Gå till innehåll

Lite udda fråga kanske?


PCGuiden

Recommended Posts

Gäst opensource

Beror på vilket land det gäller. Vill du bli medborgare i nordkorea blir det exempelvis svårare än i danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall du öppna pc-verkstad på Costa rica? Eller vad gör man där..nyfiket frågat?

Det var ju ingen dum ide, kanske vid sidan om, det är inte så datatätt där ännu.

Jag skall jobba som naturguide dvs det jag är utbildad till.

Skall gå en kurs ang en del djur bara sen kan jag bli guide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Requirements for Citizenship: http://theticotimes.wordpress.com/2010/08/09/requirements-for-costa-rican-citizenship/

Från 2010 så det kan ju ha ändrats.

Men du kanske menar uppehålls- och arbetstillstånd och inte byte av nationalitet?

http://www.costaricalaw.com/legalnet/residency.html

Tack cecilia.

Frågar min kompis i costa rica om det är så man gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju mest som att det är uppehålls- och arbetstillstånd du ska ha. Byte av medborgarskap innebär ju att du i princip har tänkt att bo där resten av ditt liv och vara berett att försvara Costa Rica som militär mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju mest som att det är uppehålls- och arbetstillstånd du ska ha. Byte av medborgarskap innebär ju att du i princip har tänkt att bo där resten av ditt liv och vara berett att försvara Costa Rica som militär mm.

Nej jag är i färd att flytta dit för gott, och militären går bort då jag har papper på att jag i händelse av krig inte kan vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är i färd att flytta dit för gott, och militären går bort då jag har papper på att jag i händelse av krig inte kan vara med.

Ok, du får läsa in dig på kraven då. För att få svenskt medborgarskap så måste man ha bott här minst 2 år och redan ha fått uppehållstillstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då återstår bara att övertyga de Costa Ricanska överstarna om vilken oerhörd internationell tyngd som ligger i en Svensk frisedel... :P

Det är nog inget större problem, om jag inte missminner mig så saknar Costa Rica militär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall jobba som naturguide dvs det jag är utbildad till.

Skall gå en kurs ang en del djur bara sen kan jag bli guide.

Är det på Pacific sidan i närheten av Golfito?

I så fall så kommer du att komma till ett underbart ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inget större problem, om jag inte missminner mig så saknar Costa Rica militär.

Helt rätt... efter lite googlande får man konstatera att... "Costa Rica var det första landet i världen att författningsenligt avskaffa sin armé, något som består än idag"

Det förringar dock inte den naturliga skepticism man måste känna inför varje centralamerikansk administration. De är ju trots allt, antingen amerikanska rövslickare, eller så kallade revolutionära stater. I fallet Costa Rica kan man förmodligen betrakta det som en amerikansk lydstat... liksom stora delar av övriga världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fallet Costa Rica kan man förmodligen betrakta det som en amerikansk lydstat... liksom stora delar av övriga världen.

Kan ju vara skönt att det är något som är likt Sverige om han mot förmodan skulle börja längta hem.

Låter jättespännande PXGuiden! Det blir säkert ett intressant, roligt och skönt ombyte från tråkiga Sverige. Du gör rätt i att sticka innan makten dragit ner oss så långt i skiten att vi drunknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall jobba som naturguide dvs det jag är utbildad till.

Skall gå en kurs ang en del djur bara sen kan jag bli guide.

hahaha.. du är både pc och natur -guide. Du är ju för himla rolig, ett naturfenomen.

Vad tror du om att bli guide-guide?

Föresten.. pc-forumet du öppna vad hände med det? Och vad var syftet att "konkurrera"?

marion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha.. du är både pc och natur -guide. Du är ju för himla rolig, ett naturfenomen.

Vad tror du om att bli guide-guide?

Föresten.. pc-forumet du öppna vad hände med det? Och vad var syftet att "konkurrera"?

marion

Det flöt nog ut i sanden... samt att jag till 98% använder mac... Kanske jag startar en mac forum utan att konkurrera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det flöt nog ut i sanden... samt att jag till 98% använder mac... Kanske jag startar en mac forum utan att konkurrera...

Starta Mac-forum (?) behövs det?

Jag har alltid hört att dessa otroooliga maskiner bara går och går.. och virus existerar inte.. guds gåva till mänskligheten.

Okej, mao kan vi konstatera att du behärska aldrig PC efter alla dessa år härinne?

Skall vi klandra "supporten" med e-son i bräschen för detta kanske? :D

marion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Mac-forum (?) behövs det?

Jag har alltid hört att dessa otroooliga maskiner bara går och går.. och virus existerar inte.. guds gåva till mänskligheten.

Okej, mao kan vi konstatera att du behärska aldrig PC efter alla dessa år härinne?

Skall vi klandra "supporten" med e-son i bräschen för detta kanske? :D

marion

Varför skulle jag inte behärska pc? Finns det någon som behärskar allt?

Nu får du ge dig och gnälla på mig hela tiden, har du inget annat att göra.

Och så återgår vi till ämnet då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...