Gå till innehåll

Vem gillar inlägg?


_.M
Gå till lösning Löst av Andreas Stenhall,

Recommended Posts

28 minutes ago, Cecilia said:

Det där är väl något som forumägare måste ändra? Inget vi vanliga användare kan ändra själva?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det är nog inte lätt att hitta var i  ACP, dvs administratörens kontrollpanel, inställningen finns för att aktivera funktionen att medlemmarna ska kunna se vem/vilka som reagerade med Gillar, Tack eller Haha. https://invisioncommunity.com/forums/topic/461290-see-who-reacted-to-your-post/

568118765_AoWVemgillar.png.3e04c812b0de001b5100c76b85f4722c.png

Det är möjligt att "Can view who reacted?" inte står under "Group setting" som på skärmbilden 
Längst ner på den här sidan https://invisioncommunity.com/4guides/member-functions/reputation-and-reactions-r171/ står det dock « Note: Within each member group, you can also set whether that group can see who has given reputation and the amount of reputation they can give in any one day.»  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får fortfarande en avisering om någon gillat ditt inlägg eller nämnt ditt (användar)namn såvida du inte har stängt av dessa aviseringar. Men i den här tråden gäller det ju meddelanden i en tråd där vi vill att namnet på den som gillar ska synas bredvid hjärtikonen och/eller dyka upp när vi hovrar över denna ikon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Japanmannen sade:

Jag går mot strömmen och tycker att det är bra som det är nu.

Vill inte se vem/vilka som gillat ett inlägg. Det blir för personfixerat.

Jag tycker det är bra att veta om ett svar jag har skrivit har gillats av trådskaparen eller någon annan därför att i första fallet är det stor sannolikhet för att hen har blivit hjälpt av mitt svar men i det andra kanske jag ska förtydliga eller fråga mer om inte trådskaparen återkommer.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Cecilia sade:

Jag tycker det är bra att veta om ett svar jag har skrivit har gillats av trådskaparen eller någon annan därför att i första fallet är det stor sannolikhet för att hen har blivit hjälpt av mitt svar men i det andra kanske jag ska förtydliga eller fråga mer om inte trådskaparen återkommer.

Då räcker det att det står i aviseringen.

  • Thanks 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 hours ago, Cecilia said:

Jag tycker det är bra att veta om ett svar jag har skrivit har gillats av trådskaparen eller någon annan därför att i första fallet är det stor sannolikhet för att hen har blivit hjälpt av mitt svar men i det andra kanske jag ska förtydliga eller fråga mer om inte trådskaparen återkommer.

Detta är också huvudanledningen till varför jag och förmodligen även trådskaparen .M, eller hur @_.M ?, vill se vem som gillar.

Eftersom gillarnamnet inte syns än så meddelar jag härmed att jag nu har gillat/hjärtmarkerat Cecilias inlägg.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mbgtmari sade:

Detta är också huvudanledningen till varför jag och förmodligen även trådskaparen .M, eller hur @_.M ?, vill se vem som gillar.

Eftersom gillarnamnet inte syns än så meddelar jag härmed att jag nu har gillat/hjärtmarkerat Cecilias inlägg.

Håller helt med dig mbgtmari, så jag har också gillatmarkerat Cecilias inlägg, och ditt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning
9 timmar sedan, //gästen sade:

Frågan är vilken version som ligger nu, kan det vara så att alltomwindows inte har den senaste versionen?
Tycker också att den möjligheten borde finnas.

Även om jag inte varit särskilt aktiv innehållsmässigt så har jag hela tiden hållt forumet uppdaterat med senaste versionen vilket nu är 4.7.0 :) 

Vad gäller inställningen som diskuterats så ser det ut som nedan när den är aktiverad. Jag håller med om att det ger en tydlighet i att kunna se vem som har reagerat på ett inlägg och har aktiverat detta för alla medlemmar (det syns inte för gäster):

image.png 

  • Like 1
  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Andreas Stenhall sade:

Även om jag inte varit särskilt aktiv innehållsmässigt så har jag hela tiden hållt forumet uppdaterat med senaste versionen vilket nu är 4.7.0 :) 

Vad gäller inställningen som diskuterats så ser det ut som nedan när den är aktiverad. Jag håller med om att det ger en tydlighet i att kunna se vem som har reagerat på ett inlägg och har aktiverat detta för alla medlemmar (det syns inte för gäster):

image.png 

Tack Andreas :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget som jag har tänkt på. Jag har bsra lagt märke till när någon ha svarat på något som jag har skrivit. Då får jag en notis om det, mn inte om jag bara gillat ett inlägg. Å andra sidan brukar inte jag gilla inlägg så ofta eller trycka på Gilla.    

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...