PCGuiden Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) Nedan kommer snart hur det är utan digitalboxen inkopplad. Edited October 13, 2009 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Jösses, om man finge ha den nedladdnings-hastigheten så skulle man va lycklig. En annan sitter med dieseluppkoppling ute i bushen Men visst något verkar ju fel då du har ett riktigt bredband som ska kunna leverera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 13, 2009 Author Share Posted October 13, 2009 BBB drar ned farten automatiskt med mellan 6-7 MB om man har Digital-TV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) Jag får väl nöja mig med detta, via ICE-NET! Edited October 13, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Jag får väl nöja mig med detta, via ICE-NET! Men Sunshine, har du bara tillgång till Ice-Net och gamla NMT mobilnätet? Har inte Telia, Tele2, Comviq eller de övriga byggt ut täckningen i din region? Att det är sämre täckning längre upp i Norrland, det vet jag om men tycker ändå det verkar konstigt om man inte hunnit förbättra läget fram tills idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) Men Sunshine, har du bara tillgång till Ice-Net och gamla NMT mobilnätet? Har inte Telia, Tele2, Comviq eller de övriga byggt ut täckningen i din region? Att det är sämre täckning längre upp i Norrland, det vet jag om men tycker ändå det verkar konstigt om man inte hunnit förbättra läget fram tills idag. Hej Opto! Vad jag har testat och kommit fram till, så är det bara ICE-NET som klarar detta i dagsläget, tyvärr men sant. Men vad får man för 199:-/mån? Skulle jag mot förmodan ha ett modem från, Telia, Tele2, Comviq o.dl. så kommer man inte upp i någon avsevärd hastighet. Ett antikt modem på 9,6Kb skulle fasen göra sig likvärdigt som ovanstående bolag. Mvh// Sunshine Edited October 13, 2009 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Hej Opto! Vad jag har testat och kommit fram till, så är det bara ICE-NET som klarar detta i dagsläget, tyvärr men sant. Men vad får man för 199:-/mån? Mvh// Sunshine Visst man får ju vad man betalar för, helt klart men tycker ändå det är rent för bedrövligt att landsbygd norr som söder ska behöva ligga så många år efter de större städerna. Får hoppas att det snart ändrar sig om inte annat så kan man ju börja se ett & annat tecken på tävling mellan bolagen om vilken som är värst på täckning och hastighet så det kommer nog snart även för oss som haft sämre tillgång till teknikens utveckling. Då som mobilt Internet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Så fick jag på några olika både i europa och amerika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Så här ser min ut... Har förvisso inte digitaltv från min ISP men tycker ändå jag är ganska nöjd. Sist jag kollade hade jag en nerladdningshastighet på drygt 20. Jag har Blixtvik 30/30 via Kristianstads Stadsnät och pröjsar 200:-/mån Enligt statistiken har jag näst snabbast download i världen klockat av Speedtest.net Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickilina Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Inte så dumt med bara ADSL heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Så här går det för mig. Har också TV via ComHem. Vet inte om det gör någon skillnad med TV av eller TV på eftersom Tv:n har ett "eget hål i väggen" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pTr Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Sjunker betydligt när man kommer över Atlanten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spirit2 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) Det här får jag med Bredbandsbolaget till Helsingfors: Edited October 13, 2009 by Spirit2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spirit2 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) ...och det här med BBB till Sthlm: Edited October 13, 2009 by Spirit2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Med Bredband2 100/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 15, 2009 Author Share Posted October 15, 2009 Vad säger denna då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Comhem 10/1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Ownit 100/100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 (edited) Helt OK tycker jag BBB Edited October 16, 2009 by HlK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Helt OK tycker jag BBB Nice... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelJ Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Den här är väl rätt hyfsad också? Speedtest.bmp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 Mina test med telenor bbb mobilt internet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts