Gå till innehåll

Fel vid uppdatering av windows 10 uppdatering


rainerg

Recommended Posts

Har försökt att auppdater windows 10 med dom senaste uppdatering men varj gång säger den all kunde inte utföra den och Återställer

Det kommer hela tiden Hur kan jag stänga av automatisk uppdat så jag vid stäng av inte måste uppdater

Har någon en lösning varför det helt plötslig blir fel med senaste uppdatring

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova starta Windows Update med hjälp av Kommandotolken,  starta Kommandotolken som Administratör och kör dessa kommandon, varje rad är ett kommando, när jag gjorde så fungerade det för igen.

HANS

 

net stop wuauserv 

rmdir %windir%\softwaredistribution /s /q 

regsvr32 /s wuaueng.dll 

regsvr32 /s wuaueng1.dll 

regsvr32 /s atl.dll 

regsvr32 /s wups.dll 

regsvr32 /s wups2.dll 

regsvr32 /s wuweb.dll 

regsvr32 /s wucltui.dll 

net start wuauserv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka startknappen sedan mappen Windows-systemet högerklicka kommandotolken viktigt átt du väljer kör som Administratör därefter kan skriva in kommandot, efter varje kommando klickar du på enter innan du skriver in nästa o.s.v. OBS inget backande till c:

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

Jag bryter in här för jag fick också problem. Panelens svar kanske hjälper någon?

Uppdateringen kom ju för en vecka sedan, tror jag. Den tog över datorn och började själv att styra allt. Jag lämnade datorn och såg att den höll på att stänga av och starta om, vilket den också talade om i texten.

Den höll på så en lång stund men sedan hände inget mer. Den stog i flera timmar och bara snurrade runt dom här små bollarna utan att det hände något mera. Jag ringde då Microsoft support (08-55990000) efter flera timmar. Där fick jag så småningom veta att det kunde dröja i minst 24 timmar innan något hände! Så jag lät den stå över natten och längre ändå. Bör ha blivit mer än 30 timmar, minst? Microsoft gav mig några olika scenarior där man i värsta fall skulle behöva formatera disken och göra en ominstallation! Nu behövde jag inte gå så drastiskt till väga. Jag stängde av datorn och förväntade mig nästan det värsta. Jag lät den vila i någon minut och startade sedan. Det flimrade till några snabba rutor som jag inte hann läsa, sedan kom det upp en stabil text: "Datorn gör återställning till senaste version". (Jag är inte säker på meddelandet, men minns att det handlade om återställning i alla fall) Efter en kvart ungefär var datorn klar och allt var som tidigare innan uppdateringen kom. Jag ser i alla fall ingen skillnad. 

Men jag blir fundersam. Kommer Windows att försöka uppdatera igen med sin 24-timmarsuppdatering när man minst anar eller behöver datorn till något viktigt bankärende etc., eller känner dom av att min dator inte är "lämplig" för detta och att det inte gick bra tidigare?

Om det nu ändå gick bra efter den långa tiden, hur vet jag då vilken version jag har på Win 10? Uppdaterad eller inte uppdaterad? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...