Andreas Stenhall Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Tänkte kolla hur många av er som jobbar med IT och att hantera datorer/servrar dagarna i ända... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Tänkte kolla hur många av er som jobbar med IT och att hantera datorer/servrar dagarna i ända... Här är en (dock ej servrar). MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 jobbar inte med det utan har det mer som en hobby att fixa till andras datorer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matskarlsson Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Jobbar på ett parkeringsföretag med IT-support, drift av servrar och klienter. Idag satte vi upp en Windows 7 på Hyper-V. /Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Desktop deployment på ett hyfsat stort konsultföretag (+40000 anställda) (Paketering av applikationer, patch management, SMS, BDD, ...) /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Student Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Nej, ingen anställning inom IT, men visst använder man en och annan dator i jobbet. Nåt unix butikssystem, annars är det mest datorn hemma, och på "fritiden" ordna med datorer åt folk och fä. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Nej inte just nu. Men har haft egen firma inom branschen i 6 år och kommer eventuellt att börja läsa systemintegration till hösten och hoppas isf på att kunna svara Ja igen om några år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Japps! Jobbar för "Svenska Landslaget i IT-Infrastruktur". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Yepp, dag in och dag ut. Mest XP datorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Jajjemän, jobbar med klientdatorer och servrar på 118100 mestadels 2000 miljö, men xp, vista och nu windows 7 förekommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Inte nu, men utbildad.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Inte direkt, men när IT-avdelningen ska installera eller flytta en klientdator ringer man till mig för att jag ska patcha uttaget. Bara jag som har TDK-nyckel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimar Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Hanterar både servrar och klienter. Främst Srv 2003 och XP Professional miljö. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 ja.. både hemma och där jag jobbar nu (bara praktikant) men det är alltid något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toggil Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Jobbar med clienter med win 2000 xp vista, samt server 2000 och 2008 på en gymnasieskola, samt hjälper fam och vänner på fritiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 7, 2009 Author Share Posted May 7, 2009 Kul att höra vad alla gör Jag tänkte passa på att tipsa om två saker: 1. Certifiera dig i Windows 7, http://blogs.technet.com/betaexams/archive...onfiguring.aspx. Det är gratis men platserna är begränsade. Jag skrev testet idag och jag tror att det gick bra Resultatet kommer om några veckor/månader. 2. Jag har startat en användargrupp för Windows klientoperativsystem som riktar sig främst till sådana som arbetar med IT men även entusiaster. Jag kör virtuella möten med tips, info och demos varannan tisdag för den som vill delta och få lite "first hand intelligence" och få möjlighet att ställa frågor och diskutera. Läs mer och registrera dig på http://www.swewinug.se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 1. Certifiera dig i Windows 7, http://blogs.technet.com/betaexams/archive...onfiguring.aspx. Det är gratis men platserna är begränsade. Jag skrev testet idag och jag tror att det gick bra smile.gif Resultatet kommer om några veckor/månader. Håller tummarna för ett lyckat resultat Är reggad där hos dem. Men vart går jag för att hitta exempelvis Certifiering i Windows 7 ? MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 7, 2009 Author Share Posted May 7, 2009 Håller tummarna för ett lyckat resultat Är reggad där hos dem. Men vart går jag för att hitta exempelvis Certifiering i Windows 7 ? MVH/Malou Eftersom även certifieringen är beta så finns det ingen information om den, men du registrerar dig på http://www.register.prometric.com/ClientInformation.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Stenis skrev:Eftersom även certifieringen är beta så finns det ingen information om den, men du registrerar dig på Ok tack för hjälpen. Den sidan var segare än seg. Får vackert vänta tills den laddat klart MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Inte nu, men utbildad.. Precis som Venoms. Utbildad programmerare, jobbade flera år på Preems IT-avdelning med support när vi hade minidatorer, VMS och All-in-One som officepaket. Har fått stiga åt sidan men är ändå någon slags inofficiell supportperson som man frågar om än det ena än det andra när det gäller program och hantering av datorer. Just nu är det mer allmänt underhåll av en växeldatabas förutom växelarbete. Hemma och för bekanta är jag den enda IT-supporten att tillgå (förutom när jag förpestar tillvaron på forumet här för att lösa något knivigt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts