Gå till innehåll

Microsoft Security Essentials för x64?


Recommended Posts

Tror jag ställt denna fråga tidigare.

 

Skall ladda ner från Microsofts hemsida till min dotters dator Microsoft Security Essentail, men kan ej se om det är till

64-bitars eller 32-bitars. ( Står inget ) Hon kör nu med 64-bitars.

Känner datorn av automatiskt av vad hon kör med ??

 

Lasse B

Redigerad av Andreas Stenhall
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får fylla i med en fråga om hur pass säkert security essentail , igentligen är ?

Lika säkert/osäkert som vilket annat rent antivirusprogram som helst. Vad som avgör är om man anser sig behöva något av alla de extra tillbehör (försäljningsargument) som de andra alternativen erbjuder. Något som det allra flesta "normalanvändare" inte gör.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får fylla i med en fråga om hur pass säkert security essentail , igentligen är ?

Det finns andra antivirusprogram som betydligt oftare än MSE får bättre resultat i tester av förmåga att detektera, stoppa och ta bort skadliga filer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Och just nu så har definitionerna , (senaste 1.143.376.0 från 19 januari) för mig inte uppdaterats på 2 dagar, Windows Update hittar inget, och MSE hittar inga definitinoer att ladda ner, så MSE känns just nu MYCKET OSÄKERT!

 

Även efter en ominstallation så kan inte definitionerna uppdateras (det finns inga nyare än 1.143.376.0), och det är mycket märkligt.

 

MSE är ju nästa ökänt för att ha nya definitioner flera gånger per dag. Vad kan det vara för fel?

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...