Silenz Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Tänkte se hur det ser ut mellan 32 bit och 64 bit i Win 7 Vilket som är i majoritet bland oss användare Kör 64bits versionen själv Vad kör ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasNilemo Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 32.. men jag har inget val Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Båda, lär köra x86 då Rockstar Games Social Club (GTA IV) inte fungerar på W7 x64. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 64bit här, trivs som fisken i vattnet med det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Kör x64 och det har inte vållat några större problem hittills. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Jag kör Windows 7 - 32-bit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 64 just nu på C-disken. Har 32 på D-disken (tidigare dubbel-boot med XP) men det startalternativet försvan när jag la in 64:an på C-disken. Ville testa båda, har bara 2 gig ram som enligt många är lite lite för 64-bit. Tycker ändå att instalationen av 64-an gick mycke fortare än 32-an. Min undran nu är: går det att köra bägge på samma burk???? samtidigt i dubbel-boot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Jag kör x64. Märker ingen annan skillnad än att jag har två Program Files mappar. Jo, en sak ännu. Comodo Internet Security 3.8 funkade på en tidigare W7 beta i 32bit, men nu i rc 64bit funkar den inte. Vet dock inte om det beror på W7 x64 eller på något annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Ville testa båda, har bara 2 gig ram som enligt många är lite lite för 64-bit. Jag har också 2GB RAM -256MB till grafiken, men tycker x64 flyter riktigt hyfsat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted May 9, 2009 Author Share Posted May 9, 2009 Jag har också 2GB RAM -256MB till grafiken, men tycker x64 flyter riktigt hyfsat. Fungerar det även bra när du spelar ett spel? Blir inte hårddisken "tuggig" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Fungerar det även bra när du spelar ett spel? Blir inte hårddisken "tuggig" Spelar inte spel. Möjligen Windows Hearts eller Solitaire. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janhol Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Kör 64-bit. Snabbt och stabilt. Har installerat ALLA progrm som jag hade förut i Vista 64-bit och det ENDA som inte fungerade var Symnatecx Antvirus (SAV version 10.2 men har nu installerat Avira istället som fungerer klockrent. När det gäller drivrutiner så httade installtionen alla (även min skrivare HP Officejet 6300) utom utom att det satte mtt tangetbord (Logitech) som "standard" men det gick fint att installera Logitech:s drivrutiner för Vista så att alla knappar m.m. på bordet funkrar. Är helnöjd med Windows 7, har "slängt ut" Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Måste bara säga att 64-an flyter jättebra på C-disken. Har tidigare haft den på D-disken men då var det så pass segt att jag tog bort den och la in 32-an igen. Det verkar som att det är en avsevärd skillnad beroende på vilken disk man installerar på. Kan detta stämma, eller inbillar jag mej bara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 64-bit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 32-bitars, detta på grund av att modemet ej stödjer 64-bitars. Tilläggas bör, har inte haft stabilare OS än W7. Inte ett enda tjorv än så länge, snabbt är det också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Engelsk x64 RC Svensk x86 RC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Engelsk x64 RCSvensk x86 RC Var har du hittat Svensk x86 RC? /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Var har du hittat Svensk x86 RC?/candela http://www.alltomxp.se/windows-7/19-window...-windows-7.html Long story short. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Var har du hittat Svensk x86 RC? Jag är med i programmet för testning av den svenska RC:n. Anmälde mig här på forumet för kanske en månad sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Malou Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Även jag kör med => Svensk x86 RC (32-bit)<= MVH/Malou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted May 9, 2009 Share Posted May 9, 2009 Använder Windows 7 RC Build 7100 x86 Engelsk och den funkar finfint jag har ju bra hårdvara för det. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Jag är med i programmet för testning av den svenska RC:n. Anmälde mig här på forumet för kanske en månad sedan. Även jag anmälde mig men blev tyvärr inte en av de 70 som utvaldes. Hoppas den svenska versionen snart ligger klar för nerladdning. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Även jag kör med => Svensk x86 RC (32-bit)<=MVH/Malou Finns den svenska versionen i 64 bit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Nej den finns tyvärr inte i x64. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cazz Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Jag kör med x64 så jag kan utnyttja min processor och minnen till max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts