Gå till innehåll

Webbläsare


Recommended Posts

Hej alla glada forumvänner!

Jag är lite konfunderad? Läser lite här och var om webbläsare, den ena bättre än den andra. Kör just nu W7 64 bit-system med IE8. Testat att även prova på FF i detta system, för det skall ju vara så snabbt? Samma gäller även för Opera, med turboiställningar, av, på eller auto.

Till min besvikelse så uppfyller varken FF eller Opera den utlovade snabbheten man läser om. Däremot så verkar det som att i min dator, fungerar IE8:an snabbare än ovanstående webbläsare presterar. Jag är ingen som tycker att den läsaren är bättre än den andra. Utan jag provar mig fram bara.

Tillägg: Använder ICE-NET USB modem D-50, med den nyaste uppdaterade programvaran. En Dell XPS 420, kör 2 kärnor + 5 GB minne. Så varför, är min dator knäpp som har bättre uppdatering av sidor i IE8 än alla andra webbläsare?

Bredbandskollen visar ett genomsnitt av hastigheten (varierar mycket på grund av väder och vind) mellan 1,6 - 3,14 Mb/sek.

Förvillad sunshine i dagsläget! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har för långsamt internet för att det ska göra någon skillnad?

Nej jag tycker faktiskt också det är svårt att uppleva någon markant bättre hastighet i någon browser. Känns som att det är för stor skillnad på hastigheten mellan mig och webservern vid varje enskilt tillfälle för att kunna dra någon generell slutsats själv. Med ett testprogram kanske man kan se det i rena siffror, men det är min upplevelse som är det viktiga för mig.

Jag tycker Firefox är överlägset konkurrenterna av helt andra anledningar än hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har för långsamt internet för att det ska göra någon skillnad?

Nej jag tycker faktiskt också det är svårt att uppleva någon markant bättre hastighet i någon browser. Känns som att det är för stor skillnad på hastigheten mellan mig och webservern vid varje enskilt tillfälle för att kunna dra någon generell slutsats själv. Med ett testprogram kanske man kan se det i rena siffror, men det är min upplevelse som är det viktiga för mig.

Jag tycker Firefox är överlägset konkurrenterna av helt andra anledningar än hastighet.

Tackar för ditt inlägg!

Men att lita på olika tester fungerar ite till 100%. Det är bara att köra på som vanligt, bor man i urskogen så skall man vara glad att det fungerar i allafall......

Ha en bra eftermiddag/kväll/helg.

Vänliga hälsningar///Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, både på min vista och min W7burk (båda x86) så är det IE8 som går snabbast på de sidor jag surfar på.

Jag har kört FF, Opera10, Chrome och Safari.

Enligt mig så är IE8 webbläsaren nr:1 och de andra bara bleka alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, både på min vista och min W7burk (båda x86) så är det IE8 som går snabbast på de sidor jag surfar på.

Jag har kört FF, Opera10, Chrome och Safari.

Enligt mig så är IE8 webbläsaren nr:1 och de andra bara bleka alternativ.

Instämmer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med när jag kan spara lösenorden i IE8 för det har jag inte fått till ännu

Om jag använder 4 sidor med lösenord så är det till att knappa in anv/lösenord varje gång...

Hjälp mig med det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att använda nån annan än IE8,

om det nu skulle vara så att nån är snabbare än IE8, med någon sekund,

då tycker jag synd om den personen, som har ett sånt jäktat liv.

Tackar för era svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Opera därför att jag tycker att den har bra funktioner, t.ex. Snabbval, musgester, inloggningsfunktionen (tidigare kallad Trollspö). Att det går att bygga om Opera gör den inte sämre, utan mycket bättre. :P Att programmet är litet uppskattas också, även om det inte har någon praktisk betydelse… ;) Det mycket bättre prestandatestresultat jag får på Peacekeeper känns mindre viktigt, men är väl ingen nackdel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Opera därför att jag tycker att den har bra funktioner, t.ex. Snabbval, musgester, inloggningsfunktionen (tidigare kallad Trollspö). Att det går att bygga om Opera gör den inte sämre, utan mycket bättre. :P Att programmet är litet uppskattas också, även om det inte har någon praktisk betydelse… ;) Det mycket bättre prestandatestresultat jag får på Peacekeeper känns mindre viktigt, men är väl ingen nackdel.

Jag använder Opera av ungefär samma anledning. Och allt jag behöver finns i Opera från start. Den enda webläsaren som är en hel suite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att använda nån annan än IE8,

om det nu skulle vara så att nån är snabbare än IE8, med någon sekund,

då tycker jag synd om den personen, som har ett sånt jäktat liv.

Man använder inte Mozilla Firefox för att den är snabbare än IE utan för att den kan så otroligt mycket mer tack vare tilläggen. Dessutom är den snabb som en bonus kan vi säga. :)

Redigerad av R Hansson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...