Gå till innehåll

vad är skillnaden men strömsparläge och viloläge?


shysstkille

Recommended Posts

Hej

Finns det ngn här som kan förklara skillnaderna mellan strömsparläge och viloläge för mig?

 

Den vilar djupare, stänger av "mer hårdvara", och drar minimalt med ström,

uppstarten blir nästan lika lång tid som från noll.

 

Testa de olika lägena för att se vad som passar dej, men poängen handlar om att du skall spara ström

vid batterikörning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den vilar djupare, stänger av "mer hårdvara", och drar minimalt med ström,

uppstarten blir nästan lika lång tid som från noll.

 

Testa de olika lägena för att se vad som passar dej, men poängen handlar om att du skall spara ström

vid batterikörning.

men jag har den stationär,vilken är att rekomendera då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag har den stationär,vilken är att rekomendera då?

 

Viloläge är princip meningslöst för då kan du lika gärna stänga av den.

Så här har jag min.. och det är också en stationär.. passar mej.

post-6485-0-67775400-1369231784.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viloläge är princip meningslöst för då kan du lika gärna stänga av den.

Så här har jag min.. och det är också en stationär.. passar mej.

 

varför finns viloläge om det är lika bra att stänga av datorn?

jag menar att du sa tidigare att det tar lika långt tid att starta datorn från viloläge även om man stänger av och på?

vad är meningen med viloläge om man lika väl kan dra ut kontakten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, Maj 22, 2013 - Utdelat varning för bemötandet
Gömd av Manneman, Maj 22, 2013 - Utdelat varning för bemötandet

varför finns viloläge om det är lika bra att stänga av datorn?

jag menar att du sa tidigare att det tar lika långt tid att starta datorn från viloläge även om man stänger av och på?

 

 

Men jösses människa, prova själv får du se, eller bevisa motsatsen..!

 

Hämtat från microsofts sajt:

På en bärbar dator bör du använda viloläge när du vet att du inte kommer att använda datorn under en längre period,

NOTERA: "UNDER EN LÄNGRE PERIOD"

 

Och kör du viloläge på en stationär dator, som inte ens går på batteri, så faller funktionen på sin spets.

dessutom för comforten är det bättre att "tömma datorn" - och starta från noll.

 

 

vad är meningen med viloläge om man lika väl kan dra ut kontakten?

 

Men dra ut kontakten då!  -ingen annan normalbegåvad, normal, obyråkratisk person lär göra det.

Länk till kommentar

E-son jag testade ditt registerhack eftersom jag tycker att vissa program startar långsamt ibland i windows 8 som jag använder från skrivbordsläget. Upptäckte då att hacken för "noautostartdelay" och "resetautostardelay" har exakt samma innehåll. Är det rätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-son jag testade ditt registerhack eftersom jag tycker att vissa program startar långsamt ibland i windows 8 som jag använder från skrivbordsläget. Upptäckte då att hacken för "noautostartdelay" och "resetautostardelay" har exakt samma innehåll. Är det rätt?

 

Nej det är självklart fel. Jag har helt enkelt rört till det när jag skrev/namngav filerna. "NoAutoStartDelay" skall ha ett annat värdedata. Felet är nu rättat och ny fil uppladdad.

Ursäkta misstaget! Det är dock inget som har ställt till någon skada, eftersom bägge filerna "raderade" ett obefintligt värde... inga registerändringar alls, med andra ord.

Här är i alla fall direktlänk till den korrekta filen...

http://registerhack.se/dl/NoAutoStartDelay.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför finns viloläge om det är lika bra att stänga av datorn?

jag menar att du sa tidigare att det tar lika långt tid att starta datorn från viloläge även om man stänger av och på?

vad är meningen med viloläge om man lika väl kan dra ut kontakten?

Jag använder ofta viloläge i min stationära dator. Det innebär att jag helt kan bryta strömmen till datorn men ändå startar den snabbare och alla program som jag hade igång är fortfarande igång efteråt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bägge filerna "raderade" ett obefintligt värde... inga registerändringar alls, med andra ord.

Jo lade märke till det, men nu testar jag det rätta hacket och e.v. märker jag en förändring. Det är vissa program som jag startar från aktivitetslisten nertill på skrivbordet i windows 8 som ibland, inte alltid, tar längre tid att starta upp. Spotify är ett av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hacket påverkar endast de program som ligger i autostart... om ens det. Som jag skriver i vinjetten så är många s.k. prestandahack lite tveksamma, men testa kan man ju alltid göra... bara man inte glömmer av vad man gjort. Det brukar bli svårt att återställa då.   ;)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...