Gå till innehåll

Win 7 64 eller 32 vilket kör du?


Silenz

Recommended Posts

64 just nu på C-disken. Har 32 på D-disken (tidigare dubbel-boot med XP) men det startalternativet försvan när jag la in 64:an på C-disken.

Ville testa båda, har bara 2 gig ram som enligt många är lite lite för 64-bit. Tycker ändå att instalationen av 64-an gick mycke fortare än 32-an.

Min undran nu är: går det att köra bägge på samma burk???? samtidigt i dubbel-boot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör x64. Märker ingen annan skillnad än att jag har två Program Files mappar.

Jo, en sak ännu. Comodo Internet Security 3.8 funkade på en tidigare W7 beta i 32bit, men nu i rc 64bit funkar den inte. Vet dock inte om det beror på W7 x64 eller på något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör 64-bit.

Snabbt och stabilt. Har installerat ALLA progrm som jag hade förut i Vista 64-bit och det ENDA som inte fungerade var Symnatecx Antvirus (SAV version 10.2 men har nu installerat Avira istället som fungerer klockrent.

När det gäller drivrutiner så httade installtionen alla (även min skrivare HP Officejet 6300) utom utom att det satte mtt tangetbord (Logitech) som "standard" men det gick fint att installera Logitech:s drivrutiner för Vista så att alla knappar m.m. på bordet funkrar.

Är helnöjd med Windows 7, har "slängt ut" Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att 64-an flyter jättebra på C-disken. Har tidigare haft den på D-disken men då var det så pass segt att jag tog bort den och la in 32-an igen. Det verkar som att det är en avsevärd skillnad beroende på vilken disk man installerar på. Kan detta stämma, eller inbillar jag mej bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32-bitars, detta på grund av att modemet ej stödjer 64-bitars. Tilläggas bör, har inte haft stabilare OS än W7. Inte ett enda tjorv än så länge, snabbt är det också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med i programmet för testning av den svenska RC:n.

Anmälde mig här på forumet för kanske en månad sedan.

Även jag anmälde mig men blev tyvärr inte en av de 70 som utvaldes. :(

Hoppas den svenska versionen snart ligger klar för nerladdning.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...