Gå till innehåll

Bredbandsfrågor om startdatum


Recommended Posts

Det beror kanske lite på vad det är för typ av bredband du ska ha också. Själv ska jag byta från ADSL till VDSL. Jag har redan fått alla grejerna jag ska ha på min sida men det kräver även byte av hårdvara i min telestation vilket är sagt ska ske den 4 augusti. Jag har svårt att tänka mig att de skulle göra det tidigare, däremot inte alls omöjligt att det blir senare om de har mycket att göra. I vissa delar av landet har de tydligen väldigt mycket att göra just nu efter åskväder, men här omkring verkade som tur är lugnt. Vi får nog hålla tummarna att vi får det så snabbt som möjligt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att mitt blev inkopplat idag precis som utlovat. Har kunnat köra med nya grejerna några dagar men först nu gick hastigheterna upp till de förväntade.

Enligt bredbandskollen ligger nerhastighet faktiskt något över de 30Mbit jag betalar för vilket får anses klart bättre än tidigare då jag fick ut ca 17Mbit av 24 möjliga. Dessutom 11Mbit uppåt istället för 2,5. Och detta till samma kostnad som tidigare, fast om 3 månader får jag börja betala 29kr extra för lån av gatewayen. Fortfarande svindyrt jämfört med fiber men bor man i en stenåldersby får man inte vara kräsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...