Gå till innehåll

Voddler har nästan Öppnat igen, (8/3)


Mats H

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Film skall ses på bio!

Jag har det vidarekopplat till min hembio :P

Gratisutbudet som finns på Voddler går inte på bio ändå...

Betalar en film gör jag hellre via Telias dig.tv som jag har Mars ut.

Men jag håller med till viss del. Filmer som t.ex Avatar ska ses i en biosalong.

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen, Voddler är ännu bättre än det var förut i min mening. Iaf design mässigt, får låta voddler använda en del av min bandbredd, igen :=) HDMI raka vägen till TV-apparaten nu så är allt klaaaaart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen, Voddler är ännu bättre än det var förut i min mening. Iaf design mässigt, får låta voddler använda en del av min bandbredd, igen :=) HDMI raka vägen till TV-apparaten nu så är allt klaaaaart!

Finns det en aning ironi i din entusiasm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte logga in på deras blogg, men det gick inte!

Skrev då på deras Kontakta oss!

Men något svar har jag ju inte fått!

Ska få en projektor av sönerna, så nu måste jag ju ha detta igen!

Suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det en aning ironi i din entusiasm?

Möjligen en liten aning ironi.

Fördelar

* Gratis (lite reklam innan BION börjar ska man dock ha, fixa popcorn och cola tar ju en stund)

* Relativt bra utbud så här i början

* Mycket bra att man kan använda musen att styra med i bio salongen

* Ganska så resurs snålt hårdvarumässigt, om man ska ha en HTPC som det lämpar sig bäst för

Nackdelar

* Gillar inte att man får så många anslutningar från olika delar av landet, man känner sig som en öppen bok?

Hoppas utbudet ökar och att filmpriset hålls på en låg nivå. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Mycket bra att man kan använda musen att styra med i bio salongen

* Ganska så resurs snålt hårdvarumässigt, om man ska ha en HTPC som det lämpar sig bäst för

* Gillar inte att man får så många anslutningar från olika delar av landet, man känner sig som en öppen bok?

Hoppas utbudet ökar och att filmpriset hålls på en låg nivå. Eller?

Ja musstöd är ju ett stort framsteg, jag fattar inte vad de tänkte på när de gjorde gamla Voddler, det kunde ju fortfarande haft stöd för mus OCKSÅ fastän det var utformat som det var.

Jag tycker det verkar helt idiotiskt att köra en webbläsar/flash lösning i en HTPC. Där vill jag ha allt samlat i ett program speciellt för ändamålet och jag tror aldrig Voddler i sig kommer vara det heltäckande programmet, så jag hoppas verkligen det kommer nån form av api så stöd för Voddler kan byggas in i andra program.

Så egentligen bryr jag mig inte så mycket om hur Voddler gränssnittet fungerar utan är mer intresserad av utbudet och prismodellen för att kunna nyttja det i andra program. Men man kan ju ändå inte låta bli att reta sig om (när!) de gör korkade designval.

Vad gäller pris är jag i första hand ute efter full access till ett vettigt fast pris, jag kommer aldrig att betala styckpris för en film såvida det inte är så billigt att det är föredelaktigare än ett fast pris, dvs nån enstaka krona per film.

Och det största problemet är kanske det du nämner som nackdel, "torrent"-protokollet. Jag använder torrents flitigt redan och seedar gärna men det ska vara på MINA villkor. Jag accepterar inte att en tjänst autostartar i bakgrunden o ligger o tuggar processorkraft, minne och bandbredd.

Men men jag har ju inte ens provat det nya ännu så kanske ska ta det lugnt med kritiken tills dess. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu har det gått långt mer än en vecka sedan de 'lovade' att höra av sig...

Har samma vackra inloggning, men så har det ju inte kommit något: Välkommen till Voddler mail änu!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nya Voddler:

Välj film sen......

1. Reklamsnutt

2. Reklamsnutt

3. Reklamsnutt (tappat räkningen på hur många reklamsnuttar.

4. Filmen börjar trodde jag.....det blev "Loading" med stora bokstäver tills jag tröttnade i stället.

Vilket skit. Var inte ledsna ni som inte fått invite ännu.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

Hittade Voddlers nyhetsmail i skräpposten!

ja där stod det oxå att man ska vänta..................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också min inbjudan idag och redan efter att ha lekt med tjänsten i 10-15 minuter kan jag konstatera att den är precis så dålig som jag förväntat mig. Det tjänsten var bäst på var att nyttja min bandbredd, ca 90% låg den på några minuter efter att jag lämnat Voddler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nästan som att knycka grannens internetuppkoppling!

Du har lyckats att få mig, i vart fall nu att inte ladda hem detta!

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan iofs tillägga att de gjort det enkelt att stoppa och stänga "bakgrundstjänsten" genom att högerklicka på ikonen nere vid klockan. Så tar man bort det från autostart i msconfig och istället gör en genväg till den så kan man ju starta o stoppa den bara precis medans man har Voddler igång om man vill. Men bara det känns för bökigt för att vara intressant för mig.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan iofs tillägga att de gjort det enkelt att stoppa och stänga "bakgrundstjänsten" genom att högerklicka på ikonen nere vid klockan. Så tar man bort det från autostart i msconfig och istället gör en genväg till den så kan man ju starta o stoppa den bara precis medans man har Voddler igång om man vill. Men bara det känns för bökigt för att vara intressant för mig.

Ja det gjorde jag sist med!

Ville inte ha eländet liggande igång om jag inte använde det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...