Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Nicklas, Om du uppgraderar en OEM version så får du en Windows 10 OEM. (låst till hårdvaran)

Med en retail version  så får du då en retail version av windows 10   (som går att flytta)

Det går att installera om 5 gånger innan man behöver telefon aktivera. Tror det gäller båda versionerna.

Enligt Gabriel Aul, Microsoft

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Jag gör som er slutar med att testa Windows 10 att uppgradera från Build till Build blir mycket i längden under dem ggr jag har uppgraderat så har det inte uppstått nåt fel allt har flytit på som vanligt.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör som er slutar med att testa Windows 10 att uppgradera från Build till Build blir mycket i längden under dem ggr jag har uppgraderat så har det inte uppstått nåt fel allt har flytit på som vanligt.

 

//DAson

 

 

Dason vi har inte slutat att testa men vi kör på samma bygge, vi vill ju ha gratis licencer som man får när man har windows 10 installerat när RTM kommer

 

Finns ett ordspråk som säger "gratis är gott"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jepp du uppgraderar din Preview till RTM och du behöver inte använda några gamla 7 eller 8 licenser

 

Så du har ju 3 datorer installera win 10 på samtliga så får du 3 skarpa licenser helt gratis

Är ju inte så läng tid innan RTM kommer så dom buggar som finns får man stå ut med.

Känner ingen lust att betala 2000 Kr för en licens senare

 

Så jag kör windows 10 tills RTM kommer, men jag kanske inte testar något mer bygge och ligger kvar på 10130

som fungerar jätte bra på mina datorer

 

Funkar inte 10130 kan du ju ta ett tidigare bygge som fungerade bra för dig

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja va bra då vet jag det för det visste jag inget om men som sagt det är aldrig fel att fråga dem som vet.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er som har ful licenser och windows 10

 

Är Windows 10 gratis för pirater eller om jag har en piratkopia?

Nej. Även om det kan gå att uppdatera till Windows 10 är licensen fortfarande ogiltig. Tvärtemot tidigare uppgifter ger Microsoft inte något frikort till pirater och omvandlar inte heller piratkopierade operativsystem till äkta licenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicklas, Om du uppgraderar en OEM version så får du en Windows 10 OEM. (låst till hårdvaran)

Med en retail version  så får du då en retail version av windows 10   (som går att flytta)

Det går att installera om 5 gånger innan man behöver telefon aktivera. Tror det gäller båda versionerna.

Enligt Gabriel Aul, Microsoft

 

Kan du länka till källan, för jag har letat efter den informationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du länka till källan, för jag har letat efter den informationen?

 

Ja du, jag såg länken på ett annat forum för några dagar sedan. Det är väldigt många sidor att kolla typ 100 sidor.

Jag ska föärsöka och återkommer om jag kan hitta det igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, jag såg länken på ett annat forum för några dagar sedan. Det är väldigt många sidor att kolla typ 100 sidor.

Jag ska föärsöka och återkommer om jag kan hitta det igen

 

Det enda jag kan hitta är referenser till Andres info-sida om Windows 10 men han kommer ju inte från Microsoft.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_install/frequently-asked-questions-windows-10/5c0b9368-a9e8-4238-b1e4-45f4b7ed2fb9(mitt på sidan ungefär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Just nu är en   engelsk build 10134 (ej officiell)   :ph34r:  installerad och testas för fullt, ja jag kunde hålla mig från att testa igen. :D

Inga problem än så länge. ISO finns att tillgå via PM lite senare ikväll om allt går bra och om ni orkar med fler tester

 

edit:  ISO uppe o finns att hämta via PM.

 

Lasse

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan du länka till källan, för jag har letat efter den informationen?

 

Hittade en annan källa ang OEM vs Retail  uppgradering till Windows 10 RTM

 

Ang, ev aktivering via telefon efter nyinstallation typ 5 gånger så är det ju ungefär som med våra

nuvarande Windows versioner både OEM och Retail att man ibland får ringa för att aktivera.

 

 

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.

If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.

 

 

 

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-win_upgrade/can-i-reinstall-windows-10-once-i-upgrade/c50ad32d-08a5-4273-a941-c353e43a5056?page=4

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en annan källa ang OEM vs Retail  uppgradering till Windows 10 RTM

 

Ang, ev aktivering via telefon efter nyinstallation typ 5 gånger så är det ju ungefär som med våra

nuvarande Windows versioner både OEM och Retail att man ibland får ringa för att aktivera.

 

 

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.

If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.

 

 

 

 

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-win_upgrade/can-i-reinstall-windows-10-once-i-upgrade/c50ad32d-08a5-4273-a941-c353e43a5056?page=4

 

Med all respekt för Andre da Costas stora kunskap men jag har ingen aning om vad för uttalande från Microsoft som det i fetstil är grundat på. Det är så med uppgraderingslicenser till Windows7 och 8 men när det gäller 10 har jag bara sett såna Microsoft-uttalanden som (mina fetstilsmarkeringar)

 

This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device – at no cost.

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/01/21/the-next-generation-of-windows-windows-10/

 

Once you upgrade W10 w/ the free upgrade offer you will able to clean reinstall Windows 10 on same device any time

https://twitter.com/GabeAul/status/605899873360019457

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer nog inte heller att uppgradera till någon nyare Build eftersom den jag har funkar bra. Men man vet ju aldrig. När är nästa Build bestämd att släppas.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 Build 10130 funkar bra har säkert sagt det förut men jag säger det igen är nöjd med denna Build.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu har jag Win 8.1 på min desktop ("huvudmaskin"). Hur får jag uppdatering på den utan att börja från noll med installation av senaste win10? Inte får jag upp någon Win10-app efter Kontrollpanelen - uppdatering.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...