Gå till innehåll

Windows 8.1


DAson

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Kan meddela att det gick hur bra som helst att installera 8.1 i den Hyper-V som medföljer 8'an.

 

Det går att boota direkt till desktop.

Startknappen är tillbaka.

Man kan ha mindre ikoner på "startmenyn" så det ryms fler på en sida.

Startmenyns sökfunktion delar inte in i störiga undergrupper längre.

 

Det enda negativa jag märkt är att sökfunktionen är jäkligt långsam, men det kan mycket väl bero på att jag kör det i en virtuell maskin och på en vanlig HDD dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prestanda klassifieringen verkar saknas i Windows 8.1, kanske en bugg eller så är den inte med i den tidiga testversionen av Windows 8.1. Har ni märkt det med!?!

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker undersöka den nya sökfunktionen som enligt microsoft skall omfatta både lokal- och webbsök, men får överhuvudtaget inga webbträffar, vad jag än söker. Någon som har lyckats med detta?

 

With one search, consumers can look for information across the web, device, apps and cloud.

http://community.bingads.microsoft.com/ads/en/bingads/b/blog/archive/2013/07/02/new-search-ad-experiences-within-windows-8-1.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har inte heller lyckats med det. Efter att ha läst det där om att spioneri på sökvanor och att placera reklam i sökresultaten så är jag väldigt skeptisk. Känns som jag kommer fortsätta använda Start8 istället om det gör att jag slipper sådant. Och ärligt talat, går det till överdrift så blir det allt mer intressant att skippa Windows helt. Om Microsofts mål är att ge en dålig upplevelse så kan man ju lika gärna ha den i Chrome OS eller något annat som åtminstone är gratis.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller till fullo med om analysen, så därför var min tanke att hacka lite i funktionen och helt enkelt undersöka om det är möjligt att byta ut Bing mot någon annan sökmotor. Måste bara få lite överblick över funktionen först, och det blir ju svårt om den inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ok, hade precis fått grafikrutinerna att funka. Så kommer de en uppdatering för mitt intel-kort och sedan ett till mitt Nvidia. Och nu går det knappt spela igen för att spel laggar sönder. Verka som att Nvidia-kortet inte tar över som det ska. För att få Nvidia-kortet att funka måte jag välja 307.17 drivrutinen. 320 och 326,.1 funkar inte alls bra. Samma sak med Nvidia. Måste backa tllbaks till den äldre för de nya funkar inte alls bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har Windows 8.1 installerat på min Asus Eee PC och den funkar fint. Har x86 versionen installerad.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...