Gå till innehåll

OpenOffice.org 3.1.0


LionKing

Recommended Posts

Det är ju (väl) folk som gör dem frivilligt/gratis så översättning sker väl i mån av tid. Men nog är det lite frustrerande att danskarna redan fått upp sin 3.1 när vi inte ens har 3.0.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jotack jag vet, översätter endel själv, men om man åtar sig ett projekt så får man ju fixa det med, speciellt om det är så stort som OOO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra är nya OpenOffice.org 3.0.1? Jag använder hellre OpenOffice.org istället för Office 2003 eller 2007 eftersom OpenOffice.org är ju helt gratis.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om man åtar sig ett projekt så får man ju fixa det med, speciellt om det är så stort som OOO.

Jo det håller jag på sätt och vis med om, men de kanske inte "åtagit sig" att översätta alla versioner i all framtid. Utan tar en åt gången ifall de får tid. Hoppas det blir gjort snart iaf för 3.0.0 är riktigt buggig.

Hur bra är nya OpenOffice.org 3.0.1? Jag använder hellre OpenOffice.org istället för Office 2003 eller 2007 eftersom OpenOffice.org är ju helt gratis.

Nu har jag bara använt 3.0.0 men kan säga att den är ett alldeles utmärkt officepaket för hemanvändaren. Men tyvärr lider den fortfarande av en hel del buggar. Ska du testa en nyare version är det nog bättre du går direkt på 3.1, om du kan leva med engelska tillsvidare vill säga, då den bör innehålla större skilnader än mellan 3.0.0 och 3.0.1.

Märker att jag var lite sen med mitt tips om ett nytt OpenOffice. Ni hade tydligen "diskuterat" det tidigare på kvällen. :)

Bättre sent, som vanligt! :P

Absolut och OOo förtjänar en egen nyhetstråd så det gjorde du rätt i. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut och OOo förtjänar en egen nyhetstråd så det gjorde du rätt i. :)

Tack för det! ;)

Ganska otroligt att OO kan vara gratis, med tanke på vad MS motsvarighet kostar. För en "vanlig" hemanvändare kan jag inte se behovet att köpa ett dylikt paket. Okej, kanske det finns något som någon behöver i MS Office, talade mest om mina egna behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska otroligt att OO kan vara gratis, med tanke på vad MS motsvarighet kostar. För en "vanlig" hemanvändare kan jag inte se behovet att köpa ett dylikt paket. Okej, kanske det finns något som någon behöver i MS Office, talade mest om mina egna behov.

För den som saknar en motsvarighet till MS Publisher finns Scribus. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den kompatibel med .pub-formatet?

Nix.

Is there or will there be a Microsoft Publisher importer ?

There is none and very unlikely to be provided by the Scribus Team. As with InDesign and Quark Xpress, these file formats are undocumented. They are difficult and sometimes impossible to reverse engineer. We would note that even users of different versions of Publisher have difficulties saving or opening .pub files on different versions.

Dokument från layoutprogram är mycket komplexa, och kompatibiliteten mellan olika program är mycket begränsad.

64-bit?

Ingen x64-version, vad jag har sett, men heller ingen information om att 32-bitarsversionen inte skulle fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix.

Dokument från layoutprogram är mycket komplexa, och kompatibiliteten mellan olika program är mycket begränsad.

Ingen x64-version, vad jag har sett, men heller ingen information om att 32-bitarsversionen inte skulle fungera.

Ok... tack för info! Får ta mig en titt på den vid tillfälle! Just Publisher är i princip det enda som håller mig låst vid Office!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem att få svensk ordlista att fungera. :( Fick ominstallera själva ordlistan ett par gånger men till slut fungerade den.

Märkte en irriterande nyhet under installationen (eller om det var första gången jag startade programmet?) av OOo - den "krävde" att man hade Java, för första gången (vilket jag inte har). Kunde dock avsluta installationen ändå, och inaktiverade sedan anropet av Java.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tackar!

Jag mailade faktiskt de ansvariga för svensk översättning och fick svar den 13/5 att 3.1.1 beräknades komma 14/5. Men jag är ganska nöjd med att få 3.1.0 en vecka senare också. Hoppas många buggar blivit fixade.

Undrar varför datumet på filen på ftp'n är 27/4 och varför den inte dykt upp på openoffice.org ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Jag mailade faktiskt de ansvariga för svensk översättning och fick svar den 13/5 att 3.1.1 beräknades komma 14/5. Men jag är ganska nöjd med att få 3.1.0 en vecka senare också. Hoppas många buggar blivit fixade.

Undrar varför datumet på filen på ftp'n är 27/4 och varför den inte dykt upp på openoffice.org ännu.

Idag skriver vi ju den 20:e maj och ännu verkar bara 3.0.0 finnas på svenska...lite mysko tycker jag.... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...