Gå till innehåll

Köpa en äkta licens till min dator?


Cacke

Recommended Posts

Min hp börjar rackla så jag vill köpa en laglig/äkta windows 10 till min acer så var kan man göra de? acern har en cd/dvd spelare.

Finns de ett program som känner av när de kommer nya uppdateringar till alla appar som är installerade istället för var och ploppar upp olika tider?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men jag har förstört den dolda partitionen för en bekant kunde enkelt göra en fabriksåterställning medan hon + jag kunde inte göra de på min (mammas) dator. Jag ska köpa 10an men inte OEM för jag vill kunna installera om windows 10 på fler datorer och uppdatera de utan att den klagar på att de är en oäkta 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet krävs inte någon dold partition på lagringsenheten för att den Windows som datorn kom med ska vara laglig.

Jag kanske missförstår dig med en Windows-licens av retail-typ är bara till en dator utom då att det går att ta bort Windows från en dator för att i stället ha den på en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Cacke sade:

Var kan man läsa vad home, pro osv innehåller? innan jag beställer ett äkta? och vad heter en som man kan installera på fler än 1 dator?

Här: https://www.microsoft.com/sv-se/windows/compare-windows-10-home-vs-pro

Fleranvändarlicenser har jag för mig endast säljs till företag, inte till privatpersoner, så det enklaste är kanske att köpa en licens per dator..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-10-24 at 05:45, Cacke sade:

Min hp börjar rackla så jag vill köpa en laglig/äkta windows 10 till min acer så var kan man göra de? acern har en cd/dvd spelare.

Om din dator levererades med Windows 8 eller senare ligger det en licensnyckel i BIOS.
Det enda du behöver göra i så fall är att installera Windows 10. Windows 10-installationen hämtar licensnyckeln i BIOS och installerar den version av Windows 10 som licensen gäller för.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...