Recommended Posts

Har tidigare haft problem med mitt tangentbord, som plötsligt låst sig. Då har det alltid hjälpt att starta om datorn, men nu hjälper det inte. Måste skriva med skärmtangentbordet. Har försökt med återställning till tidigare punkt, uppdatering av drivrutiner och Bios, men inget hjälper. Musen som är ansluten via det dockningsbara tgt-bordet, funkar. 

Har en Acer switch 10e, modell SW3-013.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, Cecilia. Jag har inte hunnit testa med ett annat tangentbord ännu.

Problemet är att jag bara har en användbar usb-kontakt och den sitter i det strulande tangentbordet. USB-anslutningen i plattan använder jag till strömkontakten. Vet inte om det finns en adapter så att man kan använda usb-uttaget till både laddning och annat.

Det fungerar att ansluta en usb-hubb till det dockade tangentbordet. Touchpadden funkar också, men jag använder en mus som är ansluten till hubben. F2 har jag försökt med och jag kommer åt BIOS. Men jag har svårt att nivigera där. Piltangenterna går t ex inte att använda. Inga tangenter går att skriva med, men tangentbordet är alltså inte helt död.

Just nu sitter jag vid en annan dator. Mödosamt att skriva med skärmtangentbordet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste du ladda hela tiden, går det inte att rycka ut strömmen en liten stund för att testa ett annat tangentbord?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Av Sandstone50
      Nu är de daxigen - jäkla virus eller liknande   Öppnade på skoj min gamla Acer och försökte fabriksåterställa den 2 gånger men det gick inte. Istället kom det upp ett stort meddelande om att jag genast skulle ringa ett svenskt supportnummer för att datorn var hackad. Det ringde en del klockor, men eftersom numret var svenskt så ringde jag. På det svenska numret - som ringde tillbaka för en stund sedan - 0762899452- pratade man nån typ av asiatisk engelska och skulle vara representanter för Microsoft. Jag skulle i slutänden ge dom mitt kreditkortsnummer och betala för servicen med ca 1000sek. Vilket jag inte gjorde och det är jag ju så klart glad för ...
      MEN, jag skulle gärna vilja fabriksåterställa om du har nåt knep ?? Det är bara W7i den och hade ju varit bra med W10, men det är väl knappast möjligt ?? Vet inte vad som är kvar i datorn efter en återställning OM det nu skulle kunna fungera..... För övrigt var det ju ett bra tag sedan´jag´var inne på sidan, så man känner inte igen sej.
      Tack på förhand. Förväntar mej inget svar under fotbollen :-) 
    • Av rainerg
      Har försökt att auppdater windows 10 med dom senaste uppdatering men varj gång säger den all kunde inte utföra den och Återställer
      Det kommer hela tiden Hur kan jag stänga av automatisk uppdat så jag vid stäng av inte måste uppdater
      Har någon en lösning varför det helt plötslig blir fel med senaste uppdatring
    • Av rainerg
      Har blåst en acer dator och installert windows 10 Problemet är når jag startar upp från avstäng dator
      så vill starta till första windows fönster Den roterande symbolen kommer inte upp och datorn står stilla

Om jag tvångs stänger den med strömbrytern och starta den medesamma så startar den normalt
      Har ingen aning vad som kan påverka det Någon som har förslag.
    • Av JoWa
      Som Microsoft meddelade tidigare¹, uppdateras ej längre äldre versioner av Internet Explorer. Med äldre menas alla versioner utom den senaste för varje Windows-version.

De versioner som stöds²:
      Windows Vista SP2: Internet Explorer 9 Windows 7 SP1: Internet Explorer 11 Windows 8.1 Update: Internet Explorer 11 Windows 10: Internet Explorer 11 Versioner som inte längre uppdateras är IE7, IE8 i Windows Vista och IE8, IE9, IE10 i Windows 7. Windows 8 får inte längre några uppdateringar alls.

¹ https://www.microsoft.com/en-us/WindowsForBusiness/End-of-IE-support
      ² https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle#gp/Microsoft-Internet-Explorer
    • Av margrehte
      W. 10 ikonen säger att dator`n  klarar w.10, blev dock fundersam och gick in på Acer`s sida och där står att Acer Veriton X2610G ej stöds för uppgradering.
      Har flera enheter att uppgradera och är något bekymmer med varje enhet som säkert gör att uppgraderingen inte kommit till någon.Fråga : Om jag då installerar w.10 så kan jag väl räkna med bekymmer med att köra w.10 ?   Bättre att avstå kanske.
    • Av Libra63
      Denna uppdatering misslyckas hela tiden?
      Microsoft.NET Framework 4.5.2 (KB2901983)

Jag har stoppat Windows Update och raderat mappen SoftwareDistribution ett antal gånger men det hjälper inte.
      Någon som har fler förslag att avhjälpa felet på?