Lars-Ingemar Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Har bytt min systemdisk ( 500 GB, använt ca 45 GB ) till en SSD på 120 GB ( Kingston Hyper X). Jag klonade systemdisken med Acronis True Image HD. Jag använde det rekomenderade automatläget. Den nya SSD-disken blev min nya systemdisk och allt verkade ok - men - när jag sedan försöker att göra en systemavbildning av systemdisken till en tom hdd på 500 GB så avbryts kopieringen och informerar att det inte finns plats för avbildningen. Detta sker efter ca 15 sekunder!!!. Det underliga är att jag kan kopiera stora datamängder ca 250 GB till samma disk och det fungerar som det ska. Så vanliga kopieringar går bra men då jag försöker med att göra systemavbildningen så går det åt pipsvängen. ( man skulle kunna tro att SDD-disken tror att den är 500 GB ( som den gamla sourcen som klonades ??!!!??). Den nya systemdisken innehåller ca 50 GB data. Tacksam för ideer och uppslag ! Lars-Ingemar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Disken är NTFS formaterad och inte fat32 formaterad? NTFS =+4 GB Filer Fat32 =-4 GB Filer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Ingemar Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Alla diskar är NTFS formaterade med lika kluster storlek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 (edited) Kanske har det fungerat bättre med Windows 7 system avbildning? Har själv haft problem med vissa 3 parts backup system och tycker att Windows 7 fungerar bra. Prova att sätta tillbaka den gamla disken och testa Windows egna backup, sen skiftar du hårddisken och återställer. Läs även denna länk. http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/865288-20110918-samlingstrad-om-ssd/ Edited September 20, 2011 by IT doktorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts