Gå till innehåll

Brevo


margrehte

Recommended Posts

Första idag så fick jag e-mail från facebook angående att jag vill byta lösenord, jag har inte försökt byta lösenord så jag raderade bara, och sen loggade jag in på facebook och bytte lösenord, har någon försökt komma in på mitt facebookkonto eller vad ?... Sen kom med posten en inbjudningskod för att starta min egen privata digitala brevlåda, första tanken var hurra äntligen, sen kom tanken att brevlådorna skulle försvinna även om det tar några år.Brevlådan har ju följt mej genom livet, där har jag hämtat glädjebesked/rolig post liksom mindre rolig post ävenså sorglig post, nu först kan jag förstå dem som har svårt för att överge papperstidningar, det blir inte samma känsla när man har det på nätet.Vill gärna höra era åsikter om brevlåda på nätet istället för i dörren el på stolpe vid tomtgränsen.Nu skall jag gå in på brevo.se och starta min digitala brevlåda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag är skeptisk. Tycker Brevo fyller ett behov som egentligen inte finns utan är påhittat av dem själva för att tjäna pengar genom att agera mellanhand. Avsändarna kan väl lika gärna själva skicka elektroniskt direkt till mottagarens e-postadress istället för en "virtuell fysisk" Brevo adress.

Men återkom gärna och rapportera hur det går. Ifall det verkar vara något meningsfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brevet kom från uac för att banken begärt upplysning och då var pappret om brevo med så helt klart seriöst, jag har då inte sett att jag kunnat få brev från myndigheter till min e-mail, såsom skatteverket och försäkringskassan, har jag missat nåt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Brevet kom från uac för att banken begärt upplysning och då var pappret om brevo med så helt klart seriöst, jag har då inte sett att jag kunnat få brev från myndigheter till min e-mail, såsom skatteverket och försäkringskassan, har jag missat nåt ?

Jag menade inte att de skulle vara oseriösa och jag håller helt med dig att myndigheter och många andra är för dåliga på att erbjuda e-post som alternativ. Jag menade mer att Brevo känns som fel väg att gå i utvecklingen. Det vore bättre om avsändarna själva började skicka elektroniskt direkt till mottagaren istället för att låsa sig/oss med en mellanhand, som dessutom har en ekonomisk agenda.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första idag så fick jag e-mail från facebook angående att jag vill byta lösenord, jag har inte försökt byta lösenord så jag raderade bara, och sen loggade jag in på facebook och bytte lösenord, har någon försökt komma in på mitt facebookkonto eller vad ?... Sen kom med posten en inbjudningskod för att starta min egen privata digitala brevlåda, första tanken var hurra äntligen, sen kom tanken att brevlådorna skulle försvinna även om det tar några år.Brevlådan har ju följt mej genom livet, där har jag hämtat glädjebesked/rolig post liksom mindre rolig post ävenså sorglig post, nu först kan jag förstå dem som har svårt för att överge papperstidningar, det blir inte samma känsla när man har det på nätet.Vill gärna höra era åsikter om brevlåda på nätet istället för i dörren el på stolpe vid tomtgränsen.Nu skall jag gå in på brevo.se och starta min digitala brevlåda.

Denna tjänst visste jag inte om, den tillhör framtiden,

men tjänsten/sajten har säkert en grym potiential att tjäna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...