Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Inget Windows 10 här så länge och tänker inte installera det för tillfället. Inväntar tills det kommer en ny officiell Build och ej läckt. Är det någon av er som vet när det kan tänkas komma en ny officiell Build?

 

//DAson

 

 

Förstår inte att du är så intresserad av nya byggen när du inte vill använda det.  :rolleyes:

 

Build 10130 är ett bra Bygge, det vi får se nu fram till RTM är nya byggen med buggfixar.

I nästa bygge så får vi nog den uppdaterade Versionen av Microsoft Edge

Och den var riktigt bra

Den fanns i Build 10147 som några av oss testade

Har dock gått tillbaka till Build 10130 för att kunna få nya officiella versioner

 

Och jag har inga problem alls med Build 10130

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Av bara en nyfikenhet bara kul att veta. Jaja då ska jag inte fråga mer.

 

//DAson

 

 

Jag Lovar dig att jag skriver här om det kommer något nytt bygge

Dom flesta tror det kommer ett officiellt nytt bygge denna vecka

Men det är bara spekulationer.

Sen vilket nr det nya bygget kommer att ha vet ingen förutom Gabe och company

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ska genast kolla i min spåkula o se vilken build som kommer nästa gång. B)

 

post-15723-0-31409600-1435054048.jpg

 

 

 

NUUU vet jag,  build 10025 ?  nää måste vara nåt fel, ska kontrollera kristall kulan

den verkar ha fått nån spricka, jag  återkommer. :D

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad blir skillnaden på gratisvarianten som man får som testare och en "vanlig" variant som man får om man uppgraderar från OEM?

 

 

Du får ingen gratis variant som testare om du inte stannar kvar i test Programmet och fortsätter med nya Builds som kommer efter RTM

Man får tyvärr ingen giltig licens för att du testar

 

Lämnar du testningen så är det en giltig Wndows 7 eller 8 Licens som gäller.

 

Sen är det beroende vad du har för licens  win 8.1 Pro  till Win 10 Pro,

Win 7 Home till win 10 Hom etc etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Mer info ang uppgradering: 

 

Windows 8.1  s14  =  spring (vår) 2014 uppdatering

Windows 8.1***     =  Core    (Windows 8.1)

 

 

post-15723-0-09125700-1435065413_thumb.p

 

post-15723-0-86002000-1435065448.jpg

 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick detta via mitt twitterkonto, vet ej om det är ett skämt eller inte men här får ni se.

Det verkar ska gå köpa Windows 10 Retail på USB sticka  :wacko:

 

 

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 10 på USB-minnen underlättar dem som saknar en DVD-enhet i en Mini-PC. Då är Windows på USB smidigt att använda. Sidan http://winbeta.org/ har bra info om Windows 10 så ni vet.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta via mitt twitterkonto, vet ej om det är ett skämt eller inte men här får ni se.

Det verkar ska gå köpa Windows 10 Retail på USB sticka   :wacko:

 

Det måste väl vara ett skämt när eftersom det inte är släppt ännu. Det är ju rimligt att det kommer eftersom många enheter inte har skivläsare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det måste väl vara ett skämt när eftersom det inte är släppt ännu. Det är ju rimligt att det kommer eftersom många enheter inte har skivläsare idag.

 

Är inte säker på det

Det står att man får notification när den är tillgänglig

som det ser ut så är det en förbeställning eller som det står på engelska "Backorder"

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte säker på det

Det står att man får notification när den är tillgänglig

som det ser ut så är det en förbeställning eller som det står på engelska "Backorder"

Missade det. Skivor har ju varit påväg ut några år nu. Har läst om folk som redan slängt ut sina DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det är enbart media eller om det är en installerad version av Windows 10 som man kan köra direkt från stickan?

 

(Personligen har jag inte använt CD/DVD som media till datorn på flera år. Och vid flytten nyligen åkte mina CD-skivor i sopsäcken, följda av alla DVD-skivor. Ålderstiget medium.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det är enbart media eller om det är en installerad version av Windows 10 som man kan köra direkt från stickan?

 

(Personligen har jag inte använt CD/DVD som media till datorn på flera år. Och vid flytten nyligen åkte mina CD-skivor i sopsäcken, följda av alla DVD-skivor. Ålderstiget medium.)

 

 

Är nog bara installatiions media

 

Sen att installera ett OS på en minnes sticka går ju, men jag tror det blir otroligt slött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte säker på det

Det står att man får notification när den är tillgänglig

som det ser ut så är det en förbeställning eller som det står på engelska "Backorder"

 

 

Har nu länken om någon känner sig sugen att förbeställa en engelsk version av Windows 10

 

http://nextwarehouse.com/item/?1993127_MICROSOFT_FQC-08788_MICROSOFT_WINDOWS_PROFESSIONAL_10_32_BIT_64_BIT_ENGLISH_LICENSE_USB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Frågan är om det är enbart media eller om det är en installerad version av Windows 10 som man kan köra direkt från stickan?

 

(Personligen har jag inte använt CD/DVD som media till datorn på flera år. Och vid flytten nyligen åkte mina CD-skivor i sopsäcken, följda av alla DVD-skivor. Ålderstiget medium.)

 

Samma här, har byggt mina datorer utan CD/DVD sedan Vista tiden.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som om det är lugnt med Windows 10 Builds. Som sagt det är kul att veta brukar titta in på WinBeta´s hemsida.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser nu att dom har gjort RTM, så det ska bli intressant o se vilket bygge det blev

Återkommer senare med mer info när fakta finnes.

 

Tycker även att det borde komma ett bygge på den snabba ringen i kväll, för dom släpper ju inget på fre-sön

Annars så lär det komma något nästa vecka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...