Gå till innehåll

Ångra Installation


nagrom54

Recommended Posts

hej

har precis bokat mig för installation av windows 10

 

1.ligger mina program kvar typ microsoft office eller måste jag installera om allt

 

2. om man inte tycker det blev som önskat kan man ångra installationen

och komma tillbaka till windows 7

datorn köpt på elgiganten så har ingen skiva 

 

morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1. Normalt, se http://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-faqfrågan "Kommer mina enheter och appar att fungera tillsammans med Windows 10?".

 

2. Du ska ha fått med ett program från datortillverkaren för att bränna återställningsskivor eller göra ett återställnings-USB-minne. Kolla i datormanualen som du kan ladda ner från datortillverkarens webbsida för din datormodell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är att göra en image (avbildning) av systemdisken före uppgraderingen.

Ett tips på program för detta är Aomei Backupper www.aomeitech.com (Se till att välja gratisverisionen).

 

Viktigt: Skapa återställningsmedium.

Rekommenderas: Verifiera imagen efter fullbordan.

 

Kopian sparas med fördel på en extern hårddisk.

Skulle du ångra dig återställer du datorn till samma skick som före uppgraderingen enkelt enkelt.

 

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar utmärkt med en Image... jag skaffade mig en 2.5" extern hårddisk för bara det ändamålet. Nu i test-tider (Windows 10) så är det perfekt att kunna installera Windows 10 helt rent från boot och sen lägga tillbaka avbilden från hårddisken om man inte är nöjd eller bara vill ha sitt gamla tillbaka.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Funkar utmärkt med en Image... jag skaffade mig en 2.5" extern hårddisk för bara det ändamålet. Nu i test-tider (Windows 10) så är det perfekt att kunna installera Windows 10 helt rent från boot och sen lägga tillbaka avbilden från hårddisken om man inte är nöjd eller bara vill ha sitt gamla tillbaka.

 

// Manneman

 

Det är mycket smidigt att göra så, funktionen är dessutom inbyggd i alla Windows sedan Vista om jag minns rätt.

Tar ca 3-4 minuter (SSD till SSD) för mig att lägga tillbaka en image fil med Windows eget system image program.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren

 

provar med en avbildning genom windows 7 egna verktyg säkerhetskopiering och återställning

 

har 2 hårdiskar i datorn C: och D: + en extern

 

D: är helt tom  vilken är att föredra 

 

morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lycka till. D disken  fungerar att lägga imagen på och den behöver inte vara tom. den är nog dessutom snabbare än USB disken.

Men det har kanske ingen större betydelse ;)

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur startar du datorn om du vill lägga tillbaka en sparad kopia av C: disken, med Aomei Backupper?

Du får skapa ett återställningsmedium med hjälp av programmet. Du kan välja om du vill göra den som en uppstartbar (bootable) CD-skiva eller på ett USB-minne. Viktigt att du inte glömmer att göra det om du skall återställa systemdisken, annars kommer du inte att kunna göra det.

Macrium Reflect ett annat backupprogram som jag använder funkar på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...