Gå till innehåll

Jag har uppnått nirvana.


aok

Recommended Posts

Vill bara berätta att jag äntligen tagit tag i livet, växt upp, klippt mig och köpt mig en Mac.

Jag tog mina kontakter ur outlook till en usb-sticka och stängde av pc'n genom att slita ur strömkabeln på ett argt sätt (drog hastigt i sladden och inte i stickproppen), sedan förpassades den till garaget där den nu får stå i kylan med all skam.

Sedan packade jag upp själva härligheten.

Åh så skönt allt blev sen, lugnt; stilla; tyst och alldeles alldeles underbart :)

Tack alla som gjort det möjligt att leva och härda ut med Windows i alla dessa år genom denna oumbärliga källa av kunskap och åsikter som detta forum är, vem vet kanske vi ses på 99 en dag :P

Klart slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är man om man kör Ubuntu på en dator här hemma? :lol:

Om du, som många med mig, varit medlem på Ubuntu-se.org skulle du förstå vad som verkar hända med en del som använder Ubuntu.

Även moderatorer och admin, på ovanstående forum, gör att Knutby/NordKorea framstår som öppna och toleranta samhällen.

:huh:

imho/emrm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du, som många med mig, varit medlem på Ubuntu-se.org skulle du förstå vad som verkar hända med en del som använder Ubuntu.

Även moderatorer och admin, på ovanstående forum, gör att Knutby/NordKorea framstår som öppna och toleranta samhällen.

Nu blev jag nyfiken... kan du utveckla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag nyfiken... kan du utveckla?

På Ubuntu-se.org finns bara en "sanning".

Ubuntu är lösningen på alla problem. Detta upprepas likt ett mantra.

Ingen som helst kritik får förekomma.

Windows är bugg nr1.

Ordet sekterism infinner sig.

imho/emrm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... Taliban om man går över till den "mörka sidan" (Mac)? Vad är man om man kör Ubuntu på en dator här hemma? :lol:

Ubuntu är okey så länge man inte blir fanatisk, och rabiat windows-motståndare... vilket är ungefär vad som myntat benämningen "Mac-taliban". Du vet... "det finns bara en ren lära", "valfrihet är av ondo" o.s.v.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok mycke av bra saker som finns i Windows eller som tillkommit Windows rike har ju i viss mån kommit till genom Linux.

Men för den skull är ju inte detta anledning bland Linux användare att ge sig själva tillåtelse till framstå som rasister och fientliga bakåtsträvare inför allt som inte heter Linux eller dess kusin Unix eller andra mostrar & farbröder.

Alla vet ju om att Ubunto är en Jättefin Julklapp till Mormor & Farmor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: ( kan det vara OT i Cafe't )

Mormor och Farmor,, tjaa,, jultomten ska väl åka runt med släden..

Påstår att jultomten kommer ifrån Finland. ( ett påstående bara ). ;)

Linux föddes i Finland iallafall!

Linux fyller 20 år nästa år. Då får vi som använder Linux ibland se upp, när Linux varit på bolaget och handlat finsk vodka.

post-13293-037458800 1285050892_thumb.gi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acne är inget vidare att titta på...

Jo, det här med nirvana.

Om jag köper en Mac, uppnår jag automatiskt nirvana då?

Åt en BicMac & Co igår...möjligvis att magen uppnådde någon sorts nirvana...vad vet jag...

Idag blir det hemlagat potatismos och bacon till middag.

Kan man uppnå nirvana genom att lyssna mycket på musik?

post-13293-044935800 1285054064_thumb.gi

Redigerad av Rune.K
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...