Gå till innehåll

Windows 7 Service Pack 1 (SP1) Available Now‏


Nilsson

Recommended Posts

Windows 7 Service Pack 1 (SP1), or KB976932, has been pre-released to OEM manufacturers and we are pleased to provide site visitors with the final version. We can confirm, with accuracy, that this is the final, official, digitally signed version of Windows 7 Service Pack 1 which has been scheduled for imminent release to manufacturers (RTM), but has not yet appeared on Windows Update. This download also includes Windows Server 2008 R2 Service Pack 1. The 32-bit and 64-bit versions are compatible with all languages. The 64-bit version also includes the Windows Server 2008 R2 Service Pack 1 RTM. For further information and download visit:

http://windows7forums.com/windows-7-discussion/56605-windows-7-service-pack-1-sp1-download-available.html

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt senaste inlägget på det forumet så är SP1 inte riktigt klar och den version som "läckt" ut är INTE den skarpa versionen.

Forum link

Re: Windows 7 Service Pack 1 (SP1) Download Available

It seems odd that there's nothing from Microsoft about this. If there is, I can't find it; there are only references to RCs and Betas.

Neowin, yesterday:

"Update: Neowin has been contacted by a Microsoft spokesperson. who stated Service Pack 1 has not been released to OEMs.

''Microsoft has not released SP1 to OEMs at this time, though we are on track for a Q1 release, as we previously announced,'' she said.

Update 2: As noted by multiple Neowin commenters, a final or near-final version of Service Pack 1 has been made available via Wzor. The leak, which matches the build string of the alleged final build (7601.17514.win7sp1_rtm.101119-1850), weighs in at 638MB for the x64 ''Wave0'' version and 349MB for the x86 ''Wave0'' version. ''Wave0'' releases contain only English, French, German, Japanese, Spanish language files. ''Wave1'' releases containing around 30 additional languages have also been leaked by Wzor.

Microsoft blogger Paul Thurrott reports that the build floating around the internet is ''near-final'', but Service Pack 1 is ''not quite done''. Neowin has requested comment from Microsoft about the leaked builds. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet om SP1 på svenska kommer att släppas samtidigt som den engelska versionen eller man får vänta någon månad ytterligare?

jag tror man måste vänta någon månad ytterligare :( det brukar alltid vara så, men inte för spansk, rysk, och andra språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mao, ytterligare ett skäl att alltid köra med engelskt OS. Plus att vänta på det officiella släppet.

jo det är sant i.o.f.s men varför behöver man inte vänta om det är en rysk, spansk, eller kinesisk SP1 men när det gäller svenska så måste man vänta i flera månader :( ? det var likadant för sp1,sp2 xp och vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det är sant i.o.f.s men varför behöver man inte vänta om det är en rysk, spansk, eller kinesisk SP1 men när det gäller svenska så måste man vänta i flera månader :( ? det var likadant för sp1,sp2 xp och vista

Engelska, spanska, franska, tyska och japanska täcker in de flesta av användarna, därför är de språken i våg 1 och de som prioriteras. Resten i våg två är "mindre" språk och anledningen till att det dröjer är att översättningar och annat måste till innan det kan släppas. Det har alltid varit så och kommer troligtvis "alltid" att vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I just detta fallet spelar det väl inte så stor roll, det är väl ändå bara uppdateringar som man redan fått ner via Windows Update? Men generellt sett så är det bättre att köra allt på engelska ja. Det är inte bara OS'et som uppdateras tidigare på engelska, dessutom finns det ju en hel massa program som BARA finns på engelska. Och slutligen så är det väldigt bra språkträning att tvinga sig själv använda engelskan. Men har man inga engelskkunskaper alls från början är det naturligtvis svårt att komma igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det är väl ändå bara uppdateringar som man redan fått ner via Windows Update?

Nej dom uppdateringar du redan fått är bara en liten del av Service Pack 1. Det innehåller också mängder av andra uppdateringar och fixar som inte har ansetts tillräckligt kritiska för att skickas ut enskilt. Dessutom tror jag inte det blir någon lång väntetid, om ens någon på "svenskt" SP1, med tanke på att jag redan i dag kör betan på svenskt OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl då nöjet att rapportera att efter min lilla fadäs med RCn så sitter rätt version i datorn!

:D

post-10900-0-04430200-1295269701_thumb.p

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Är själv livrädd för betaversioner

över huvud taget sedan IE.

Gör aldrig om det igen förrän den kommer på update.

jag använder IE just nu , ända sedan beta släpps och inget har hänt, funkar utmärkt, mycket snabbare än gamla versionen!

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att precis som jag trodde så är SP1 språkoberonde. Ingen behöver alltså vänta på "svensk version"!

Correction!

Efter att ha packat upp den läckta SP1 kan jag konstatera att helt språkoberoende var den nu inte.

Följande språk finns med i paketet!

tr-tr

uk-ua

zh-cn

zh-hk

zh-tw

ar-sa

bg-bg

cs-cz

da-dk

de-de

el-gr

en-us

es-es

et-ee

eula

fi-fi

fr-fr

he-il

hr-hr

hu-hu

it-it

ja-jp

ko-kr

lt-lt

lv-lv

nb-no

nl-nl

pl-pl

pt-br

pt-pt

ro-ro

ru-ru

sk-sk

sl-si

sr-latn-cs

sv-se

th-th

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Correction!

Efter att ha packat upp den läckta SP1 kan jag konstatera att helt språkoberoende var den nu inte.

Följande språk finns med i paketet!

tr-tr

uk-ua

zh-cn

zh-hk

zh-tw

ar-sa

bg-bg

cs-cz

da-dk

de-de

el-gr

en-us

es-es

et-ee

eula

fi-fi

fr-fr

he-il

hr-hr

hu-hu

it-it

ja-jp

ko-kr

lt-lt

lv-lv

nb-no

nl-nl

pl-pl

pt-br

pt-pt

ro-ro

ru-ru

sk-sk

sl-si

sr-latn-cs

sv-se

th-th

det var jue det här jag försökte förklara hela tiden =) men vissa envisa sig med att den är oberoende på språk, vilket visar sig nu inte stämma =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...