Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Mina Windows licencer räcker till W10 Home så jag är nöjd med det. Jag brukar alltid installera alla uppdateringar som finns,

kanske blir smidigare nu om man slipper kryssa i, om det sker via automatik.

 

Remote desktop

Bitlocker

Ansluta mot en domän

 

Vet jag knappt vad det är så det klarar jag mig utan. B)

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Mina Windows licencer räcker till W10 Home så jag är nöjd med det. Jag brukar alltid installera alla uppdateringar som finns,

kanske blir smidigare nu om man slipper kryssa i, om det sker via automatik.

 

Remote desktop

Bitlocker

Ansluta mot en domän

 

Vet jag knappt vad det är så det klarar jag mig utan. B)

 

Jag använder TeamViwer  på dom datorer jag supporterar, Gratis samt bättre än fjärrskrivbord

Använder ej bitlocker

kör ej domän hemma

Och som du sa Lasse är smidigt att slippa tänka på uppdateringarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag köpte faktiskt Windows 7 Home Premiun licens på Komplett.se för 1595:- för 3 och ett halvt år sedan den innehåller både 32 och 64 versionen av Windows 7. Samma år 31 okt köpte jag en Windows 8 licens för 845:- men då bara 64-bitars versionen eftersom man bara använder det numera. Vilka snygga förpackningar Windows 10 får. Så här ser Windows 7 Home Premium licensen ut retailboxen. Så nu vet ni att jag har 2 original licenser hemma.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska säga en sak jag hämtade hem Classic Shell så nu vart Windows 10 Build 10166 mer lätt använt med en annan start-meny.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man får inte heller Hyper-V med Home versionen.

Man kan inte ha mer än 128GB RAM i Home. Kanske inget problem idag men om det är tänkt att det inte ska komma fler Windows efter 10'an så om några år kanske det är standard att ha mer än 128GB RAM i hemdatorer. :)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10_editions

 

 

Ska säga en sak jag hämtade hem Classic Shell så nu vart Windows 10 Build 10166 mer lätt använt med en annan start-meny.

Äh börja nu inte vid sånt trams innan Win 10 ens släppts. :) Ge det nya en chans så vänjer du dig eller ännu hellre lär dig jobba utan startmenyn så blir du mycket effektivare. 

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man får inte heller Hyper-V med Home versionen.

Man kan inte ha mer än 128GB RAM i Home. Kanske inget problem idag men om det är tänkt att det inte ska komma fler Windows efter 10'an så om några år kanske det är standard att ha mer än 128GB RAM i hemdatorer. :)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10_editions

 

 

Äh börja nu inte vid sånt trams innan Win 10 ens släppts. :) Ge det nya en chans så vänjer du dig eller ännu hellre lär dig jobba utan startmenyn så blir du mycket effektivare. 

Ja du Nicklas nu väckte du min nyfikenhet. Hyper V fungerar alldeles utmärkt, Håller nu på att sätta upp en server och några arbets stationer. Så det är ditt fel nu att en gammal man blir utan sömn :D  :D  :D

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja det finns fler som inte gillar original Start-menyn jag nämner inga namn.

Jo jag är faktiskt en av dem. Hade man bara kunnat fästa vilka genvägar man vill på den (det gick tydligen i en gammal build) så tycker jag den hade varit en bra mix av gamla fina Windows 7 menyn med ett stänk av nya Live-Tiles som man kanske skulle kunna hitta någon nytta med. Jag ser dock ingen anledning att ersätta den med tredjepart, effektivare att fortsätta trycka WIN+S och skriva vad man är ute efter istället. En förbättring med denna som inte är fullskärm är dock att man nu kanske kan klara sig med att bara trycka WIN utan S. 

 

Ja du Nicklas nu väckte du min nyfikenhet. Hyper V fungerar alldeles utmärkt, Håller nu på att sätta upp en server och några arbets stationer. Så det är ditt fel nu att en gammal man blir utan sömn :D  :D  :D

Förlåt. :)  Ja jag tycker också Hyper-V funkar utmärkt. Har använt det för mina virtuella maskiner sedan Windows 7. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Info 13 juli från Gabe Aul:  " Vi är bara ett par veckor bort nu från våra offentliga utgåvor av

Windows 10 och vi förbereder för världen att börja uppgraderingsprocessen.

Build 10162 och 10166  kommer inte längre att erbjudas via Windows Update."

 

Läs mer här:     http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/07/09/announcing-windows-10-insider-preview-build-10166/

 

 

Nu väntar vi på RTM :D

 

Post 1  är uppdateradB)

 

 

 

 

post-15723-0-67974600-1436829118.jpg

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack LGJ och Beldia för positiva och trevliga info om alla dessa Builds som har släppts från jan 2015 fram till juli och nu inväntar vi en färdig release den 29/7. Tack mina vänner LGJ och Beldia.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill också sända ett litet tack till er som testat och rapporterat på enkel svenska. Har inte orkat läsa särskilt många av de lite tyngre artiklarna på engelska som funnits på andra sajter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du kan stänga tråden.

 

Eftersom det från och med nu endast blir RTM uppgraderings frågor och övriga RTM frågor bör ju det ske i andra trådar.

Helst då i ett  " Windows 10 "  och inte i ett  " Windows 10 preview "  forum som det heter nu B)

 

 

 

Klart slut.

 

 

 

post-15723-0-86577100-1436858886.gif

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker Ni, pojkar och flickor? Ska vi stänga tråden och fortsätta efter releasen?

 

 

Lika bra att stänga tråden tycker jag

 

Öppna en ny Tråd när den skarpa versionen är ute

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nuvarande kategori heter ju Windows 10 preview. Döp om den till Windows 10. RTM släpps om 2 veckor idag. Tack för alla tester.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

TH1 Professional 10240 har precis kommit.

 

Är det RTM versionen?

 

 

Ska vara RTM, är i alla fall den versionen som går till alla datortillverkare

 

Alla verkar få den men min WU vill inte ta hem den på någon dator

Så mitt hopp är hos LGJ

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja men Microsoft sa att vi inte skulle några mera, Nu är det ju ett annat läge.

Här ska testas :D

 

 

Och nu stämmer ju inte post 1 heller attans.

 

Och detta skulle inte vara i den här tråden då denna är för Preview build och inte RTM, men nu är det som det är med det. :D

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Clean install med ISO, build 10240, Pre-RTM, går att installera utan nyckel..  Aktiverade  genom att kör update samt godkänna att vara insiders. 

Pre-RTM kan mycket väl komma att uppgraderas till RTM om allt går bra.

 

Nyckel vid behov:     W269N-WFGWX-YVC9B-4J6C9-T83GX

 

 

 

Och så detta viktiga:

 

Det finns ingen timebomb. (tidpunkt då Windows slutar fungera)

Det finns ingen vattenstämpel.
Du kan gå ut ur insider programmet och fortfarande vara aktiverad. 
:D  :D :D  

 

 

Fast man kan aldrig veta vad Microsoft hittar på nästa gång.

 

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...