Gå till innehåll

Internetanslutning


Recommended Posts

Ett synnerligen egendomligt problem upptäckte jag i dag. Har anslutning till internet med samtliga webbläsare och

tillgång till e-mail Outlook 2010. När jag klickar på internetanslutningsikonen så får jag följande: Ingen anslutning. Går jag in på nätverkskartan så ser det ut som bif.

Vad kan ha hänt och hur åtgärda? Hoppas någon här på forumet kan hjälpa mig.

/candela

post-1775-0-47972400-1298311859_thumb.jp

post-1775-0-39054800-1298311874_thumb.jp

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant ser det ut som du har fel inställningar då du skall ansluta.

Hur ansluter du, har du inloggning för att komma åt internet eller är du direkt ansluten?

Har du även kontrollerat så det inte är något fel hos din internetlevrantör och felet endast är tillfälligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har autoinloggning. Har inte kollat med internetleverantören.

Det underliga är att jag har internetanslutning trots meddelandet.

/candela

PS Detta måste ha skett senaste tiden ca 2-3 dagar sedan antar jagDS

Redigerad av candela
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia. Omstart hjälper ej.

Wheninrome. Hjälper ej. Felsökning startar men utan resultat.

Har mailat Comhem om problemet, men med kännedom om deras svarsfrekvens så tar det säkert lång tid.

Börjar fundera på om systemåterställning kan vara någon lösning?

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son. Det hjälpte inte.Har försökt med systemåterställning, men det blir inte bättre.

Börjar fundera på att formatera HD och börja om från början. Det är ju bara det att jag har så många filer och

program som jag måste spara undan först. En återinstallation och återställning av programfiler tar ju lång tid. :angry:

Men tid har jag ju.

Men avvaktar om fler förslag kommer upp och om Comhem svarar inom rimlig tid. :(

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte på ditt nätverkskort... har du drivrutinerna till det? Om så är fallet så skulle du kanske prova att avinstallera det i enhetshanteraren, starta om datorn och sedan installera om det? Har ingen aning om det kommer att hjälpa men det är nog något jag själv skulle göra om detta hände mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt din bild högst upp så är du inne på "Nätverkskarta"... Om du går in på "Nätverks- och Delningscenter" istället. Till vänster så har du "Ändra inställningar för nätverkskort". Klicka där och du får upp alla anslutningar... både inaktiva och aktiva. Finns det något nytt där?

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du... då har jag slut på ideér... Du har provat att avinstallera nätverkskortet och sedan ominstallera det igen? Som jag skrev ovan så har jag inte den blekaste om det skulle göra någon skillnad med det är vad jag själv hade provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du... då har jag slut på ideér... Du har provat att avinstallera nätverkskortet och sedan ominstallera det igen? Som jag skrev ovan så har jag inte den blekaste om det skulle göra någon skillnad med det är vad jag själv hade provat.

Tack för att du försökt att hjälpa.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit inne i konfigurationen av nätverksanslutningarna nyligen och råkat ändra något?

Kan någon med Windows 7 och helt fungerande internetanslutning kolla om det står frånkopplad på tunnelanslutningarna?

Jag har Vista och har inaktiverat IP v6 vilket gör att när det står frånkopplade på mina tunnelanslutningar kan det bero på inaktiveringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...