Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

Libra63

Uppdatering KB2901983 .NET 4.5.2. misslyckas

Recommended Posts

Denna uppdatering misslyckas hela tiden?

Microsoft.NET Framework 4.5.2 (KB2901983)

Jag har stoppat Windows Update och raderat mappen SoftwareDistribution ett antal gånger men det hjälper inte.

Någon som har fler förslag att avhjälpa felet på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar som att många fått problem med sina datorer efter att ha installerat "Microsoft.NET Framework 4.5.2 (KB2901983)" vid en sökning på Google och behöver du den? När den dyker upp, testa att dölj den och se om den återkommer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

• Liknande innehåll

• Av eklov
      I går kväll uppdaterades datorn (den hade stått oanvänd sedan mars) i två etapper. Först installerades Office-programmen, medan Windows-uppdateringarna misslyckades.
      Därefter uppdaterade jag det som misslyckades, se bilden. När datorn startats om fungerade inte Wifi-nätverkskortet, Broadcom virtual wireless adapter, trots att enhetshanteraren svarar att det fungerar korrekt.
      Då startade jag om en gång till, samma resultat. Jag installerade om drivrutinen, samma resultat. Nu har jag återgått till före den sista (bilden) uppdateringen och det fungerar med Wifi igen och jag har ändrat inställningarna för Windows update att fråga mig före varje uppdatering. Någon som vet något om detta?

• Av Hanne
      Har tidigare haft problem med mitt tangentbord, som plötsligt låst sig. Då har det alltid hjälpt att starta om datorn, men nu hjälper det inte. Måste skriva med skärmtangentbordet. Har försökt med återställning till tidigare punkt, uppdatering av drivrutiner och Bios, men inget hjälper. Musen som är ansluten via det dockningsbara tgt-bordet, funkar. 
      Har en Acer switch 10e, modell SW3-013.
    • Av IngerIM50
      Jag har problem med Windows Update i min relativt nya dator med Windows 10
      första månaderna gick det bra att ladda ner uppdateringar
      men i och med Anniversary Update version 1607 fick jag problem med uppdateringar
      uppladdningen stod still på hämtar 0 %
      så denna stora uppdatering fick jag hämta ner manuellt från sidan på Microsoft
      och allt gick bra...
      Men sedan gick ett par månader och Windows update sa hela tiden att det kollat efter uppdateringar och att datorn var uppdaterad
      men så började jag bli misstänksam och klickade på hämta uppdateringar,
      och vips fanns några där trots allt  

så jag tryckte på ladda ner, Windows update bara stod och tuggade på 0 %
      men rätt som det var efter några dagar så laddades en uppdatering ner
      Och efter flera dagars "tuggande" med 3 % så laddades en till uppdatering ner
      ( jag kollade på installerade uppdateringar och de fanns där )

Nu står windows update och "tuggar" på 8 % och så där håller den på varje dag innan uppladdningen avbryts efter flera timmar
      och fortsätter på samma sätt nästa dag

och det verkar som uppdateringar står i kö...
      och först kan det stå t.ex laddar 65 % och sedan går tillbaka till 8 %

hoppas jag lyckats beskriva det hela så ni förstår vad jag menar

Jag undrar om någon vet varför mitt Windows update uppträder så här nu ?
      och finns det något jag kan göra ?
      så tacksam för tips... 

• Av IngerIM50
      Jag försöker ladda ned : Funktionsuppdatering av Windows 10, version 1607
      men det går inte utan det står bara att den väntar på nedladdning, och står och "tuggar på"
      - Laddar ned uppdateringar (4 %)
      jag har mobilt bredband med sticka / modem i min bärbara dator  ( Telia )
      Varför funkar det inte
      samma sak hände i går och det laddades inte ner
      jag har kunnat ladda ner tidigare uppdateringar men denna uppdatering krånglar
      Så tacksam för tips och hjälp
    • Av rainerg
      Har försökt att auppdater windows 10 med dom senaste uppdatering men varj gång säger den all kunde inte utföra den och Återställer
      Det kommer hela tiden Hur kan jag stänga av automatisk uppdat så jag vid stäng av inte måste uppdater
      Har någon en lösning varför det helt plötslig blir fel med senaste uppdatring
    • Av Korpen
      Windows update slutar inte söka efter uppdateringar i windows 7 home premium SP1, har testat att köra en fix it från microsoft men det hjälpte inte, nån som har någon ide hur man löser detta? Jag får inga felmeddelanden utan windows update bara söker och söker..
      Tack på förhand