Jump to content

Recommended Posts

Tror jag ställt denna fråga tidigare.

Skall ladda ner från Microsofts hemsida till min dotters dator Microsoft Security Essentail, men kan ej se om det är till

64-bitars eller 32-bitars. ( Står inget ) Hon kör nu med 64-bitars.

Känner datorn av automatiskt av vad hon kör med ??

Lasse B

Edited by Andreas Stenhall

Får fylla i med en fråga om hur pass säkert security essentail , igentligen är ?

Lika säkert/osäkert som vilket annat rent antivirusprogram som helst. Vad som avgör är om man anser sig behöva något av alla de extra tillbehör (försäljningsargument) som de andra alternativen erbjuder. Något som det allra flesta "normalanvändare" inte gör.

Edited by e-son

• 3 weeks later...

Och just nu så har definitionerna , (senaste 1.143.376.0 från 19 januari) för mig inte uppdaterats på 2 dagar, Windows Update hittar inget, och MSE hittar inga definitinoer att ladda ner, så MSE känns just nu MYCKET OSÄKERT!

Även efter en ominstallation så kan inte definitionerna uppdateras (det finns inga nyare än 1.143.376.0), och det är mycket märkligt.

MSE är ju nästa ökänt för att ha nya definitioner flera gånger per dag. Vad kan det vara för fel?

Edited by ByggareBob