Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

DAson

PC spel som är kompatibla i Windows 10

Recommended Posts

Jag tänker inte ge mig in i Windows 10 mer efter allt strul med förra builden som var 10036. Håller mig fast vid Windows 8.1 som funkar bra... :)

//DAson

Här är en lista på dem PC spel som är kompatibla i Windows 10 sidan är på engelska. http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/windows-10-games-compatibility-list/a31335a8-730f-4ac9-8c19-7c8c3a664ced

Detta gällde då när Windows 10 var i test stadiet och innan detta var känt med DRM.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mitt favorit spel Fallout 3 vill inte fungera i Windows 10 har försökt i olika kompatibilitets lägen men inget av dessa hjälper bl.a. Windows 7 och 8 får bara Fallout 3 har slutat fungera så då får jag utesluta detta spel. Det funkade bra förut men inte nu. Det är bra att testa och se om vilka spel som är kompatibla eller inte. Hitman 2, Far Cry 2, The Elder Scrolls V Skyrim funkar utan problem. Fyll på med era spel som funkar i Windows 10.

//DAson 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fått många av mina favorit spel att funka i Windows 10.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen har jag fått Fallout 3 att funka i Windows 10 Pro TP Build 10041 hämtade hem Games for Windows LIVE Disabler och Live funktion inaktiveras i Fallout 3 huvudmeny. Det kan va den som är orsaken till att Fallout 3 kraschar, och att jag spelar i Kompatibilitetsläge för Windows 7.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fått många fler spel att funka i senaste Build 10122 GTA IV, Max Payne, Fallout New Vegas. Lägger till fler titlar vartefter.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ingen koll om det har nån förnyelese av kompibla spel i Windows 10. Som det ser ut i föregående inlägg där jag länkade till denna sida http://www.tenforums.com/gaming/2330-list-games-working-windows-10-technical-preview.html så ser det ut som om den uppdateras vartefter.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ghost Recon en spelklassiker från 2001 funkar inte har funkat felfritt i Windows 7, 8 & 8.1 men inte i Windows 10 sätter kompatibilitetsläge XP och 7 men har samma grafikfel bilden blinkar så då är spelet ospelbart. Men mina andra spel som t.ex. 18 Wheels of Steel Across America, Saints Row 2 m.m. funkar bra. Jag gör egen lista på dem spel som är kompatibla i Windows 10 Insider Preview Build 10130 sätter vissa spel som funkade i föregående Windows i kompatibilitetsläge.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testdade bara som hastigast Windows 10 Build 10162 och Fallout 3 det skulle hela tiden tjata om Games For Windows Live så fort jag stängde ned spelet och den ville att jag skulle hämta hem den nyaste versionen av G4WL men det hjälpte inte det stod om att appen inte fungerade korrekt i Windows 10 Build 10162. Detta funkade bra i Build 10130 men inte i Build 10162 så detta kan va bra för dem som har samma problem som jag. Jag tänker inte testa några mer spel i Windows 10 Build 10162 mer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fallout 3 är uteslutet t.ex. om jag ska installera spelet så dyker det upp ett meddelande som säger att detta spel inte är kompatibelt och det har med Games For Windows Live att göra kan va så att att den versionen är för gammalt men har funkat felfritt i Windows 7 & 8.1.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har skapat en egen lista på dem PC spel som är kompatibla med Windows 10. 18 WoS Across America, 18 WoS Pedal To The Metal, Age Of Empires II, Battlefield Vietnam. Crashday, Doom 3, Driver 3, Dungeon Siege, Dungeon Siege II, Far Cry, Far Cry 2, FlatOut 2, FlatOut Ultimate Carnage, GTA III, GTA Vice City, GTA San Andreas, GTA IV, Halo, Hard Truck Apocalypse, Hitman Contracts, NeverWinter Nights, No One Lives Forever 2, Painkiller Overdose, Sacred, Serious Sam The First Encounter, Serous Sam The Second Encounter, Serious Sam 2, Sniper Elite, Soldier Of Fortune Payback, Star Wars Empire Of War, Terrorist Takedown 2 Jag har fler spel i min samling men skriver inte upp allt. Men dessa funkar bra men en del spel använder jag kompatibilitetsläge Windows XP SP2 och Windows 7 läge och då funkar dessa spel som körs i det läget mycket bättre.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här är ju snarare motsatsen är trådrubriken men det kan ju vara bra att veta ändå.

Spel som använder sig av två vanliga drm-tekniker kommer inte dra igång i Windows 10. Kända titlar som Grand Theft Auto 3 och Microsoft Flight Simulator 2004 går därför inte att köra från skiva.

