Gå till innehåll

Hur har du förberett dig för Windows 7?


Andreas Stenhall

Recommended Posts

Windows 7 RC landar inom kort. Hur har du förberett dig, kommer du att som enligt Microsofts rekommendation uppgradera från Vista, kommer du att köra virtuellt, kommer du att uppgradera från tidigare bygge av Windows 7 eller kommer du att göra en ren installation?

Jag kommer definitivt att göra en helt ny installation. Efter att testat ett tag och sett hur stabilt W7 är, så finns bara ett sätt. Ren Install.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer definitivt att göra en helt ny installation. Efter att testat ett tag och sett hur stabilt W7 är, så finns bara ett sätt. Ren Install.

Kommer att sätta in nytt i laptoppen o testa o uppgradera den stationära. har kört win7 sedan betan kom o de funkar kanon på laptoppen o fick 1 timmes mer batteri tid på köpet.

Klockrent op.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör en ren installation. Har en mapp med allt som behövs på en annan partition i datorn. Alla program, all application data och alla dokument, så det tar inte lång tid att installera om =)

Exakt samma här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Jag gör en ren installation. Har en mapp med allt som behövs på en annan partition i datorn. Alla program, all application data och alla dokument, så det tar inte lång tid att installera om =)

Samma här. Alltid ren installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ren installation på en bärbar och på en stationär.

Har nyss lagt 2 diskar på RAID1 så jag känner att all min data är trygg där. :D

Sen vet jag vilka program jag använder så jag behöver inte lägga ner så mycket tid på att spara ner dom i förväg.

Blir nog backup på favoriter och mina dokument samt skrivbordet.

Sen då man väl har installerat allt klart så blir det att starta en uppgradering virtuellt eftersom den texten också måste kollas. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer definitivt att göra en helt ny installation. Efter att testat ett tag och sett hur stabilt W7 är, så finns bara ett sätt. Ren Install.

Samma som Solskenet

Clean Install av Win 7.0 och program.

På en ný SATA HDD.

:rolleyes:

Har kört W7 sedan Bygge 7000, och jag ska köpa den när den kommer RTM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 7 RC landar inom kort. Hur har du förberett dig, kommer du att som enligt Microsofts rekommendation uppgradera från Vista, kommer du att köra virtuellt, kommer du att uppgradera från tidigare bygge av Windows 7 eller kommer du att göra en ren installation?

det blir nog virtuellt till o börja med sen åker nog laptopen fram som ligger basic på o blåsa den ren innan 7:an :D

/Nothing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...