Gå till innehåll

Avslutat Windows 7 RC Build 7100 x64


DAson

Recommended Posts

Jag har avslutat testet av Windows 7 RC Build 7100 x64 eftersom jag inte är van vid operativsystem på 64-bitar. är mer van att använda Windows i x86 alltså 32-bitar. Kan kanske bli x86 av Windows 7 RC Build 7100 isället för x64.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avslutat testet av Windows 7 RC Build 7100 x64 eftersom jag inte är van vid operativsystem på 64-bitar. är mer van att använda Windows i x86 alltså 32-bitar. Kan kanske bli x86 av Windows 7 RC Build 7100 isället för x64.

//DAson

Jag är bara lite nyfiken på hur du känner att du blev påverkad av att operativsystemet är 64 bitar vs. 32 bitar? Vad är annorlunda?

// rancor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara lite nyfiken på hur du känner att du blev påverkad av att operativsystemet är 64 bitar vs. 32 bitar? Vad är annorlunda?

// rancor

Samma här... skulle vilja veta lite mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här... skulle vilja veta lite mer

Och jag med eftersom jag funderar mycket på att ha åtminstone en dator med 64-bitars operativ. JAg har inte testat 64-bitars någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6

Den enda skillnaden som en slutanvändare märker är att man har två mappar för program; "Program Files" och "Program Files (x86)". Men även här sköter Windows automatiskt så att installationsprogrammen väljer rätt map, så egentligen är det ingen skillnad alls. De stora skillnaderna ligger under ytan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ända är väl om man är lite av en bakåtsträvare och inte gillar utveckling

x86=forntid

x64=framtid

nästan alla dagens pc kan hantera 64-bit. hoppas windows 8 enbart kommer i 64-bit så det blir slut på 32-bitars os.

men vore ändå roligt att veta mer av hur du märker av att det är 32/64-bit utöver att man har 2 mappar för program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6
hoppas windows 8 enbart kommer i 64-bit så det blir slut på 32-bitars os.

Jag hoppas också detta eftersom det då blir mycket enklare för slutanvändare att välja rätt version plus att man inte behöver bry sig om man laddar hem rätt version av andra program eller inte, det räcker ju det står "designed for Windows 8" så vet man att det är rätt. Även förstår jag inte varför man ska ha Program Files samt Program Files (x86), ja tycker alla programmen skulle blandas i Program Files så övergången mellan x86 och x64 blir mer sömlös. Spelar ju ingen roll egentligen eftersom Windows x64 kan köra både x86 och x64-program utan att det märks någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns iaf nu som att det är givet att ta klivet över till Win 7 64bit om datorn klarar det. Bara en sån sak att 32bit bara klarar 3.25gb ram minne är ju en stor anledning.

En fråga, hur ofta behöver man mer än 3GB minne? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, hur ofta behöver man mer än 3GB minne? :)

Ju mer minne desto snabbare går det, då saker inte måsta växlas till disk hela tiden. För vanligt bruk kan det ju vara tveksamt med mer än 3GB men om man spelar krävande spel eller använder filer som är väldigt stora så är det en klar fördel med att kunna utnyttja mer minne än 3GB, likaså om man vill köra virtuella datorer eller XP Mode i Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade x64 av RCn då den kom, men gått "tillbaka" till x86. Varför?

Jo jag installerade Windows 7 Upgrade Advisor, och enligt den hade jag för lite minne till x64. Jag har 2GB -256MB till grafik. MS rekommenderar ju 2GB till x64 och 1GB till x86. Egentligen var det i testsyfte jag installerade x86, för att se om datorn blir snabbare om jag har x86 som uppfyller systemkraven. Hade nämligen inga problem med x64 heller. Jag tycker inte att det är någon som helst skillnad mellan x86 och x64 på den här datorn.

Okej, jag använder den främst att surfa med och annat som inte kräver värst mycket systemresurser. Där skulle skillnaden kanske märkas bättre. Eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara 2GB RAM i min dator men jag gick ändå över till Windows 7 x64. 64-bitars fär väl ändå ses som framtiden så jag tänkte att jag slår två flugor i en smäll och byter till både x64 och nästa OS i en övergång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör windows 7 x64 och är väldigt nöjd med den

Passade även på att uppgradera till 8 GB internminne nu när det inte finns någon begränsning.

Samtidigt har jag för mig att kör man med mer än en kärna (exempelvis dualcore) så tjänar man på att köra x64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag akulle installera W7 x64 på separat HD för att kunna köra dual boot, men eftersom mitt vanliga OS är XP x86 gick det inte att köra installatioenen från iso filen genom daemon tools.

Finns det någon lösning på detta eller måste jag bränna ut W7 x64 på skiva och köra installationen som vanligt, W7 x86 funkar klockrent att starta installationen via daemon tools.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag akulle installera W7 x64 på separat HD för att kunna köra dual boot, men eftersom mitt vanliga OS är XP x86 gick det inte att köra installatioenen från iso filen genom daemon tools.

Finns det någon lösning på detta eller måste jag bränna ut W7 x64 på skiva och köra installationen som vanligt, W7 x86 funkar klockrent att starta installationen via daemon tools.

Såvitt jag vet går det inte att starta installationen av x64 inifrån x86 även om du skulle ha det på skiva utan du måste starta datorn från skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...