Gå till innehåll

Windows 7 SP2 Already Cooking in Redmond


Nilsson

Recommended Posts

Windows 7 SP2 Already Cooking in Redmond

--------------------------------------------------------------------------------

The second upgrade for Windows 7 is already cooking over in Redmond, at least according to one third-party source close to Microsoft.

This even though the software giant has yet to confirm the finalization of Windows 7 Service Pack 1, let alone to reveal any information about the release of the service pack.

In this context, users should not expect Microsoft to make public any of its plans for Windows 7 Service Pack 2 anytime soon.

The same source that claims Windows 8 / Windows vNext is planned for general availability in January 2013, and RTM sometime in the second half of 2012, also indicates that Windows 7 is already being developed

Windows 7 SP2 Already Cooking in Redmond, Reportedly - Softpedia

------------------------------------------------------------

hittade det här på ett engelskt forum här> http://www.sevenforums.com/news/139487-windows-7-sp2-already-cooking-redmond.html

jag personligen tycker det är lite löjligt med alla de här version nr 1 och 2 och sedan windows 7, 8 för jag menar SP1 har inte ens släppts officielt så börjar de snacka redan om sp2 samma sak med windows7 och 8an.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag en sån som nu börjar känna att windows seven börjar kännas ute och hopplöst omodernt. Är det verkligen ingen som har någon länk till en download av någon pre-för-betaversion av windows 8 128-bitar. Skulle smaka fågel så här på lördageftermiddagen.

Trevlig helg på er alla. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä gillar verkligen inte det här, för att måste man hänga på VARJE ÅR eller varje 2 år och installera NYA operativsystem då är det hopplöst, det är en annan sak om man MÅSTE bytta antivirus och firewall eller till och med sp1, och sp2 men hela operativsystemet, windows 7 snart 8an och sen innan windows8 släpps ut så började de planera windows9, vad håller microsoft på med :( ?

näää det var bättre förr med xp, 2000, det var flera flera år's skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre förr? Med Windows 98, Windows ME (kom väl 99), Windows 2000 och så XP 2001 eller 2002 så var det ju verkligen tätt på.

Men det finns ju inget krav att man alltid måste ha senaste Windows, med ny version var tredje år kan det ju vara lämpligt att hoppa över varannan version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre förr? Med Windows 98, Windows ME (kom väl 99), Windows 2000 och så XP 2001 eller 2002 så var det ju verkligen tätt på.

Men det finns ju inget krav att man alltid måste ha senaste Windows, med ny version var tredje år kan det ju vara lämpligt att hoppa över varannan version.

jag skrev aldrig windows windows 98 och windowsME så jag förstår inte vart du fick det ifrån ??????

men jag skrev windows 2000 och windows xp ända fram tills nu alltså windows-vista och windows 7 så du måste ha missförstått mig !! tyvärr.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att byta OS är ju dit eget val, inte någon annans. Det är ju ingen som tvingar dig att uppgradera?

:unsure:

Jo det är ju det som är problemet för att Microsoft tvingar oss att uppgradera, annars funkar inte MÅNGA program med xp exempel, ie9, msn messenger 2011 och många många andra program, och det kommer säkert vara så senare i tiden med windows8 och version 9.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag skrev windows 2000 och windows xp ända fram tills nu alltså windows-vista och windows 7 så du måste ha missförstått mig !! tyvärr.

Det var längre mellan Vista och Windows 7 än mellan 2000 och XP.

XP är det enda undantaget som hållt lite längre än övriga versioner.

XP hör till de absolut senaste versionerna och var aktuellt under den senare halvan av Windows existens.

Jag håller med dig att det KÄNNS som om det var bättre förr, men det var faktiskt ingen större skillnad. :)

Jo det är ju det som är problemet för att Microsoft tvingar oss att uppgradera, annars funkar inte MÅNGA program med xp exempel, ie9, msn messenger 2011 och många många andra program, och det kommer säkert vara så senare i tiden med windows8 och version 9.

Men bara för att du använder Windows är du ju faktiskt inte tvingad att använda Microsofts övriga program. Faktum är att de som är lite insatta rent utav brukar rekommendera att använda andra alternativ. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä gillar verkligen inte det här, för att måste man hänga på VARJE ÅR eller varje 2 år och installera NYA operativsystem då är det hopplöst, det är en annan sak om man MÅSTE bytta antivirus och firewall eller till och med sp1, och sp2 men hela operativsystemet, windows 7 snart 8an och sen innan windows8 släpps ut så började de planera windows9, vad håller microsoft på med :( ?

näää det var bättre förr med xp, 2000, det var flera flera år's skillnad.

Man har inte så mycket annat val än gilla läget, det är som det är :)

På ett vis så får vi nog skylla på vår tids snabba spridning av information som kanske inte fanns riktigt så utvecklat tidigare för 10 år sedan, om vi nu jämför med 2000 XP v(ista)s Win7 Win8. Den här formen av planering av framtida projekt har ju alltid funnits och samtidigt så ger det på samma gång en positiv signal ifrån MS om engagemang & tillförsikt om framtiden och att man vill hänga kvar ett tag till.

Att vi får läsa & höra om versioner huller om buller som släpps eller är på gång att släppas är ju mer ett uttryck för en form av biverkan av en ökad öppenhet in i deras organisation på just denna punkten vad gäller produktutvecklingen och faller sej ju då lite olyckligt ungefär som alla föräldrar skulle berätta för barnen vad dem kommer att få i Julklapp långt innan Julafton.

Vem skulle inte bli lite besviken :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma sak med allting , inte bara windows versioner , nu även om firefox och ALLT ALLT annat,

nu säger de att version 5.0 kommer komma om BARA några månader.

Version 4 har inte släppts än från Firefox och de snackar redan om 5an, därför hatade jag det här med windows7, windows8 och windows9.

här: http://www.sevenforums.com/news/140091-firefox-5-0-only-months-after-firefox-4-0-a.html#post1202397

och det finns till och med redan ett forum för windows8 http://www.eightforums.com/

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...