Gå till innehåll

Windows 8 Milestone 3... börjar bli dags för BUILD


Andreas Stenhall

Recommended Posts

I början av september är det dags för BUILD-konferensen då Microsoft för första gången på allvar kommer att lyfta på locket och berätta allt om Windows 8. Det senaste läckta bygget härstammar från Milestone 3 och byggdes enligt WinBeta så sent som i slutet av förra veckan och är på gid väg mot att gå till beta. Om den beta som kommer att presenteras på BUILD blir offentligt tillgänglig via Microsoft är inte känt i dagsläget.

http://www.winbeta.org/?q=news/windows-8-build-8063-and-build-dev-conference

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många som ligger beredda i startgroparna :)http://www.windows8u...windows-8-beta/

Frågan är om det är möjligt & skriva upp sig via länken http://connect.microsoft.com/

Nästa fråga..Om & när de börjar bli aktuellt, kan vem som helst skriva upp sig eller gäller beta testning enbart för speciellt utvalda med anknytning till Microsoft?

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan komma att dyka upp via Connect men det är inget att räkna med, än mindre att vem som helst kan anmäla sig. Men ingenting är uttalat om något så vi får helt enkelt vänta och se vad som händer. Med tanke på att telemetrin man samlar in i Windows under betatestningen blir allt bättre får man inte mycket information den vägen och Connect kanske inte är en väg man väljer att gå med Windows 8. Jag spekulerar fritt :)

Räkna med att det dyker upp info i slutet av augusti eller början av september när vi närmar oss BUILD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säkert ligga en hel del sanning i resonemanget, påminner lite om mina egna tankegångar. Efter flera versioner av testningar så borde där finnas mycket information samlat & sparat och även många slutsatser blivit gjorda i hur man bäst producerar en ny version men även hur man med bäst strategi genomför en Betatestning. Hur som helst, skulle va roligt & pröva på och framförallt få vara med från början.

Har väl egentligen bara varit med om Vista då den kom, först Beta 2 och därefter RC 1.

Minns jag beställde hem dem direkt från Microsoft så har nu ett par DVD fodral x86/x64 sparade i bokhyllan.

Lite nostalgiskt & kul att ha dem kvar :) Finns strax intill en 64bitars 180dagars provversion av XP Pro.

Kul & spara för framtiden och särskilt när dem har riktigt plastfodral - stort +

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Building Windows 8 bloggen har fått sitt första inlägg från Steven Sinofsky:

"Vi har jobbat hårt med att konstruera och bygga Windows 8, och idag vill vi påbörja en öppen dialog med de av er som ska provköra pre-release versionen under de kommande månaderna." http://blogs.msdn.com/b/b8/

Undra om den testversionen av åttan släpps på build-konferensen. Vad tror ni och vill ni köra den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså nya "Windows 8 ui" känns mera som ett (X)-pad / mobil, touch OS, inte så mycket desktop os..

Absolut intressant att testa, men vill gärna se lite vad som verkligen är nytt under skalet, UI-et intresserar inte direkt.

Är det Windows 7 kärnan? UAC föränringar? "klassiskt windows" tema? skillnader mellan 7&8? skulle vara intressant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows varumärke - 'Use what you know, do what you've always imagined'

Säger en hel del om bakomliggande värderingar, något som heller aldrig bör glömmas bort.

En princip som spelar en väsentlig roll och sålänge den kan fortsätta få leva vidare så.....

Var trevligt & läsa någon tog upp den saken i kommentarsfältet på bloggen :)

Sinofsky nämde också...

"We’ve heard people express frustration over how little we’ve communicated so far about Windows 8.

We’ve certainly learned lessons over the years about the perils of talking about features before we have a solid understanding of our ability to execute."

En anledning till varför vi inte hört så mycket än, dumt & gå ut med gissningar innan man har ordentligt på fötterna.

Skojjj man börjat blogga om Windows 8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan sätta en loppa på att Windows 8 släpps på BUILD! Är ganska säker på att det blir samma princip som för när Windows 7 första gången presenterades på PDC (vilket nu blivit BUILD) för tre år sedan ;)

Användargränssnittet intresserar mig då jag som användare vill slippa lära mig ett UX för mobiltelefon, ett för en padda, ett för en dator osv. Det ryktas om MinWin som kärna...

Jag spekulerar inte mer än nödvändigt, om knappt en månad vet vi svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ryktas om MinWin som kärna...

Jo men det ska ju redan vara implementerat i liten skala i W7 ?

Intervju med Russinovich som vet det mesta

http://news.softpedia.com/news/Windows-7-MinWin-the-Core-97159.shtml

Sen kollade jag Mary Jo som snokat i det mesta om MS..

http://www.zdnet.com/blog/microsoft/report-thousands-of-references-to-minwin-are-in-windows-8-and-why-that-may-matter/10261

Men att modernisera kärnan är ju ett måste för framtiden !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förväntningarna verkar va skyhöga om man ska tolka Twitter :D

Redan efter bara någon timme efter andra inlägget på bloggen hade gjorts offentligt så var profilen BuildWindows8 uppe i omkring 9 000 besökare som följde strömmen av tweets. Nu dag 3 har man kommit över gränsen 10 000 och detta utan att själva följa några andra 0 och enbart med 4 st Tweets. Ganska häpnadsväckande, har själv under min tid på Twitter aldrig sett en liknande Raketstart.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...