...

I och med tian slopar nämligen Microsoft stödet för drm-tekniken Safedisc och vissa versioner av Securom.

...

Orsaken är helt enkelt att dessa gamla tekniker innebär en säkerhetsrisk, och det skulle kräva stora åtgärder för att både kunna köra dem och samtidigt göra det på ett säkert sätt.

...

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634853/windows-10-slopar-stod-for-gammal-drm--hundratals-spel-blir-ospelbara

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Cecilia jag har läst artikeln och har återgått tillbaka till Windows 7 och där funkar spelen bra utan problem och FlatOut.

//DAson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Liknande innehåll

• Av JoWa
      Filhanteraren (föregångaren till Utforskaren) i Windows 3.0 till Windows NT 4.0 finns nu för Windows 10, i Microsoft Store.
      Windows File Manager
      Utgiven av Microsoft, och källkoden finns på GitHub: https://github.com/microsoft/winfile
    • Av JoWa
      En vecka och en dag efter att Windows 10 släpptes, gick det om Windows 8 i användning den 6 augusti, enligt StatCounter.
      Win7: 54,23 % Win8.1: 14,6 % WinXP: 10,1 % OS X: 8,04 % Win10: 3,59 % Win8: 3,42 % Unknown: 2,13 % WinVista: 1,87 % Linux: 1,54 % Chrome OS: 0,27 % Win2003: 0,12 % Win98: 0,03 % Win2000: 0,01 % WinCE: 0,01 % Other: 0,02 % Windows 10 gick om Vista den 1 augusti.   27 juli till 6 augusti: http://gs.statcounter.com/#desktop-os-ww-daily-20150727-20150806
    • Av JoWa
      I Windows 10 1703 (Creators Update) har Windows Defender ändrats en del, och fått namnet Windows Defender Antivirus.
      Den mest uppenbara förändringen är att när man klickar för att öppna programmet, öppnas Windows Defender Säkerhetscenter. Det gamla programfönstret tycks vara försvunnet, men det är det ej. Man kommer åt det genom att köra C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe.

För några dagar sedan publicerade Microsoft en beskrivning av Windows Defender Antivirus i 1703: Windows Defender Antivirus cloud protection service: Advanced real-time defense against never-before-seen malware
      Och här om WDA i den kommande Windows 10 1709 (Fall Creators Update): What’s new in Windows Defender ATP Fall Creators Update | Announcing end-to-end security features in Windows 10
    • Av MrBigSpender
      Hej,
      Jag har en bärbar dator där jag har haft Windows 7 installerat med 2 olika användare.
      Den ena användaren skapades när jag installerade en relationsdatabas.
      Under Windows 7 har det fungerat utmärkt.
      Jag har loggat in på min vanliga användare kopplat till mitt Hotmail konto.
      Nu har jag uppdaterat till Windows 10 och efter det av installerat relationsdatabasen.
      Jag använder Office 365 som jag prenumererar på.
      Nu loggar jag ju in som vanligt i Windows 10 på det konto som jag har på Hotmail.
      När jag skriver ett dokument så sparas det dokumentet under användaren som relationsdatabasen skapade, VARFÖR?
      När jag tittar på hårddisken så finns den användaren kvar den under C:\Användare\<relationsdatabasens användare>
      När jag tittar i kontrollpanelen på Användare så kan jag inte se relationsdatabasens användare?
      Ägare på filerna blir också relationsdatabasens användare?
      Hur åtgärdar jag det här?
      Kan det ha något med användarprofiler att göra?
    • Av JoWa
      Microsoft har i dag presenterat Windows 10 S, en version av Windows 10 som endast kan köra program från Windows Store.
      Edge är alltid standardwebbläsare, och standardsöktjänsten (”Bing och regionala sökleverantörer”) kan inte ändras i Edge och IE.
      Det här är Windows 10 S Vanliga frågor och svar om Windows 10 S
    • Av CGD
      När jag startar datorn måste jag skriva in mitt lösenord. Men när jag lämnar datorn så släks skärmen efter ett tag och datorn blir också läst. Så när jag kommer tillbaka måste jag återigen skriva in lösenord.
      Jag skulle vilja ställa in så att när jag lämnar datorn så släcks skärmen efter ett tag men datorn bli inte låst, utan när jag kommer tillbaka så tänds skärmen och jag kan fortsätta. Men om jag trycker på Windowstangenten och l så blir datorn låst. Jag har letat men hittar inte rätt.