Gå till innehåll

Avira Free Antivirus uppdatering kräver omstart


Gå till lösning Löst av Skrotnisse,

Recommended Posts

För någon dag sedan uppdaterade sig Avira och krävde en omstart av datorn. Snäll som jag var lät jag programmet att stänga ned och starta om och efter ett tag fick jag en popup om att antivirusprogrammet var up to date. Men efter det har jag (vid minst tre eller fyra tillfällen) fått en uppmaning om att starta om datorn för att Avira skall kunna fullfölja uppdateringen. Så nu undrar jag om något har gått galet och om någon annan råkat ut för samma sak? Eller kan det helt enkelt vara så att Avira gjort en mera omfattande uppdatering som kräver ytterligare omstarter?

Har kollat Aviras hemsida och det enda jag hittar i supporten är att nyaste programuppdateringen släpptes 23/3 men inte att det skulle vara något problem med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Efter omstarten så är allt ok men när jag stänger av för natten och startar nästa dag så poppar meddelandet upp igen. Lite irriterande är det ju.

 

Lite irriterande, sa du? Jag är tokig på dom, och fattar inte varför mer "datavana" ens lägger in skräpet.

 

Så här ser min vardag.

Vi lagar c:a 10 datorer om dagen, det är alltid hårdvarufel det handlar om, efter rep måste vi provköra  snabbbt.

 

Och det är nu problemen börjar, folk lägger in AVG, Antivira, Avast osv.. detta medföljer då att datorn

står och tuggar, tuggar, laddar, poppar upp massa skit osv.. man blir tokig, så under tiden denna procedur sker,

så man låter burken helt sonika stå där och se dum ut, och tar nästa jobb, eller fixar kaffe..

 

Ibland glöms datorn av, och skickas nästa dag. Dessa datorer innehåller garanterat virus, då skydden inte ens fungerar.

 

Så paradoxalt nog är virusen många ggr. snällare - än virusprogrammet i sig självt.

(MSE och malwarebytes är de som stökar ner minst, därmed framgår det inte om de fungerar)

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänka sig, men det finns ju dock ett superbra "Antivirusprogram" som inte beter sig så här. :D

 

haha, nu va' la' olle lolig igen.

Jodu Olle, jag stod inne på konsum dom säljer NOD,

längst ner på förpackningens finstilta stod det: "Marketers Olle Bull"

 

Så klart det inte gjorde - med det borde gjort. *big grin* 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...