Gå till innehåll

Voddler har nästan Öppnat igen, (8/3)


Mats H

Recommended Posts

The new Voddler - released March 8th

The new Voddler website, equipped with a Flash-player, is released on March 8th. Until then the service of Voddler will be unavailable.

Voddler was exposed to an attempted security breach. The Voddler Client, the media-player, was attacked and we take seriously to all offences towards Voddler, our members and the content. Therefore we have decided to close the service until the new website is launched. With the new Flash media-player, under construction since autumn 2009, to be released in March the decision was easy to make.

The new Voddler will feature web-based movie-player, search tool and mouse control. With a completely web-based movie service Voddler is confident to be able to meet the ever-growing demand for a great selection of free and rentable movies in an accessible environment. The sparkling new Voddler service will not only satisfy the Swedish movie-viewers but the time has come to invite Norway, Denmark and Finland.

Important for all of our members and partners to remember is that the security code of Voddler Client, the media-player, was attacked. No personal details, movie content or transaction information was ever at risk. We have, and will always, prioritize safety issues regarding information about our members and the content of our service.

Ja, Flash player kommer säkert att göra den säkrare!

:D

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Nicklas, du menar torrent metoden? :P

Tråden borde för övrigt heta "voddler stängt" inte så att det är nere för att det är ett tillfälligt fel.

Rubriken ändrad!

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicklas, du menar torrent metoden? :P

Behöver nog inte gå in på några detaljer vad jag menar utan det räcker nog bara att konstatera att de krånglar till och begränsar möjligheterna så mycket att tjänsten blir oattraktiv för alla som vet hur bra det skulle kunna vara om det gjordes på rätt sätt.

Om man är lite konspiratorisk så skulle man kunna misstänka att denna s.k. attack var iscensatt av Voddler själva att användas som en ursäkt för tjänstens misslyckande den dagen de stänger igen helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte bra med en fristående klient. Webbläsarbaserad variant är väl ett nerköp?

Hur som helst..ni och med kommande nya klient/update. Är det någon som haft tankar kring

vilken webbläsare som kommer att fungera bäst och snabbast med Voddler?

I skrivande stund sitter jag själv och provar en blixtsnabb "SR Ware Iron" och "Opera 10.50(beta)" etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte bra med en fristående klient. Webbläsarbaserad variant är väl ett nerköp?

Hur som helst..ni och med kommande nya klient/update. Är det någon som haft tankar kring

vilken webbläsare som kommer att fungera bäst och snabbast med Voddler?

I skrivande stund sitter jag själv och provar en blixtsnabb "SR Ware Iron" och "Opera 10.50(beta)" etc...

Jo en fristående klient vore bättre än webbläsare om den hade varit lite genomtänkt och välgjord, det var den verkligen inte. Det allra bästa vore om man kunde använda vilken mediaspelare man vill.

Den nya ska ju tydligen vara helt i Flash så då spelar det väl mindre roll vilken webbläsare man kör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo en fristående klient vore bättre än webbläsare om den hade varit lite genomtänkt och välgjord, det var den verkligen inte. Det allra bästa vore om man kunde använda vilken mediaspelare man vill.

Den nya ska ju tydligen vara helt i Flash så då spelar det väl mindre roll vilken webbläsare man kör.

Både ja och nej! En del funkar ju snabbare än andra numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Welcome to the new Voddler!

Voddler will be running on a new user-friendly platform and we are exited to invite you to a greater user-experience next week. The new Voddler will feature web-based movie-player, search tool and brand new Voddler player with mouse control. With a completely web-based movie service we are exited to invite all of our members to the new service.

To enable a controlled move to the new website we will limit the number of users in the beginning. This will be done using an invitation system. So keep an extra eye on you inbox next week!

The goal is to create the greatest movie library. 90% free content and a wonderful mix of blockbusters, classics, documentaries and independent movies will ensure you entertainment!

Welcome to Voddler.com March 8th!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

To enable a controlled move to the new website we will limit the number of users in the beginning. This will be done using an invitation system. So keep an extra eye on you inbox next week!

= Inbjudan för att åter få vara med!!

Kommer i posten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått en ny invite i mailen ännu?

Vid försök att logga in står det i skrivande stund fortfarande:

"Your Voddler account is not yet activated. You will during this week receive an invitation by email when your account has been activated."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I väntan på en invite tänkte jag man kunde ha en liten tävling bara på skoj. När man bläddrar bland filmer på hemsidan så kan man välja om man vill visa bara gratisfilmer, bara betalfilmer eller båda. Hur många tror att man kommer att kunna spara i sin profil att man bara vill visa gratisfilmer så man slipper kryssa bort betalfilmerna varje gång?

Jag tror INTE det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått en ny invite i mailen ännu?

Vid försök att logga in står det i skrivande stund fortfarande:

"Your Voddler account is not yet activated. You will during this week receive an invitation by email when your account has been activated."

Det går fint att logga in.Fick mail idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å inte jag heller. Och vid närmare eftertanke kommer jag kanske inte få någon heller med tanke på hur mycket jag klagat i deras forum. :rolleyes:

:lol: :lol: :lol:

Jag har inte heller fått ngn invitation, och har inte klagat, ingen ide med tanke på filmutbudet!

Har hittills sett allt de erbjuder tror jag!

Kanske skulle börja att skriva lite där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just filmutbudet är nog det enda jag inte klagat på då jag tror att det kommer att lösa sig med tiden om bara funktionaliteten och användarvänligheten är något att ha. Men när jag ser idiotiska designval och massor av uppenbara brister som inte får någon uppmärksamhet alls så kan jag inte hålla tyst, jag hoppas ju på att tjänsten ska bli något vettigt.

Man kanske skulle ta och provköra en Ford så man får en inbjudan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...måste man köra Ford, så får det ta mig tusan vara...! :rolleyes:

Ja när det finns Golf!

Har för övrigt tagit bort allt som hade med Voddler i datorn att göra!

Bryr mig inte längre om detta! B)

Film skall ses på bio!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...