Gå till innehåll

Windows Media Center som standardprogram?


Recommended Posts

Hej!

 

Jag blev tvungen att köpa ny dator för en tid sedan pga ett virusproblem. Forst gången jag satt på datorn ville den att jag skulle välja ett standardprogram för textfiler och dum som jag var så valde jag windows media center bara för att det inte fanns någonting bättre att välja. Nu öppnar datorn allt i det programmet, vilket är verkligen frustrerande! Hur får jag detta ändrat utan att grundinställa hela datorn?

 

Hoppas nån kan hjälpa mej! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på en textfil och välj "öppna med" där kan du byta vilket program som ska öppna just de filerna..bläddra ner till "Välj standardprogram" Då får du upp en ruta med förslag, hittar du inte t ex Anteckningar där så klicka på Bläddra, där kan du leta rätt på Notepad...sökvägen är Dator/System/Windows och där letar du rätt på "notepad", klicka på det och sen är du klar..hoppas de löser sig & lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Stort tack för hjälpen! Nu har jag ett sådant problem att vanliga wordfiler öppnas somvanligt i rätt program men PDF filer öppnas i wordprogrammet men texten är bara en massa olika tecken. Det kommer upp en lapp att man skall välja hurudan kodning man vill ha för att programmet skall kunna läsa filen. Vad gör jag åt detta? :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...