudruns ansikte när ett parti som inte har några 'riktiga' frågor enligt henne kommer in före hennes egna parti som... hanterar lika många 'riktiga' frågor.. :P

Redigerad av arnada
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med in med nytt folk som vågar ifrågasätta & skapa förändringar.

Vad gäller Maria Wetterstrand så har jag vissa åsikter omkring uppförande vilket kan hittas hos flera andra nya ansikten också. Ungefär som det nya sättet att vinna & få uppmärksamhet skulle vara genom passera gränsen till uppkäftighet & va oförskämd.

Ok det är ju heller inte ovanligt & se hur många väletablerade använder sig utav s.k "finare artighet" för bräda sina motståndare med ren & skär feghet.

Så in med nytt folk & nytt blod och framför allt människor som kan diskutera shysst & städat. Tror det är livsfarligt för samhället med politiker som naglar sig fast för länge, förnyelse tror jag gör nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...