Fel vid uppdatering av windows 10 uppdatering

rainerg

Recommended Posts

Har försökt att auppdater windows 10 med dom senaste uppdatering men varj gång säger den all kunde inte utföra den och Återställer

Det kommer hela tiden Hur kan jag stänga av automatisk uppdat så jag vid stäng av inte måste uppdater

Har någon en lösning varför det helt plötslig blir fel med senaste uppdatring

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova starta Windows Update med hjälp av Kommandotolken,  starta Kommandotolken som Administratör och kör dessa kommandon, varje rad är ett kommando, när jag gjorde så fungerade det för igen.

HANS

net stop wuauserv 

rmdir %windir%\softwaredistribution /s /q 

regsvr32 /s wuaueng.dll 

regsvr32 /s wuaueng1.dll 

regsvr32 /s atl.dll 

regsvr32 /s wups.dll 

regsvr32 /s wups2.dll 

regsvr32 /s wuweb.dll 

regsvr32 /s wucltui.dll 

net start wuauserv

Länk till inlägg

Klicka startknappen sedan mappen Windows-systemet högerklicka kommandotolken viktigt átt du väljer kör som Administratör därefter kan skriva in kommandot, efter varje kommando klickar du på enter innan du skriver in nästa o.s.v. OBS inget backande till c:

HANS

Länk till inlägg
  • 2 weeks later...

Hej!

Jag bryter in här för jag fick också problem. Panelens svar kanske hjälper någon?

Uppdateringen kom ju för en vecka sedan, tror jag. Den tog över datorn och började själv att styra allt. Jag lämnade datorn och såg att den höll på att stänga av och starta om, vilket den också talade om i texten.

Den höll på så en lång stund men sedan hände inget mer. Den stog i flera timmar och bara snurrade runt dom här små bollarna utan att det hände något mera. Jag ringde då Microsoft support (08-55990000) efter flera timmar. Där fick jag så småningom veta att det kunde dröja i minst 24 timmar innan något hände! Så jag lät den stå över natten och längre ändå. Bör ha blivit mer än 30 timmar, minst? Microsoft gav mig några olika scenarior där man i värsta fall skulle behöva formatera disken och göra en ominstallation! Nu behövde jag inte gå så drastiskt till väga. Jag stängde av datorn och förväntade mig nästan det värsta. Jag lät den vila i någon minut och startade sedan. Det flimrade till några snabba rutor som jag inte hann läsa, sedan kom det upp en stabil text: "Datorn gör återställning till senaste version". (Jag är inte säker på meddelandet, men minns att det handlade om återställning i alla fall) Efter en kvart ungefär var datorn klar och allt var som tidigare innan uppdateringen kom. Jag ser i alla fall ingen skillnad. 

Men jag blir fundersam. Kommer Windows att försöka uppdatera igen med sin 24-timmarsuppdatering när man minst anar eller behöver datorn till något viktigt bankärende etc., eller känner dom av att min dator inte är "lämplig" för detta och att det inte gick bra tidigare?

Om det nu ändå gick bra efter den långa tiden, hur vet jag då vilken version jag har på Win 10? Uppdaterad eller inte uppdaterad? 

Länk till inlägg

Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

• Liknande innehåll

• Av Hanne
      Har tidigare haft problem med mitt tangentbord, som plötsligt låst sig. Då har det alltid hjälpt att starta om datorn, men nu hjälper det inte. Måste skriva med skärmtangentbordet. Har försökt med återställning till tidigare punkt, uppdatering av drivrutiner och Bios, men inget hjälper. Musen som är ansluten via det dockningsbara tgt-bordet, funkar. 
      Har en Acer switch 10e, modell SW3-013.
    • Av JoWa
      Som Microsoft meddelade tidigare¹, uppdateras ej längre äldre versioner av Internet Explorer. Med äldre menas alla versioner utom den senaste för varje Windows-version.

De versioner som stöds²:
      Windows Vista SP2: Internet Explorer 9 Windows 7 SP1: Internet Explorer 11 Windows 8.1 Update: Internet Explorer 11 Windows 10: Internet Explorer 11 Versioner som inte längre uppdateras är IE7, IE8 i Windows Vista och IE8, IE9, IE10 i Windows 7. Windows 8 får inte längre några uppdateringar alls.

¹ https://www.microsoft.com/en-us/WindowsForBusiness/End-of-IE-support
      ² https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle#gp/Microsoft-Internet-Explorer
    • Av Libra63
      Denna uppdatering misslyckas hela tiden?
      Microsoft.NET Framework 4.5.2 (KB2901983)

Jag har stoppat Windows Update och raderat mappen SoftwareDistribution ett antal gånger men det hjälper inte.
      Någon som har fler förslag att avhjälpa felet på?
    • Av essob
      http://thehackernews.com/2014/05/registry-hack-get-windows-xp-security.html
    • Av kristall
      min dator har w7.
      en packard bell, inköpt i september förra året.
      Jag är osäker men tror att den hade Skype förinstallerad. Nu skulle jag aktivera skype men får upp följande skylt.

Jag vet inte va menas med att jag saknar key.
      Jag har laddat upp skype tidigare mer aldrig behövde mer en just mitt eget lösen.
      Försökte avinstallera. Gick inte heller kommer samma skylt upp.
      Försökte ladda ner program det gick inte heller.

Vet inte om saker hänger ihop men jag kunde heller helt plötsligt uppdatera w7
      Kanske bra att veta att jag har inte använt den här  datorn innan då jag inte trivdes med den. Använt bara några veckor och har inte laddat ner några program själv. Nästen helt tom datorn som jag nyligen kopplat till en extern skärm.
      Det är allt.
      (Och en sista fråga hur markerar jag när ett ärende är löst? Hittar ingen lösning på det, förr kunde man klicka på en knapp bara )
    • Av jwadb
      Jag hade Windows 7 och av misstag uppdaterade den till Windows 8. Kan man ångra eller återställa till Windows 7?
      Några tips om hur man gör.