Gå till innehåll

Var läggs filen i virtuell skrivare


bonden007

Recommended Posts

Jag har ett program som man kan ställa in en viss tid, som det skickar en fil till utskrift. Jag vill inte ha den utskriven, utan egentligen in i ett excelark. Det ska ju ju gå att få ut det som ren text med inställningen "skriv till fil" och "generic" vid val av skrivare. Men var hamnar den filen och kan man ändra destinationen av filen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt ett program till en mjölkrobot. Det går att göra en exportfil, välja filformat sedan exportera och lägga in den i excelprogrammet. Men det är bökigt om man vill göra detta flera ggr per vecka. Utskriften från programmet sker aut. inställt vid visst klockslag, men jag vill ju  inte ha det på papper eller pdf.

 

Redigerad av bonden007
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hitta någon info om Lely T4c.. mer än en användarmanual för "In Herd" och i den finns inte den info man kan behöva.

 

Om du inte vill ha utskrift på papper eller till pdf, hur vill du att utskriften ska vara då?

Varför jag undrar är att i excel kan du skapa ett vba macro som sköter din utskrift när den kommer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tanken jag hade var att programmet skickade en textfil till excel via utskriftshanteraren. Det är den exporten programmet själv kan köra. Jag trodde att när man valde "utskrift till fil" i utskriftshanteraren att det var windows som skötte destinationen av filen. Det är alltså inte utskriften jag är ute efter, utan att få ut siffrorna aut. uppdaterade till nån fil där excel hämtar den.

Man får ju inte gå in och röra programmet, annars hade det kanske varit enkelt att hämta uppgifterna direkt, eftersom man använder webläsare till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...