Andreas Stenhall Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Windows 7 RC landar inom kort. Hur har du förberett dig, kommer du att som enligt Microsofts rekommendation uppgradera från Vista, kommer du att köra virtuellt, kommer du att uppgradera från tidigare bygge av Windows 7 eller kommer du att göra en ren installation? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Windows 7 RC landar inom kort. Hur har du förberett dig, kommer du att som enligt Microsofts rekommendation uppgradera från Vista, kommer du att köra virtuellt, kommer du att uppgradera från tidigare bygge av Windows 7 eller kommer du att göra en ren installation? Jag kommer definitivt att göra en helt ny installation. Efter att testat ett tag och sett hur stabilt W7 är, så finns bara ett sätt. Ren Install. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hazze34 Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Jag kommer definitivt att göra en helt ny installation. Efter att testat ett tag och sett hur stabilt W7 är, så finns bara ett sätt. Ren Install. Kommer att sätta in nytt i laptoppen o testa o uppgradera den stationära. har kört win7 sedan betan kom o de funkar kanon på laptoppen o fick 1 timmes mer batteri tid på köpet. Klockrent op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyphoX Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Jag har förberett mig med kaffe i termos och 2 bakelser och vänta sedan på att börja installera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Jag gör en ren installation. Har en mapp med allt som behövs på en annan partition i datorn. Alla program, all application data och alla dokument, så det tar inte lång tid att installera om =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Jag gör en ren installation. Har en mapp med allt som behövs på en annan partition i datorn. Alla program, all application data och alla dokument, så det tar inte lång tid att installera om =) Exakt samma här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Jag gör en ren installation. Har en mapp med allt som behövs på en annan partition i datorn. Alla program, all application data och alla dokument, så det tar inte lång tid att installera om =) Samma här. Alltid ren installation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bosse2 Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Samma här. Alltid ren installation. Ren installation,allt annat jag vill ha på usbsticka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Jag har förberett mig med kaffe i termos och 2 bakelser och vänta sedan på att börja installera själv har jag köpt nya skor till den dagen och ska klippa mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Ren installation på en dator och uppdatera en annan från 7057 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Ren installation... som föregångarna har jag allt sparat på annan partition. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Ren install Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Krymper en partition och installerar W7 på den nya. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Blir ren installation på en bärbar och på en stationär. Har nyss lagt 2 diskar på RAID1 så jag känner att all min data är trygg där. Sen vet jag vilka program jag använder så jag behöver inte lägga ner så mycket tid på att spara ner dom i förväg. Blir nog backup på favoriter och mina dokument samt skrivbordet. Sen då man väl har installerat allt klart så blir det att starta en uppgradering virtuellt eftersom den texten också måste kollas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isak Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Jag kommer definitivt att göra en helt ny installation. Efter att testat ett tag och sett hur stabilt W7 är, så finns bara ett sätt. Ren Install. Samma som Solskenet Clean Install av Win 7.0 och program. På en ný SATA HDD. Har kört W7 sedan Bygge 7000, och jag ska köpa den när den kommer RTM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morfus Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Ren o fin installation, enda som gäller Kan inte dagarna gå lite fortare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 21, 2009 Author Share Posted April 21, 2009 Någon som använder "Windows Easy Transfer" Windows 7 till Windows 7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Ren o fin installation, enda som gäller Kan inte dagarna gå lite fortare. När kommer den kan vanliga nasare få den också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Någon som använder "Windows Easy Transfer" Windows 7 till Windows 7? Jag tänkte att jag ska prova i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Formatera partitionen där jag nu har Windows 7 ver. 7000 och göra en ren installation. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
izon Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 självfallet. Har snart rensat klart allt så det bara är till att blåsa om allt. En hjälpande hand blev inköpt också, en NAS mums Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Tänkte väl luta mig tillbaka och beundra hysterin.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinget Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Tänkte faktist ta och försöka uppgradera från Vista Enterprise x64. Kan gå hur som helst... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nothing Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Windows 7 RC landar inom kort. Hur har du förberett dig, kommer du att som enligt Microsofts rekommendation uppgradera från Vista, kommer du att köra virtuellt, kommer du att uppgradera från tidigare bygge av Windows 7 eller kommer du att göra en ren installation? det blir nog virtuellt till o börja med sen åker nog laptopen fram som ligger basic på o blåsa den ren innan 7:an /Nothing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted April 21, 2009 Share Posted April 21, 2009 Här kommer det att bli en helt ren nyinstallation. MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts