Gå till innehåll

Systemavbildning windows 7 PROBLEM


Lars-Ingemar

Recommended Posts

Har bytt min systemdisk ( 500 GB, använt ca 45 GB ) till en SSD på 120 GB ( Kingston Hyper X). Jag klonade systemdisken med Acronis True Image HD.

Jag använde det rekomenderade automatläget. Den nya SSD-disken blev min nya systemdisk och allt verkade ok - men - när jag sedan försöker att göra en systemavbildning

av systemdisken till en tom hdd på 500 GB så avbryts kopieringen och informerar att det inte finns plats för avbildningen. Detta sker efter ca 15 sekunder!!!. Det underliga är att jag kan kopiera stora datamängder ca 250 GB till samma disk och det fungerar som det ska. Så vanliga kopieringar går bra men då jag försöker med att göra systemavbildningen så

går det åt pipsvängen. ( man skulle kunna tro att SDD-disken tror att den är 500 GB ( som den gamla sourcen som klonades ??!!!??). Den nya systemdisken innehåller ca 50 GB data.

Tacksam för ideer och uppslag !

Lars-Ingemar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske har det fungerat bättre med Windows 7 system avbildning? Har själv haft problem med vissa 3 parts backup system och tycker att Windows 7 fungerar bra.

Prova att sätta tillbaka den gamla disken och testa Windows egna backup, sen skiftar du hårddisken och återställer.

Läs även denna länk.

http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/865288-20110918-samlingstrad-om-ssd/

Redigerad av IT doktorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...