Gå till innehåll

snart starka ord


Sandstone50

Recommended Posts

Varför kan jag inte bifoga bilder/dokument i min gmail i Windows 8 ??
Har nog försökt det mesta snart, och håller på att bryta ihop i mina försök.Attan så tidskonsumerande detta är.

 

Har först startat gmailen från skrivbordet, fungerar inte för då stänger Explorer ner så snart jag vill bifoga nåt.

Startar mailprogrammet via appen och får då upp windows epost där jag inte hittar möjligheten att bifoga bild/dokument.

HUR kan det komma sej ??? 

 

Alltså hjälp mej lösa problemet att få iväg ett dokument i mitt gmailprogram.

Har också försökt gå via kontrollpanelen för att skriva in gmailen som ett standartprogram, men fixar tyvärr inte det... :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det finns en slags guide här på engelska hur man lägger till ett G-mail konto:

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57550106-285/how-to-add-gmail-and-yahoo-accounts-in-windows-8-mail/

Men kanske nån annan har ett tips hur man ska gå tillväga.

Om jag ser det lite generellt sett är nog Outlook bäst för Windows 8:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook

Jag tycker den är den mest kompletta e-post tjänsten för närvarande i en Windows miljö:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook-compare

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, testade det första alternativet, HOW TO, när jag klickade på windowsflaggan och 1 så kom jag tillbaka till how to-sidan

Nästa möjlighet, alltså måste jag ladda ner chrome ??? -

 

jag får ju in gmailen i windowsmailen, men det är ju mitt gamla invanda utseende och funktioner som jag är ute efter-

Samma som du men inte senaste varianten.

 

När jag ändå är i gång, var hittar jag inställningen där dokumentfiler och bilder visas som sist använda visas först ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, chrome nerladdat, samma saker händer när jag öppnar g-mailen och vill bifoga dkument.

`"något har inträffat och internet exploroer stänger ner"

Jag laddade ju ner chrome...??? OK, jag provade igen och det FUNGERADE !!

Kan jag ta bort Explorer nu då ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, chrome nerladdat, samma saker händer när jag öppnar g-mailen och vill bifoga dkument.

`"något har inträffat och internet exploroer stänger ner"

Jag laddade ju ner chrome...??? OK, jag provade igen och det FUNGERADE !!

Kan jag ta bort Explorer nu då ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte ta bort Internet Explorer, men du kan välja Chrome som standardprogram. Därtill kan du (i Chrome) göra Gmail till standardprogram för e-postlänkar genom att klicka på den grå symbolen i adressfältet (då Gmail-sidan är öppen), se bild.

 

post-7701-0-01300600-1363267026.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, MEN har nu efter att ha haft chrome en timme så fattas ju alla mina RoboForm inloggningar :-(

måste till extra besvär nu när jag skulle logga in på allt om windows, som inte alls kom ihåg min sista inloggning.

Det brukar ju ta tid innan man måste logga in igen även om man kryssar i rutan för "kom ihåg mej"....

Alltså följdfrågan blir hur får jag in roboform i överkanten på chrome :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenord och bokmärken (favoriter) importers normalt vid installationen. Jag gissar dock att lösenord i RoboForm inte är tillgängliga för andra webbläsare.

 

 
När du loggar in på en sida, erbjuder Chrome att spara lösenordet.
 
 
Vad menar du med Verktyg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett test med mitt g-mail i Windows 8. Har Explorer 10, bifogade en bild och ett dokument och skickade.

Det var inga problem att bifoga och skicka.

 

Använde skrivbordsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dej JOWA, ovanför ordinarie sidan finns ju normalt (för mej) verktyg, favoriter, arkiv, redigera, visa samt hjälp. OCH ROBOFORM.

Oftast är det väl favvosar och verktyg som jag ibland använder, men så klart nu när jag inte hittar dom så saknar jag dom.

 

Att fixa den där lilla rutan som du tipsade visade sej dock vara en fullpoängare, Jag fick anledning att kolla det när jag just skulle svara på ett mail på en webbsida. Fungerade jättebra.

MEN VAD HAR DU JOHN, för system som jag inte har - eller snarare så verkar det kanske vara en inställning som jag har fel på ??...fy va jobbigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dej JOWA, ovanför ordinarie sidan finns ju normalt (för mej) verktyg, favoriter, arkiv, redigera, visa samt hjälp. OCH ROBOFORM.

Oftast är det väl favvosar och verktyg som jag ibland använder, men så klart nu när jag inte hittar dom så saknar jag dom.

 

Att fixa den där lilla rutan som du tipsade visade sej dock vara en fullpoängare, Jag fick anledning att kolla det när jag just skulle svara på ett mail på en webbsida. Fungerade jättebra.

MEN VAD HAR DU JOHN, för system som jag inte har - eller snarare så verkar det kanske vara en inställning som jag har fel på ??...fy va jobbigt....

 

 

Jag har Windows 8 Professional.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då blev en massa utrett. Bara att figurera ut om Roboform, men det får jag ta med deras support

Tack alla för idag

(var bara inställningen för dokument och filer. Få den sist använda att vistas först ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robo-Form funkar i IE, Firefox, Crome och Opera. Jag använder själv Robo-Form. För att lägga in det i Crome högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet och välj inställningar. I fönstret som dyker upp väljer du Browser integration. Se till att Crome är förbockat.

 

PS Detta inlägg är skrivet Crome efter inloggning med Robo-Form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johnh3, du skriver att du skickase från skrivbordet, stämmer det ?.Jag har aldrig kunnat bifoga nåt från skrivbordet, måste kanske kolla det nu då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...