Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Men jag behöver ha Windows 10 Build 10166 Svensk 32 bitar ?

 

Tack.

 

 

Tyvärr så kör jag bara 64 bitars Windows, och när vi gör om ESD filen så blir det 64 bitars Iso

Annars fast ring så får du ju hem den. sen ta cc cleaner o välj att ta bort gamla versioner

 

kan ta hem en engelsk 32 bitars, såg en länk på en sådan

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Nu var det verkligen definitivt... man är slav gentemot Onedrive. Mappen "Bilder" är 100% synkat med Onedrive och de bilder som låg i "Bilder" innan uppgraderingen från 10162 är borta. Hittar dem inte ens i WindowsOld-mappen.

 

För övrigt... småsaker som finslipats. Musikspelaren heter nu Groove Music

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det verkligen definitivt... man är slav gentemot Onedrive. Mappen "Bilder" är 100% synkat med Onedrive och de bilder som låg i "Bilder" innan uppgraderingen från 10162 är borta. Hittar dem inte ens i WindowsOld-mappen.

 

För övrigt... småsaker som finslipats. Musikspelaren heter nu Groove Music

 

 

Tycker dom har förstört One drive

I Windows 8.1 så gick det ha filerna offline, men man såg dom ändå

Nu så får man välja vilka kataloger, men allt hamnar då på disken och dom övriga mapparna syns inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 Bygge 10162 funkar klockrent på min HP Laptop nc2400 som har 2 GB ram, 60 GB HDD (Win10 tar inte mycket plats), Intel Centrino Duo och 128 MB Grafikminne och allt funkar som sagt klockrent på den gamla XP laptopen. Och det är aktiverat.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 Bygge 10162 funkar klockrent på min HP Laptop nc2400 som har 2 GB ram, 60 GB HDD (Win10 tar inte mycket plats), Intel Centrino Duo och 128 MB Grafikminne och allt funkar som sagt klockrent på den gamla XP laptopen. Och det är aktiverat.

 

//DAson

 

 

Dason nu finns det ju 10166 i snabba ringen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Clean install med build  10166.

 

IE11 startar inte om som den gjorde med 10162.  +++

Nya moderkorts drivrutinerna för W10 gick betydligt snabbare att installera.  +

Det går fort nu att ändra i inställningar efter att installerat W10 många gånger med olika build. Går nästan fortare och smidigare än 8.1. ++

Känns väldigt mycket RTM  så jag har inget att klaga på en så länge. Mycket nöjd. ++++

 

Summa;  10 + för denna build,  0 -

 

Tack till Beldia (Danne) för ISO filen, den gjorde du både snabbt och bra.        (nja lite tid tog det allt, undrar om det beror på datorn eller om det är " fel 40 " ) :D  :D  :D

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clean install med 10166.

 

IE11 startar inte om som den gjorde med 10162.

Nya moderkorts drivrutinerna för W10 gick betydligt snabbare att installera.

Det går fort nu att ändra i inställningar efter att installerat W10 många gånger med olika build. Går nästan fortare och smidigare än 8.1.

Känns väldigt mycket RTM  så jag har inget att klaga på en så länge. Mycket nöjd.

 

Tack till Beldia (Danne) för ISO filen, den gjorde du både snabbt och bra.        (nja lite tid tog det allt, undrar om det beror på datorn eller om det är " fel 40 " ) :D  :D  :D

 

Du vet ju när man närmar sig ålderns höst så är man inte lika snabb...

Vet faktiskt inte varför det tog lång tid att få hem, Bredbandskollen låg jag på ca 95%

Men det finns ju otroligt många insiders, Och denna gång var väl alla på hugget.

 

Men kul att det funkar för dig. Ska testa mer i morgon, känner att sängen lockar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vi får skippa insiders och ladda ner från outsiders nästa gång, kanske går snabbare B)

 

 

 

Om någon undrar vad fel 40 betyder så:

Fel 40 =  felet befinner sig ca 40 cm framför skärmen :D

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får skippa insiders och ladda ner från outsiders nästa gång, kanske går snabbare B)

 

Mjo, men jag känner 2 dårar som har testat Outsiders versioner.

Tror vi har provat det mesta sista året

Den ena idioten är jag och den andra vet nog vem jag menar :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är ju konstigt, jag har fastnat vid den gamla versionen preview 9509 eller 10130, jag söker på windows update men får inte fram någon ny Build :(

 

Och installera nytt Build kan jag ej göra för jag vill inte bli av med alla foton och annat som jag har på datorn :(

Hur ska man göra nu då ?

 

Tack för all hjälp.

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har idag uppgraderat från Build 10162 till 10166 på laptopen så nu har jag nyaste Builden installerad och klar och det funkar bra.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg det jag med och det betyder en sak att nu är det inte långt kvar tills det är helt klart. Till dig Beldia och LGJ så funkar Windows 10 Build 10166 klockrent på HP laptopen med den simpla hårdvaran och den duger för tester.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett några priser här i Sverige på dom olika versionerna samt OEM vs Retail ?

 

Vad jag har läst så blir priserna som win 8.1

Men jag har inte sett några svenska priser ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

2499 kr för Win 8.1 pro och 1099 kr för win 8.1 (core) på Microsofts hemsida just nu.

Så ca priser då för Windows 10 =  Windows 10 home för ca 1100 kr och Windows 10 pro ca 2500 kr.

Windows 10 home räcker för de allra flesta.

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2499 kr för Win 8.1 pro och 1099 kr för win 8.1 (core) på Microsofts hemsida just nu.

Så ca priser då för Windows 10 =  Windows 10 home för ca 1100 kr och Windows 10 pro ca 2500 kr.

Windows 10 home räcker för de allra flesta.

 

 

Finns ingen anledning att köpa Pro versionen för normalanvändaren

 

Det som saknas är remote desktop

Bitlocker

Ansluta mot en domän

Samt att man får alla uppdateringar vare sig man vill eller inte på homeversionen

 

 

För min del så blir det Pro i och med att alla mina win 8.1 licencer är Pro

Skulle jag köpa en så blev det nog en Homeversion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...