Gå till innehåll

Ominstallation / Formatering?


darramonde

Recommended Posts

Jag har en dator där Windows Vista fanns förinstallerad. Jag köpte sedan en cd med ett uppgraderingspaket för Windows 7.

 

Hur gör jag för att formatera datorn och ominstallera Windows 7? Räcker det med att använda cd:n eller måste jag plocka upp Vista först?

 

Jag skulle också vara tacksam för om  någon kunde länka till en enkel guide för hur man formaterar datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är osäker men, det kanske går att uppgradera direkt till W7 utan att du behöver installera Vista först.
Skaffa en skiva med W7 ifrån nätet och använd uppgraderings-nyckeln för att låsa upp, eller att "uppgraderings-skivan" du har  har samma funktion ?

Du kan formatera burken i samband med installation. File't Oscaar, missförstå mig rätt.

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göra en fabriksåterställning av förinstallerad Vista på en Netbook ? Du borde komma åt någon meny där du kan välja att att göra det via funktionsknapparna "f1-f12", eller med någon kombination tex. "esc+f?".  Finns det någon bruksanvisning, eller vad är det för modell av Netbook ?

 

Annars får du skaffa "samma version" av Vista ifrån nätet ( vet inte om det finns ens längre ) för att kunna använda samma licensnyckel, och installera via usb-sticka eller via extern cd-läsare, sedan får du leta efter drivrutiner, eller om det eventuellt har följt med skivor vid köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...