Gå till innehåll

Problem med att datorn låser sig


Cacke

Recommended Posts

Min dator fungerade så bra tills för 1 vecka då den har börjat låsa sig igen.

Finns det program som man kan ladda ner från microsoft som felsöker och lagar va änn det må vara som har hänt?

Eftersom jag äger äkta windows 7 ultima 64 bitars engelsk version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows klagar på mitt ljudkort och när jag installerar om drivrutinerna så säger den något om att windows inte tycker att dom är säkra att vill du installera ändå?

Finns de nå sätt att installera drivrutiner som windows 7 gillar?

Var hittar jag dom?

sb audigy player 2 har jag tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej jag har som sagt soundblaster men det krånglar för datorn installerar automatiskt High Definition Audio Device 5 st, när jag avinstallerar dom så fungerar kortet.

Varför?

Hur gör du när du avinstallerar dom? Gör du det i enhetshanteraren eller via kontrollpanelen-lägg till/ta bort program. Om man har ett Nvidia (Geforce) grafikkort så ingår i deras senare drivrutiner även "HD Audio drivrutin" Se e.x. nedan

Möjligen blir det någon konflikt mellan ditt ljudkort Soundblasters drivrutiner och dessa HD Audio drivrutiner. Hittar du HD Audio drivrutinerna bland dina "lägg tll/ta bort program? Prova att gå in där och avinstallera dom för att få bort dom för gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Creatives Audigy kort funkar inte speciellt bra med Windows 7 och har aldrig gjort. Det lovades uppdaterade drivrutiner till releasen men mig veterligen så kom det aldrig några. Hela denna historien tjafsades det om i olika communities under hela beta-perioden och sen rann det bara ut i sanden.

Personligen fick det mig att börja använda moderkortets integrerade ljudkort för första gången. Idag är ljudkretsarna på moderkorten så pass bra så att man inte märker skillnad om man inte sitter med en studioutrustning och gör musik.

// Manneman

Edit: http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&subCatID=205&prodID=149&prodName=Audigy%202&subCatName=Audigy&CatName=Sound+Blaster

Står också överst att det är en utgången hårdvara och att ingen support ges på dessa korten längre samt att drivrutinerna används "as is"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...