Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

bonden007

Var läggs filen i virtuell skrivare

Recommended Posts

Jag har ett program som man kan ställa in en viss tid, som det skickar en fil till utskrift. Jag vill inte ha den utskriven, utan egentligen in i ett excelark. Det ska ju ju gå att få ut det som ren text med inställningen "skriv till fil" och "generic" vid val av skrivare. Men var hamnar den filen och kan man ändra destinationen av filen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det för program? och du kan inte helt enkelt exportera datan från filen till excel eller i excel importera data?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är faktiskt ett program till en mjölkrobot. Det går att göra en exportfil, välja filformat sedan exportera och lägga in den i excelprogrammet. Men det är bökigt om man vill göra detta flera ggr per vecka. Utskriften från programmet sker aut. inställt vid visst klockslag, men jag vill ju  inte ha det på papper eller pdf.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan inte hitta någon info om Lely T4c.. mer än en användarmanual för "In Herd" och i den finns inte den info man kan behöva.

Om du inte vill ha utskrift på papper eller till pdf, hur vill du att utskriften ska vara då?

Varför jag undrar är att i excel kan du skapa ett vba macro som sköter din utskrift när den kommer..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den tanken jag hade var att programmet skickade en textfil till excel via utskriftshanteraren. Det är den exporten programmet själv kan köra. Jag trodde att när man valde "utskrift till fil" i utskriftshanteraren att det var windows som skötte destinationen av filen. Det är alltså inte utskriften jag är ute efter, utan att få ut siffrorna aut. uppdaterade till nån fil där excel hämtar den.

Man får ju inte gå in och röra programmet, annars hade det kanske varit enkelt att hämta uppgifterna direkt, eftersom man använder webläsare till det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Liknande innehåll

• Av .RIHTT
      Jag har länge funderat på hur att effektivisera verksamheten, och sökt efter en ganska specifik egenskap.
      Ett program eller verktyg som man kan  använda för att digitalisera dokument relativt enkelt och överskådligt.
      Jag föreställer mig att man då optiskt läser av pappershandlingar i dessa moment:

1-scanna in dokument  
      2- identifiera läsbar text så det blir sökbara handlingar, ex manualer.
      3- sortera dem i förvalda hierarkier ,dvs målmapp gärna förvalda alternativ.

Döm av min förvåning när jag slentrianmässigt kollar igenom en äldre XP Dator som finns på Firman.
      Den har Officepaketet  Pro  2007   med bland annat 
      "Microsoft Office Document imaging"
      "Microsoft Office Document scanning"

Detta är alltså någon form av  modul-program som skulle kunna vara exakt det jag söker, Försvann i 2010 års utgåvan men allting blir ju till det sämre  så det är ju inget ovanligt.    Verktyget  det gör TIFF, MDI bildmaterial av de scannade filerna och kör sedan OCR process på det som kan utläsa skrift på den. Möjlighet lägga till metadata osv i efterhand mfl.

Lysande!
      !!!!?

...Nae, för programmet känner inte av den anslutna Brother skrivaren (multifunktion) trots att den har hela programkitet installerat lokalt.
      Man kan inte  söka efter den.  Installera då? Nix
      Man kan inte heller välja   Scanner och Fax  - lägg till ny  (får då bara upp kameror samt Xerox alternativ ) dvs bildenheter enligt kontrollpanelen 

Hur fasen ska man göra? 
      Alltså att scanna dokument går utmärkt via Brothers  sk  Control center  likväl som att initiera det fysiskt från skrivaren med en knapp.
      Det hamnar då filer  i   mina bilder/controlcenter/scan

Men kopplingen till Microsoft Office verkar o m ö j l i g t  !?

Antingen får man väl dedikera en 100 % scanner till detta, eller fråga Brothers support? Om inte det finns någon it-ansvarig här som har goda minnen från xp 

• Av CGD
      Två datorer varav en är trådlöst ansluten till hemmanätverket. Båda har Windows 8.1.
      Jag har hittat två sätt att ansluta till den dator som har skrivaren. Ett där samma användarkonto måste finnas på bägge datorerna och ett där det inte är nödvändigt. Det senare alternativet skulle ju vara bäst. Men jag får inget att fungera. Anslut till hemgrupp. På datorn med skrivaren får jag fram ett lösenord som skall skrivas in i den andra datorn. Men det fungerar inte, fel lösenord.
      Hur skall jag göra för att kunna skriva ut?
      Kan jag göra så att det inte behövs konto på bägge datorerna utan när det skall skrivas ut något räcker det då med att starta datorn utan att kunna logga in?
    • Av CGD
      Jag har en Canon skrivare PIXMA iP4850. Till den har jag länge använt mig av Pelikan bläckpatroner vilka jag varit mycket nöjd med. Men det börjar bli svårt att hitta Pelikan bläck så igår när jag var tvungen att snabbt få tag i en patron så blev det en Peach C526 patron.
      Har någon erfarenhet av dessa patroner eller kan det finnas någon test av patroner där Peach är med.
      Pelikan var ju testade med andra patroner i tidningen Datormagazin och fick där toppbetyg. Minst lika bra som originalpatroner men betydligt billigare.
    • Av eklov
      Hej, se min andra tråd "nätverksskrivaren är offline trots att den är på". Nu undrar jag om jag kan installera skrivaren som lokal skrivare med USB-sladd till en PC trots att skrivaren samtidigt är nätverksskrivare. Om det går, undviker jag att skaffa en extra router, då antalet LAN-utgångar från min nuvarande router inte räcker.
    • Av eklov
      Jag har installerat skrivaren i nätverk och allt fungerade. En elektriker var här och bröt strömmen när dator och skrivare var på. Jag startade om datorn och allt verkade OK. Nästa dag var skrivaren offline. Nu försökte jag installera den på nytt, men installationsprogrammet hittar inte skrivaren, så "nästaknappen" är gråad, se bild. Någon som har en idé? Jag har startat om modemet utan förändring.
      Tilläggas kan: Jag har fiber in, en "Raycore-switch" med 8 separerade utgångar, ett Inteno-modem jag fått från ISP som är mitt nätverks central.

• Av I know nothing
      Hej.

Jag kan inte skriva ut bilder/foton i från utforskaren, ibland går det inte att skriva ut text i från något program heller. Skrivaren reagerar med ett ljud och eventuellt kan släden röra lite på sig, men inget mer. Det hamnar heller inget dokument i utskriftskön. Jag kan däremot alltid skriva ut en annonst i från blocket t.ex. och jag kan skriva ut testsidor inifrån skrivarprogrammet.

Jag har kört med olika felsökningsprogram och ett sa att skrivaren inte var delad i hemgruppen, och det åtgärdades utan någon skillnad.

Jag har en HP G5220sc dator 64bitars op. Windows 7 Home Premium. Skrivare är en HP Photosmart C4180 som jag uppgraderade med ny programvara förra månaden utan någon skillnad.

Så nu testar jag med er där ute och hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig.

Tackar på förhand / Hans